Sağlık Bakanlığından:
AYAKTA TEŞHİS VE TEDAVİYAPILAN ÖZEL SAĞLIK KURULUŞLARI
HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 –15/2/2008 tarihli ve 26788 sayılıResmîGazete’de yayımlanan Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık KuruluşlarıHakkında Yönetmeliğin 2 nci maddesinin birinci fıkrasıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Bu Yönetmelik, ayakta teşhis ve tedavi hizmeti sunulan ve özel sağlık kuruluşu olarak tanımlanan A Tipi, B Tipi ve C Tipi tıp merkezlerini, A ve B tipi poliklinikleri, laboratuvar, müessese ve muayenehaneler ile bu kuruluşların işletenlerini kapsar.”
MADDE 2 –AynıYönetmeliğinin 3 üncümaddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 3 –(1) Bu Yönetmelik; 11/4/1928 tarihli ve 1219 sayılıTababet ve ŞuabatıSan'atlarının Tarzıİcrasına Dair Kanun, 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılıSağlık Hizmetleri Temel Kanunu, 19/4/1937 tarihli ve 3153 sayılıRadiyoloji, Radiyom ve Elektrikle Tedavi ve Diğer Fizyoterapi Müesseseleri Hakkında Kanun, 19/3/1927 tarihli ve 992 sayılıSeriri Taharriyat ve Tahlilat Yapılan ve Masli Teamüller Aranılan Umuma Mahsus Bakteriyoloji ve Kimya Laboratuvarları Kanunu ile 11/10/2011 tarihli ve 663 sayılıSağlık Bakanlığıve BağlıKuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 40 ıncımaddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
MADDE 3 –AynıYönetmeliğin 4 üncümaddesinin birinci fıkrasının (d) bendinde geçen “İl”ibaresinden sonra gelmek üzere “veya ilçe”ibaresi eklenmiştir.
MADDE 4 –AynıYönetmeliğin 6 ncı maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Tıp merkezi kadroları
MADDE 6 –(1) Tıp merkezi kadroları, Bakanlıkça belirlenen sağlık hizmet bölgelendirmesine göre planlanan tabip/uzman sayısıve hizmet ihtiyacıdikkate alınarak Bakanlıkça belirlenir ve yatırım listesinde ilan edilir.
(2) A ve B tipi tıp merkezleri Bakanlıkça belirlenen kadrolarında en az dört klinisyen uzmanla açılır ve faaliyete geçtikleri tarihten itibaren iki yıl içinde kadrolarınıtamamlayabilirler.
(3) Sağlık kuruluşlarının kadroları, Bakanlıkça Sağlık KuruluşlarıYönetim Sistemine kaydedilir. İlan edilecek dönemlerde verilecek yeni kadrolar bu sistemde tanımlanır ve tıp merkezlerinin hekim ayrılışve başlayışlarıile poliklinik ve muayenehanelerin açılışişlemleri sistem üzerinden yürütülür. Kadro ilaveleri, planlama çerçevesinde Bakanlıkça ilan edilecek dönemlerde tıp merkezleri ve polikliniklerin tipleri dikkate alınarak yapılır.
(4) Bakanlıkça Planlama ve İstihdam Komisyonunun görüşüalınarak ilan edilen kadrolardan, bu kadrolar için belirlenen kriterlere uygun olmak ve A veya B tipi tıp merkezinin bildireceği kadro iptal edilmek kaydıyla, kadro tahsisi yapılabilir.”
MADDE 5 –AynıYönetmeliğin 7 nci maddesinin birinci fıkrasıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) A tipi poliklinik, en az iki tabip tarafından müştereken açılabilen ve işletilebilen, hizmet birimleri doğrudan birbiriyle bağlantılıolacak şekilde oluşturulan ve bu Yönetmelik ile belirlenen asgari şartlarıtaşıyan; B tipi poliklinik ise en az iki tabip tarafından müştereken işletilebilen sağlık kuruluşudur.”
MADDE 6 –AynıYönetmeliğin 8 inci maddesinin birinci fıkrasıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) A ve B tipi tıp merkezleri, mesleğini serbest icra etmek hak ve yetkisi olan tabip veya birden fazla tabip ve diştabibi ortaklığıveya en az % 51 hissesi tabip ve diştabibi ortaklığıbulunan tüzel kişiler tarafından açılabilir. C tipi tıp merkezleri ise mesleğini serbest icra etmek hak ve yetkisi olan tabip veya birden fazla tabip ve diştabibi ortaklığıtarafından işletilir.”
MADDE 7 –AynıYönetmeliğin 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 9 –(1) Bakanlıkça aşağıdaki amaçlar doğrultusunda, faaliyetine ihtiyaçduyulan sağlık kurum ve kuruluşlarıile bunlara ait sağlık insan gücü, tıbbi hizmet birimleri ve nitelikleri ile teknoloji yoğunluklu tıbbi cihaz dağılımıalanlarında kamu ve özel sektörükapsayacak şekilde planlama yapılır:
a) Sağlık hizmetlerinin, demografik yapıve epidemiyolojik özellikler de göz önünde bulundurulmak suretiyle kaliteli, hakkaniyete uygun ve verimli şekilde sunulması,
b) Sağlık kurum ve kuruluşlarının hizmet kapasiteleri, sağlık insan gücüile çağdaştıbbi bilgi ve teknolojinin ülke düzeyinde dengeli dağılımının sağlanması,
c) Koruyucu sağlık ve acil sağlık hizmetleri gibi işbirliği halinde hizmet sunumunun gerekli olduğu alanlarda uygun kapasitenin oluşturulması,
ç) Kaynak israfıve atıl kapasiteye yol açılmaması.
(2) Bakanlıkça, planlama kapsamında lisanslandırılacak sağlık hizmetleri ve sağlık tesisleri belirlenir ve işlemler 30/11/2012 tarihli ve 28483 sayılıResmîGazete’de yayımlanan Sağlık Hizmetleri Lisans Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yürütülür.”
MADDE 8 –AynıYönetmeliğin 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının ilk cümlesinde geçen “Tıp merkezi”ibaresi “A tipi tıp merkezi”şeklinde değiştirilmişve aynımaddeye aşağıdaki ikinci fıkra eklenmiştir.
“(2) A tipi tıp merkezlerinde otopark, binanın bulunduğu ve imar yolu duvar gibi bütünlüğübozacak uygulamalar bulunmamak kaydıyla bitişik parsel üzerinde de kurulabilir. B tipi tıp merkezlerinde birinci fıkranın (c) ve (ç) bentleri hariçdiğer bentlerinde öngörülen belgeler aranır. B tipi tıp merkezlerinde, ilgili belediyece uygun görülen ve kuruluşa kolay ve güvenli ulaşım mesafesindeki bir otoparkta yer ayrılmak suretiyle otopark ihtiyacının karşılanmasıve bu durumun ilgili belediyece belgelendirilmesi gerekir. Ancak, B tipi tıp merkezlerinin acil ünitesi veya poliklinik önünde acil ve poliklinik hastalarına yönelik, trafiği engellemeyecek şekilde en az üçadet araçbekleme alanıoluşturulur. Hasta ve hasta yakınlarının araçlarının otoparka nakli hususunda gerekli tedbirler alınarak hizmet sunulur.”
MADDE 9 –AynıYönetmeliğin 11 inci maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“A ve B Tipi Tıp merkezlerinde ön izin
MADDE 11 –(1) A ve B tipi tıp merkezi açılmadan önce Bakanlıktan ön izin alınmasışarttır. Ön izin için, aşağıdaki belgeler ile tam takım mimari proje, incelenmek üzere Müdürlük vasıtasıyla Bakanlığa gönderilir.
a) A ve B tipi tıp merkezi binasının bulunduğu alanın, 10 uncu maddenin birinci fıkrasında belirtilen şartlarıhaiz olduğuna dair yetkili mercilerden alınmışbelgeler,
b) A ve B tipi tıp merkezinin hizmet birimlerinin yerleşimi ile 10 uncu maddeye göre belirlenen otopark miktarının, otopark ile ilgili diğer hususların gösterildiği, projeyi hazırlayan mimarın imzasının olduğu tam takım mimari proje,
1) 1/500 veya 1/200 ölçekli vaziyet planı,
2) 1/100 veya 1/50 ölçekli tüm kat planları,
3) Cerrahi uzmanlık dalıolanlarda, bir tanesi ameliyathaneden geçen en az iki kesit ve tüm cepheleri.
(2) Birinci fıkranın (b) bendinde yer alan mimari projeler, inceleme sonucunda Bakanlıkça uygun görülür ise, başvuru sahibi tarafından imar mevzuatına uygun şekilde üçtakım olarak hazırlanır. Üçtakım olarak hazırlanan mimari projeler, A ve B tipi tıp merkezi binasıinşa edilecek yer, belediye ve mücavir alan sınırlarıiçinde ise ilgili belediye; mücavir alan dışında ise valilik tarafından onaylanarak Müdürlük vasıtasıyla Bakanlığa gönderilir. Müdürlük ve Bakanlıkça teslim alınan evraklar, dizi pusulasına göre kabul edilir.
(3) Ön izin başvurusu, bu maddede sayılan belgelerde eksiklik ve/veya bu Yönetmeliğe uygunsuzluk bulunmamasıkaydıyla, Bakanlığa intikal ettiği tarihten itibaren en geçotuz gün içerisinde sonuçlandırılarak ön izin belgesi düzenlenir veya ön izin başvuru belgelerinde tespit edilen eksiklik ve/veya uygunsuzluk başvuru sahibine yazılıolarak bildirilir.
(4) Ayrıca, aşağıdaki durumlarda da ön izin alınmasızorunludur.
a) Başka amaçla inşa edilmişbinaların, A ve B tipi tıp merkezi binasına dönüştürülmesi halinde tadilat işlerine başlanılmadan önce,
b) Bakanlık tarafından ön izin verilmişmimari projenin uygulanmasısırasında, bu projede bir değişiklik yapılmasıdurumunda,
c) RuhsatlandırılmışA ve B tipi tıp merkezi binasına, 9 uncu maddedeki planlamaya uygun olmak şartıyla ilave bina yapılmak istenmesi halinde.
(5) Ön izin belgesi kuruluşfaaliyete geçinceye kadar devredilemez.
(6) Bakanlıkça ruhsatlandırılmıştıp merkezlerinde, Bakanlığın veya Müdürlüğün izni alınmak ve binanın imar mevzuatına uygun olarak kullanımına izin verilen toplam brüt alanınıdeğiştirmemek kaydıyla, taşıyıcıunsuru etkilemeyen nitelikteki esaslıtadilat gerektirmeyen tadilat ve tamiratların yapılmasıhalinde, gerektiğinde yangın ve deprem yönünden uygunluğunun da sağlanmasıkaydıyla Belediyeden proje onayıaranmaksızın ruhsata esas son proje üzerinde değişiklik yapılmasına izin verilir.”
MADDE 10 –AynıYönetmeliğin 12 nci maddesinin birinci fıkrasıve dördüncüfıkrasının birinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) A tipi tıp merkezi müstakil binalarda kurulur. Ancak B tipi tıp merkezleri binanın girişinden itibaren tüm bölümleri asansör ve merdiven kullanımıdahil bütünlük ve müstakiliyet arz eden kısmında da kurulabilir. Bu durumda, yangın kaçışmerdivenlerine ulaşıma dair uygunluk aranır. Cerrahi uygulama yapacak tıp merkezlerinin A ve B tipi olmasızorunludur.”
“A tipi poliklinikler, aşağıdaki şartlarıtaşıyan binalarda kurulur:”
MADDE 11 –AynıYönetmeliğin 12/A maddesinin başlığı“A ve B tipi tıp merkezlerinin zorunlu tıbbi hizmet birimleri”şeklinde değiştirilmiş, aynımaddede geçen “tıp merkezlerinde”ibarelerinden önce gelmek üzere “A ve B tipi”ibaresi ve birinci fıkrasının (c) bendinin sonuna aşağıdaki alt bent eklenmişve birinci fıkrasının (f) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
“10) Merkezîsterilizasyon ünitesi: Sterilizasyon ünitesinde kirli malzeme girişi-yıkama bölümü, ön hazırlık-paketleme bölümüve sterilizasyon işlemi-steril malzeme çıkışbölümleri olmak zorundadır. Kirli alanlar ile temiz alanlar arasında sadece malzeme geçişi olmasıve bu iki alanın çift yönlüotoklav ile bölünmesi gerekir. Tek yönlüotoklavın kullanıldığıdurumlarda cihaz temiz bölümde bulunmak zorundadır. Sterilizasyon ünitesi hem ameliyathane steril koridoru hem de genel koridor ile bağlantılıolur. Kirli bölümüne genel koridordan giriş-çıkış; temiz bölümüne de steril koridordan giriş-çıkışolmasıgerekir.”
MADDE 12 –AynıYönetmeliğin 12/B maddesinin birinci fıkrasının ilk cümlesinin başına “A ve B tipi”ibaresi eklenmişve (a) ile (c) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a) Katlar arasısedye ile hasta taşınmasına olanak sağlayacak şekilde merdivenin sahanlık ölçüsüen az 1,20 m. olmasıgerekir. Merdiven rıhtlarının özürlülerin çıkışınızorlaştırmayacak şekilde düz bir satıhla bitirilmesi, merkez girişine özürlüler için uygun eğimli rampa yapılmasızorunludur.”
“c) Otomatik olarak devreye giren ve elektrik projesinde hesaplanan kurulu gücün en az % 70’i oranında uygun güçve nitelikte olan bir jeneratör ile ilgili mevzuatına uygun bir adet sedye asansörübulunur. Ancak cerrahi uygulama yapmayacak tıp merkezlerinde sedye asansörüzorunlu olmayıp hastanın tekerlekli sandalye ile taşınmasınısağlayacak şekilde ilgili mevzuatına uygun asansör olmasıyeterlidir.”
MADDE 13 –AynıYönetmeliğin 12/C maddesinin başlığının başına “A ve B tipi tıp merkezlerinde”ibaresi ve maddede geçen “Tıp merkezlerinin”ve “Tıp merkezlerinde”ibarelerinden önce gelmek üzere “A ve B tipi”ibaresi eklenmiştir.
MADDE 14 –AynıYönetmeliğin 12/Çmaddesinin başlığına “A tipi”ibaresi ve maddede geçen “polikliniklerde”ibarelerinden önce gelmek üzere “A tipi”ibaresi eklenmişve birinci fıkrasının (d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“d) Poliklinik girişkatta değilse, kuruluşun bulunduğu binada hastanın tekerlekli sandalye ile taşınmasınısağlayacak şekilde ilgili mevzuatına uygun asansör olmasıgerekir. Merdivenin sedye ile hasta taşınmasına olanak sağlayacak şekilde, merdiven ve sahanlık ölçüsüen az 1,20 m. olmasıgerekir. Merdiven rıhtlarının özürlülerin çıkışınızorlaştırmayacak şekilde düz bir satıhla bitirilmesi, kuruluşun girişine özürlüler için uygun eğimli rampa yapılmasızorunludur.”
MADDE 15 –AynıYönetmeliğin 13 üncümaddesinin yedinci, sekizinci ve dokuzuncu fıkralarıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(7) Bakanlık, sağlık kuruluşlarının ruhsatname ve faaliyet izin belgesi işlemlerini valiliklere devredebilir.”
“(8) A ve B tipi tıp merkezlerine ruhsat verilmesinden sonra, EK-5’te gösterilen personelin sayısı, ismi, unvanı, uzmanlık dalıveya meslekîdiğer kariyerleri ile ilgili bilgileri ihtiva eden personel listesi, kadro dışıçalışan tabipler de dahil olmak üzere tabiplerle yapılmışsözleşmelerin aslıveya mesul müdür tarafından tasdikli örnekleri Müdürlüğe verilir. Müdürlük tarafından personelini tamamladığıtespit edilen tıp merkezi, en geçbeşişgünüiçerisinde Bakanlığa bildirilir. Bakanlıkça, EK-2/c’de örneği gösterilen Faaliyet İzin Belgesi yedi işgünüiçinde düzenlenir ve bu belgenin verilmesi ile özel tıp merkezi hasta kabul ve tedavisine başlar.”
“(9) Bakanlıkça ruhsatlandırıldığıtarihten itibaren altıay içerisinde faaliyet izin belgesi alarak hasta kabul ve tedavisine başlamayan A ve B tipi tıp merkezinin ruhsatnamesinin hükmükalmaz ve verilen ruhsatname Bakanlıkça iptal edilir.”
MADDE 16 –AynıYönetmeliğin 14 üncümaddesinin birinci fıkrasının (e) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 17 –AynıYönetmeliğin 16 ncı maddesinin dördüncüfıkrasının (c) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 18 –AynıYönetmeliğin 19 uncu maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(7) Asgari personel sayısının altına düşülmesi veya bina tadilatıdurumlarında tıp merkezi ve polikliniklerin en fazla bir yıl, laboratuvar ve müesseselerin ise en fazla altıay süreyle faaliyetleri askıya alınabilir.”
MADDE 19 –AynıYönetmeliğin 23 üncümaddesinin beşinci fıkrasıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(5) Tıp merkezinde müdahale yapılan hastalarda müdahaleye bağlıolarak gelişen komplikasyonlar ve/veya yoğun bakım hizmetine ihtiyaçolan durumlarda tıp merkezi tarafından, önceden belirlenmiş, koordineli olarak çalışılan ve bu hizmetlerin alındığıözel veya kamu hastaneleriyle gereken koordinasyon sağlanarak hasta transfer edilir.”
MADDE 20 –AynıYönetmeliğin 21 inci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinin başına “A ve B tipi tıp merkezlerinde”ibaresi eklenmiştir.
MADDE 21 –AynıYönetmeliğin 24 üncümaddesinin beşinci fıkrasının sonuna aşağıdaki cümle eklenmiş, yedinci fıkrasıyürürlükten kaldırılmış, onuncu ve onbirinci fıkralarıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Hizmet bedelinin tahsiliyle ilgili işlemler, acil müdahale ve bakım sağlandıktan sonra yapılır.”
“(10) Beşinci fıkrasına aykırıdavranıldığının tespiti hâlinde sağlık kuruluşunun acil vakalar haricinde hasta kabulü, üçgün süreyle valilikçe durdurulur ve mesul müdürüuyarılır. Bu fıkralara aykırılığın bir yıl içinde tekrarında sağlık kuruluşunun acil vakalar haricinde hasta kabulüon gün süreyle valilikçe durdurulur ve mesul müdürünün yetki belgesi iptal edilir. Bu fıkralara aykırılığın bir yıl içinde üçüncükere tespit edilmesi halinde, sağlık kuruluşunun faaliyeti üçay süreyle durdurulur ve mesul müdürünün yetki belgesi iptal edilir. Bu fıkralara aykırılığın bir yıl içinde dördüncütespitinde ise Bakanlıkça sağlık kuruluşunun ruhsatnamesi iptal edilir.”
“(11) Acil ünitesine başvuran bir hastanın, tedavisi bu maddenin beşinci fıkrasına uygun olarak sağlanmışolmakla birlikte, altıncıfıkrasına aykırıdavranıldığının veya 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılıSosyal Sigortalar ve Genel Sağlık SigortasıKanununa aykırıilave ücrete tabi kılındığının tespit edilmesi durumunda hastanenin mesul müdürüuyarılır. Bir yıl içinde üçüncütespitte hastanenin acil vakalar haricinde hasta kabulübir gün süreyle valilikçe durdurulur. Aynıyıl içinde aykırılığın dördüncüve daha fazla tespitinde ise bu maddenin onuncu fıkrasında yer alan müeyyideler birinci müeyyide sırasından başlamak üzere sırasıyla uygulanır.”
MADDE 22 –AynıYönetmeliğin 27 nci maddesinin altıncıfıkrasıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(6) Elektronik ortamdaki kayıtlarıgüvenli olmayan sağlık kuruluşlarında, yazılıkayıt tutulur. 15/1/2004 tarihli ve 5070 sayılıElektronik İmza Kanunu hükümlerine uygun elektronik imza ile imzalanmıştıbbi kayıtlar, resmi kayıt olarak kabul edilir ve ilgili mevzuata göre yedekleme ve arşivlemesi yapılır.”
MADDE 23 –AynıYönetmeliğin 34 üncümaddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(8) A veya B tipi tıp merkezleri C tipi tıp merkezine dönüşemez.”
MADDE 24 –AynıYönetmeliğin ek 1 inci maddesinin birinci fıkrasıaşağıdaki şekilde değiştirilmişve aynımaddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(1) Sağlık kuruluşlarından;
a) Tıp merkezi, poliklinik, laboratuvar ve müesseselerin taşınmak istenmesi halinde Bakanlığa başvurulur. Özel sağlık kuruluşları, Bakanlıkça uygun görülmesi ve izin verilmesi kaydıyla, taşınma işlemlerini iki yıl içinde tamamlar. Tıp merkezi taşınmalarında ise iki yıl içerisinde ön izin belgesi almak ve ön izin tarihinden itibaren üçyıl içerisinde ruhsatlandırılmak zorundadır. Bu süre içerisinde sağlık kuruluşu, faaliyetine mevcut kapasitesi ile devam edebilir veya faaliyetini askıya alabilir ve Müdürlüğe tebligat adresi bildirerek kuruluşbinasınıboşaltabilir. Tıp merkezleri ve poliklinikler, taşınma talebinde bulunduklarıtakdirde A veya B tipi tıp merkezi ile A tipi poliklinik olarak ruhsatlandırılır. Ancak, il dışındaki özel sağlık kuruluşu ile birleşme/taşınma talebi halinde başvuru, Planlama ve İstihdam Komisyonuna sunulur. Komisyon başvuruyu, Bakanlıkça belirlenen planlama ilkeleri çerçevesinde sağlık kuruluşu hizmeti sunulmasıiçin öngörülen asgari nüfus ve/veya ilde verilmesi hedeflenen sağlık hizmetleri ile uzman/tabip dağılımıyönünden daha az yoğunluklu bölgeleri öncelikle dikkate alarak değerlendirir. Başvuru uygun görülür ise Bakanlıkça taşınmaya izin verilir.
b) Özel hastanenin bünyesine katılmalarda hastanenin fizik şartlarıyeterli değil ise, Özel Hastaneler Yönetmeliğine göre ek bina veya tadilat yapılmasına izin verilebilir.
c) Cerrahi müdahale birimi bulunan tıp merkezlerine, kuruluşta kadrolu görev yapan anestezi ve reanimasyon uzmanıbulunmamasıhalinde kuruluşun ihtiyacıve talebi dikkate alınarak bu uzmanlık dalında bir kadro verilebilir.
ç) Bakanlıkça verilen kadrolar, kadro devri yoluyla devredilemez. Ancak kuruluşdevri ve birleşmeleri istisnadır.”
“(12) 1219 sayılıTababet ve ŞuabatıSan'atlarının Tarzıİcrasına Dair Kanunun 12 nci maddesine uygun olmak kaydıyla mesleğini serbest olarak icra eden hekimler, muayenehanesine müracaat eden hastalarının teşhis ve tedavisini A ve B tipi tıp merkezinde yapabilirler. Bu durumda hastalar, tedavi masraflarının kendileri tarafından karşılanacağıhususunda bilgilendirilir. Bu durumda, tıp merkezinin mesul müdürüher ay sonu itibariyle tedavi edilen hasta sayısıve hekim ismini müdürlüğe bildirir. Ayrıca bu şekilde tedavi gören hastalara ayrıntılıfatura düzenlenir.”
MADDE 25 –AynıYönetmeliğin ek 2 nci maddesi başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Konaklama tesislerinde sunulacak sağlık hizmetleri
EK MADDE 2 –(1) Beşyüz yataktan fazla yatağa sahip Kültür ve Turizm Bakanlığından belgeli konaklama tesislerinde, sağlık ünitesi kurulmasızorunludur. Sağlık ünitesi açılmasızorunlu olmayan konaklama tesislerinde işleteninin talebi halinde sağlık ünitesi kurulabilir.
a) Sağlık ünitesi, konaklama tesislerinde konaklayan kişilerin ani gelişen sağlık problemlerinde ve acil durumlarda müdahale, muayene ve sevk işlemlerinin düzenlenmesi amacıyla kurulan ünitedir. Bu üniteler, konaklama tesisinde acil hasta transferine uygun, kolay erişilebilir bir bölümde kurulur. Ayrıca bu üniteler; ilaç, malzeme, tıbbi donanım ve yapılacak tıbbi işlemler açısından muayenehaneler için belirlenen asgari özellikleri taşır. Bu Yönetmelikte muayenehaneler için öngörülen muayene odasışartlarısağlanır.
