Tena markasının hasta bezi kategorisine Avrupa’da pazar birincisi olduğunu belirten SCA Hijyen Başkanı Thomas Wulkan, “Türkiye’de kişisel bakım ürünleri kategorisiyle büyüyeceğiz. Hasta bezi üretiminde kapasiteyi, önümüzdeki 2 yıl içinde 10 milyon Euro’luk yatırımla üç katına çıkarmayı planlıyoruz. Türkiye üzerinden Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Türk Cumhuriyetleri’ne de ulaşmayı ve Türkiye pazarında da lider konuma ulaşmayı amaçlıyoruz” dedi.
SCA Hijyen’in geçtiğimiz yıl dünya genelinde 12.2 milyar Euro’luk satış hacmine ulaştıklarını aktaran Türkiye Genel Müdürü Cem Türker, şu bilgileri verdi: “Türkiye’de 38 milyon Euro olan hasta bezi pazarını 2-3 yıl içerisinde 100 milyon Euro’ya ulaştırmayı hedefliyoruz. Bunun için önemli adımlar atıyoruz. Bunlardan biri de hasta bezinin şu anda yüzde 18 olan KDV’sinin yüzde 8’e düşürülmesi. Gelirler İdaresi de bu yanlışı kabul etti. Bu değişim, son tüketiciye fiyat açısından olumlu yansıyacak.”
Devlet yılda 72 TL ödüyor
En önemli gündemin Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ile yapılacak görüşmeler sonrasında, geri ödeme sisteminin iyileştirilmesine yönelik çalışmalar olduğunu belirten Türker, “SGK hasta bezi kullanan tüketicilere bez başına 60 kuruş geri ödeme yapıyor. Yılda 120 adetle sınırlı olan bu ödemeler, KDV’siz 72 TL oluyor” diye konuştu.
102 ülkede toplam 281 fabrikası bulunuyor
KİŞİSEL bakım ürünleri pazarında dünyanın önde gelen firması SCA’nın 2011 Haziran ayında Komili’yle gerçekleştirdiği yüzde 50 ortaklıkla adının SCA Yıldız olarak değiştirildiğini anlatan SCA Hijyen Türkiye Genel Müdürü Cem Türker, “SCA’nın 102 ülkede, toplam 281 fabrikası bulunuyor. Firma, farklı pazarlara yatırımla girmeyi seviyor” dedi.