Medimagazin logo

Hasta, aile hekimine telefonla ulaşmak istiyor

Aile hekimleri ile ilgili ‘Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyeti’ anketi yapan Sağlık Bakanlığı, 81 ilde 32 bin 667 kişi ile görüştü.
Kaynak: ZAMAN - YASİN KILIÇ
Hasta, aile hekimine telefonla ulaşmak istiyor
AİLE HEKİMLİĞİ MEMNUNİYET ANKETİNE KATILANLARIN YÜZDE 49,9’U KADIN, YÜZDE 50,1’İ İSE ERKEK . ARAŞTIRMAYA KATILANLARIN EN GENCİ 18, EN YAŞLISI İSE 92 YAŞINDA.
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol


Aile sağlığı merkezlerine (ASM) başvuran hastalara aile hekimleri tarafından sunulan hizmetten memnuniyeti soruldu. İl bazında memnuniyet ortalamaları karşılaştırıldığında en yüksek memnuniyetin Osmaniye, Kilis ve Yalova, en düşük memnuniyetin ise Bayburt, Tunceli ve Ankara illerinde olduğu saptandı. Araştırmada, memnuniyetsizliğe yol açan ilk sebebin doktora telefonla ulaşabilme konusunda olduğu belirlendi. Araştırmada hasta memnuniyeti, ‘doktor-hasta ilişkisi’, ‘sağlık hizmeti’, ‘enformasyon ve destek’, ‘sağlık hizmetlerinin organizasyonu’, ‘ulaşılabilirlik’ ve ‘genel değerlendirme’ boyutlarıyla incelendi.

 

Katılımcıların yüzde 49,9’unun kadın, yüzde 50,1’inin ise erkek olduğu araştırmaya katılanların en genci 18, en yaşlısı ise 92 yaşında. Türkiye genelinde memnuniyetsizliğe yol açan ilk altı sebebin doktora telefonla ulaşabilme, aile sağlığı merkezine telefonla ulaşabilme, bekleme süreleri, önceki görüşmelerde yaptıklarını ve söylediklerini hatırlaması ve hekim dışındaki diğer personelin size yardımcı olması sorularında olduğu saptandı. Hekim sayısı ve fiziki koşullar açısından önceki yıllara göre iyileştirilmeler gerçekleşmesine karşın bu sorunların halen öncelik arz ettiği belirlendi. Bununla birlikte, telefonla hekime ulaşabilme ve yardım alabilme konusunun memnuniyeti daha da artırıcı bir unsur olarak üzerinde durulmaya değer olduğu vurgulandı. Yaş arttıkça hem aile sağlığı merkezine yapılan ziyaret sayılarının hem de memnuniyet düzeyinin giderek arttığı saptandı.

hasta
aile
hekimine
telefonla
ulaşmak
istiyor
Yorum (9)
tuncay çalışır
her asm ye call center kurulsun diyorum ben şahsen...
1
Cevapla
murat yıldız
Mesai saatlerim dışında hastalarımın beni arayarak rahatsız etmesini istemiyorum.Acilse ya hastaneye gider ya 112'yi arar. Saat 5'ten sonra kendime ve aileme vakit ayırırım.. Zaten sabah 8 akşam 5 hasta bakmaktan kendim sevk alıp doktora gitmeye vakit bulamıyorum. Hasta niye her canı istediğinde bana ulaşabiliyor, onun ayrıcalığı ne?
2
Cevapla
murat 124
bu tip dezenfermasyonlar ufaktan toplum bicimlendirmesinin parcasidir. hastalarin bir sonraki istegi ah birimleri 12 ye kadar acik olsun olacaktir. bir sekilde sonrasinda da 24 saat acik ah birimleri gundeme gelecektir.
0
Cevapla
mehmet demirci
madem maaslarda afrika tazminatlarda amerika olduk bari bu konuda amerıka olalım , telefonla danısma dakıkası paralı olsun amerıkada oyle cünkü , yok oyle beleşe hizmet
1
Cevapla
dr.kerim
Ben de savcıların ve hakimlerin evde hizmet vermesini istiyorum ki,bu muayene hizmetine göre çok daha kolay.Vali ve kaymakamlara da gece her kafama takılanı arayıp sormak istiyorum.Onlar da binaların görülen bir yerlerine cep telefonlarını yazsınlar.Yatalak hasta sedyeyle duruşma salonuna taşınıyor da ifadesi alınsın diye,hakim savcı arkadaşlar evine gidemiyor mu?
2
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir