Medimagazin logo

ABD’de hekime ulaşmak zorlaştı: Randevu bekleme süresi ortalama 31 güne çıktı

ABD’de yapılan son araştırmaya göre, hekime ulaşmak isteyen hastaların randevu için ortalama bekleme süresi 31 güne yükseldi. Bu süre Boston’da 65 güne kadar çıkarken, dermatoloji gibi bazı uzmanlık alanlarında 40 günü aşıyor.
Kaynak: MEDİMAGAZİN
ABD’de hekime ulaşmak zorlaştı: Randevu bekleme süresi ortalama 31 güne çıktı
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

AMN Healthcare tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre, ABD'deki büyük şehirlerde hastaların hekim randevusu almak için bekledikleri süre son üç yılda %19, 2004 yılından bu yana ise %48 oranında arttı. 15 büyük metropolde yapılan analizde ortalama randevu bekleme süresi 2022'de 26 günken, bu süre 2025 itibarıyla 31 güne çıktı.

En uzun bekleme süresinin görüldüğü şehir Boston olurken, burada bir hekime ulaşmak için ortalama 65 gün beklemek gerekiyor. En kısa sürede randevu alınabilen şehir ise 12 gün ile Atlanta oldu.

Branşa göre bekleme süresi değişiyor

Uzmanlık alanlarına göre randevu bekleme süreleri de ciddi farklılıklar gösteriyor. Kadın doğum uzmanları için ortalama bekleme süresi 42 gün, gastroenterologlar için 40 gün ve dermatologlar için ise 36,5 gün olarak belirlendi.

Indiana’daki bir dermatoloji kliniğinde çalışan Dr. Dara Spearman Medscape'e yaptığı açıklamada, kendi şehrinde 10’dan az dermatolog bulunduğunu ve bu nedenle büyük bir yığılma yaşandığını belirtti. Spearman, “3000’den fazla hastalığı tedavi edebilen bir branşız. Hafif vakaları aile hekimlerine yönlendirerek, önceliği kanser gibi acil durumlara veriyoruz” dedi.

Yapay zekâ umudu

Uzmanlar, hasta erişimini artırmanın yollarından birinin teknolojiden geçeceğini düşünüyor. Washington Üniversitesi’nden nöroşirürji profesörü Dr. Samuel Browd, “Hekimler günlerinin %50’sini evrak işleriyle geçiriyor. Eğer yapay zekâ bu yükü azaltırsa, bir günde görülebilecek hasta sayısı iki katına çıkabilir” diyor.

Medscape verilerine göre, şu anda hekim ofislerinin sadece %18’i yapay zekâyı personel planlamasında kullanıyor. Ancak bu oranın önümüzdeki yıllarda %30’a çıkması bekleniyor.

Yeni modeller: NP ve PA’lerle işbirliği

Uzmanlar ayrıca, hemşire pratisyen (NP) ve hekim asistanı (PA) gibi ileri uygulama profesyonellerinin devreye alınmasının da hekim üzerindeki yükü azalttığını ifade ediyor. Örneğin, Kaliforniya'da bir hastanede kurulacak olan inme kliniğinde bir uzman doktor ve bir NP birlikte çalışacak.

Dr. Ashish Nanda, “İnme sonrası taburcu edilen hastaların takip edilmesi şart. Bu yükü tek başıma kaldırmak mümkün değildi. Bu yüzden NP ile birlikte çalışarak hasta erişimini artıracağız” diye konuşuyor.

Hekimlerin umudu: “Yeniden hasta odaklı bir sistem”

Uzmanlar, yeni teknolojilerle desteklenen ve iş bölümüyle güçlendirilmiş bir sistemin hem hekimler hem de hastalar için daha sürdürülebilir olacağı görüşünde.

Dr. Browd sözlerini şöyle tamamlıyor: “Umarım 5 yıl içinde bugünkü iş yükümüzden kurtulmuş, yeniden hastalarımızla zaman geçirebilen bir sistem kurabiliriz. Çünkü bizi bu mesleğe çeken şey, hastalarımızı dinlemekti.”

abd
hekim
amn healthcare
randevu
Yorum (2)
SERKAN ÇİFTÇİ
halbuki̇ bi̇z doktor bi̇le dövebi̇li̇yoruz
10
Cevapla
anarşik komünüst dr
orada doktorları çok seviyorlarmış, sigorta şirketlerinin en çok kazandığı ve kazandırdığı sektör tıp ve doktorlarmış.
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir