Aile sağlığı merkezlerine (ASM) başvuran hastalara aile hekimleri tarafından sunulan hizmetten memnuniyeti soruldu. İl bazında memnuniyet ortalamaları karşılaştırıldığında en yüksek memnuniyetin Osmaniye, Kilis ve Yalova, en düşük memnuniyetin ise Bayburt, Tunceli ve Ankara illerinde olduğu saptandı. Araştırmada, memnuniyetsizliğe yol açan ilk sebebin doktora telefonla ulaşabilme konusunda olduğu belirlendi. Araştırmada hasta memnuniyeti, ‘doktor-hasta ilişkisi’, ‘sağlık hizmeti’, ‘enformasyon ve destek’, ‘sağlık hizmetlerinin organizasyonu’, ‘ulaşılabilirlik’ ve ‘genel değerlendirme’ boyutlarıyla incelendi.
Katılımcıların yüzde 49,9’unun kadın, yüzde 50,1’inin ise erkek olduğu araştırmaya katılanların en genci 18, en yaşlısı ise 92 yaşında. Türkiye genelinde memnuniyetsizliğe yol açan ilk altı sebebin doktora telefonla ulaşabilme, aile sağlığı merkezine telefonla ulaşabilme, bekleme süreleri, önceki görüşmelerde yaptıklarını ve söylediklerini hatırlaması ve hekim dışındaki diğer personelin size yardımcı olması sorularında olduğu saptandı. Hekim sayısı ve fiziki koşullar açısından önceki yıllara göre iyileştirilmeler gerçekleşmesine karşın bu sorunların halen öncelik arz ettiği belirlendi. Bununla birlikte, telefonla hekime ulaşabilme ve yardım alabilme konusunun memnuniyeti daha da artırıcı bir unsur olarak üzerinde durulmaya değer olduğu vurgulandı. Yaş arttıkça hem aile sağlığı merkezine yapılan ziyaret sayılarının hem de memnuniyet düzeyinin giderek arttığı saptandı.