İl Sağlık Müdürü Dr. Ziya Tay, Manisa’nın 33 olan 112 Acil Servis Komuta Merkezi’yle Avrupa standartlarının üzerinde hizmet verdiğini söyledi. Sistem kurulmadan önce hasta yakınlarının zaman zaman ambulansın geç geldiğine dair suçlamalarıyla karşı karşıya kalındığını vurgulayan Dr. Tay, şöyle konuştu:
“Artık bu tür iddialara anında belgeleriyle cevap verebilir duruma geldik. Gerçek anlamda gecikme ya da aksaklık olduğu takdirde tespit edilmesi imkanı doğdu. Günün 24 saati, çalışma masamdaki ya da evimdeki bilgisayardan tüm ambulansların durumunu, hastanelerin yoğun bakım yatak doluluk oranlarını, seyir haklindeki ambulansların hızını, hatta komuta merkezindeki personelin çay molasını dahi görebiliyorum. Bu da herhangi bir olumsuzluk durumunda bize anında müdahale edebilme imkanı sağlıyor.”
230 BİN ÇAĞRIDAN SADECE 43 BİN 59’U GERÇEK ÇIKTI
112 Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü Dr. Suat Özçevikel de 2010’da telefonla 1 milyon 230 bin çağrı aldıklarını, bunlardan sadece 43 bin 59’unun gerçek vaka çıktığını söyledi. Dr. Özçevikel, “Diğerleri ise gereksiz ve hizmeti aksatacak ihbarlardı. Bu konuda Manisalılardan duyarlılık bekliyoruz. Halen 33 olan istasyon sayımızı yıl sonuca kadar 37’ye çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.