b) Bulunduğu ilde sağlık kuruluşlarına bağlıkurulacak ünite, bu kuruluşun kadro ve kapasitesi kullanılarak planlamadan istisna olarak açılabilir. Bir sağlık kuruluşuna bağlıolarak açılmak istenmeyen ünitelerin kadrolarıBakanlıkça planlama çerçevesinde belirlenir. Bağımsız olarak açılmak istenen birimler bir hekimin sorumluluğunda kurulup işletilir.
c) Konaklama tesisleri bünyesindeki sağlık ünitelerinde tam zamanlıçalışan asgari bir sağlık personeli bulunur. Planlama kapsamında bağımsız olarak bir hekimin sorumluluğunda açılan sağlık ünitelerindeki hekimler yalnızca bu ünitenin sorumluluğunu üstlenebilir. Bir sağlık kuruluşu, kadrolu hekim sayısıkadar konaklama tesisinde sağlık ünitesi açabilir. Bu ünitelerde çalışacak personelin isimleri ve çalışma programlarıilgili sağlık müdürlüğüne bildirilir. Müdürlük tarafından bildirilen personeller için çalışacaklarıbirimlere göre ayrıca çalışma belgesi düzenlenir. Çalışma belgeleri sağlık ünitesinde görülecek bir yere asılır. Bu birimlerde çalışan hekim ilgili mevzuata uygun olmak kaydıyla aynızamanda işyeri hekimliği de yapabilir.
ç) Bir sağlık kuruluşuna bağlıolarak işletilen sağlık ünitelerinin tüm sorumluluğu bağlıolduğu sağlık kuruluşuna aittir.
(2) Kültür ve Turizm Bakanlığından belgeli konaklama tesislerinde sadece akut tedavisi tamamlanmışkonaklama tesisinde konaklayan kişilere yönelik olmak kaydıyla fizik tedavi ve rehabilitasyon müessesesi veya obeziteyle mücadele, diyabet ve ayaktan kanser tedavisi gören hastalara yönelik koruyucu ve destekleyici nitelikte poliklinikler planlama kapsamında kurulabilir. Konaklama tesisinin bulunduğu ildeki özel sağlık kuruluşlarıkendi kadro ve kapasitesi kullanmak kaydıyla planlamadan istisna olarak konaklama tesislerinde birim olarak açılabilir. Bu birimlerin başvurularıilde bağlıolacağıasıl sağlık kuruluşunun mesul müdürünce müdürlüğe yapılır ve faaliyetlerinden bağlıolduklarısağlık kuruluşu sorumludur.
a) Bu fıkrada kapsamındaki kuruluşveya birimler aşağıdaki şekilde açılır. Bu kuruluşveya birimler bu Yönetmelikteki müessese veya poliklinik fiziki şartlarınıile tıbbi donanımıtaşımak ve hekim gözetimi ve kontrolünde bulunmak zorundadır.
1) Konaklama tesislerinde hizmet sunulmasıdüşünülen sağlık hizmetleri ve kurulmasıtalep edilen sağlık kuruluşu veya birim için, mesul müdür işletmecinin konaklama tesisi yatırımıiçin Kültür ve Turizm Bakanlığına müracaat ettiğine dair bir belgeyle birlikte Bakanlıktan izin talep eder.
2) Bakanlık planlanma kapsamında talep edilen sağlık kuruluşunu yatak kapasitesi ve personel sayısıaçısından değerlendirir.
3) Bakanlıktan alınan izin belgesi üzerine mesul müdür sağlık kuruluşunun fiziki şartlarınıhazırladıktan sonra ilgili mevzuata göre ruhsatlandırılmasıiçin Bakanlığa müracaat eder. Bakanlıkça sağlık kuruluşuna ruhsatname, birim için ise uygunluk belgesi düzenlendikten sonra yatırımcı, Kültür ve Turizm Bakanlığına bu sağlık kuruluşlarının turizm işletme belgesi kapasitesine alınmasıiçin başvurur.
4) Bu kuruluşve birimlerin çalışma saatleri, tesisin çalışma programıve saatleriyle uyumlu olarak düzenlenir. Acil durumlarda hasta nakline uygun düzenlemeler bulunmasızorunludur.
5) Bu tür sağlık kuruluşlarıkonaklama tesislerinin dışına taşınamaz ve diğer sağlık kuruluşlarıyla birleşemez.
(3) Konaklama tesislerinde sunulacak sağlık hizmetlerine yönelik diğer hususlarda ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.”
MADDE 26 –AynıYönetmeliğin geçici 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“GEÇİCİMADDE 2 –(1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren, 9/3/2000 tarihli ve 23988 sayılıResmîGazete’de yayımlanan Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık KuruluşlarıHakkında Yönetmeliğe göre açılarak faaliyet gösteren tıp/dal merkezleri, C tipi tıp merkezi; poliklinikler B tipi poliklinik olarak kabul edilir. Bu madde yürürlüğe girmeden önce tıp/dal merkezleri ile poliklinikler için Müdürlükçe düzenlenmişuygunluk belgeleri C tipi tıp merkezi ve B tipi poliklinik ruhsatnamesi ve faaliyet izin belgesi olarak kabul edilir.
(2) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce taşınma talebi bulunan sağlık kuruluşlarıiçin, 9/3/2000 tarihli ve 23988 sayılıResmîGazete’de yayımlanan Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık KuruluşlarıHakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır ve uygunluk belgesi tanzimi işlemleri Müdürlükçe sonuçlandırılır.
(3) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren kadrolu klinisyen uzman sayısıdördün altında olan tıp/dal merkezlerinin mevcut klinisyen kadro sayısıasgari kadro sayısıolarak kabul edilir ve bu şekilde faaliyetlerine devam etmelerine izin verilir.
(4) Tıp merkezleri 31/12/2013 tarihi bitimine kadar, uzman kadrolarıasgari kadronun altına düşmemek kaydıile o il sınırlarıiçinde başka bir tıp merkezine veya özel hastaneye devredebilir veya tıp merkezleri kendi aralarında karşılıklıolarak uzmanlık dalıdeğişimi yapabilirler. Başka bir ildeki özel hastane veya tıp merkezine kadro devri ve karşılıklıolarak uzmanlık dalıdeğişimi Planlama ve İstihdam Komisyonunun görüşüalınarak Bakanlıkça uygun bulunmasıhalinde yapılabilir. 31/12/2013 tarihinden sonra planlama kapsamındaki merkezlerin devri ile kadro devri ve değişimi yapılamaz. Devir alınan kadrolar sebebiyle; özel hastane ön izni, ünite, birim, planlama kapsamındaki cihaz ilavesi hakkıelde edilmişise, bu kadroların 31/12/2013 tarihine kadar yeniden devri halinde kuruluşbu kadrolardan doğan haklarından vazgeçmişsayılır ve bu haklar düşer.
(5) A veya B tipi tıp merkezi için bu Yönetmelikte öngörülen ön izin ve ruhsatlandırma şartlarınıtaşıyan ve buna ilişkin belgeleri bulunan mevcut tıp/dal merkezlerinden, Müdürlükçe gerekli belgeler ile şartlarıtaşıdıklarıbelirlenenlere ruhsat harcıalınmaksızın Ek-2/a ve Ek-2/c’ye uygun olarak A veya B tipi ruhsatnamesi ve faaliyet izin belgesi düzenlenir.
(6) A tipi poliklinik için bu Yönetmelikte öngörülen ruhsatlandırma şartlarınıtaşıyan ve buna ilişkin belgeleri bulunan mevcut polikliniklerden, Müdürlükçe gerekli belgeler ile şartlarıtaşıdıklarıbelirlenenlere ruhsat harcıalınmaksızın Ek-2/b’ye uygun olarak A tipi poliklinik ruhsatnamesi düzenlenir.
(7) 9/3/2000 tarihli ve 23988 sayılıResmîGazete’de yayımlanan Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan Özel Sağlık KuruluşlarıHakkında Yönetmeliğe göre açılan sağlık kuruluşlarının denetimi, EK-6 ve EK-7/b sayılıdenetim formlarına göre yürütülür.
(8) Mevcut tıp/dal merkezleri, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte bünyesinde bulunan birimler ve bu madde yürürlüğe girmeden önce başvuru yapılmışolan birimler ile faaliyetine devam edebilir.
(9) Tıp merkezi, poliklinik, laboratuvar ve müesseselerin birbirleriyle ve/veya özel hastanelerle birleşme/dönüşüm talebiyle Bakanlığa başvuru süresi 31/12/2013 tarihi bitiminde sona erer. 31/12/2013 tarihinden sonra özel sağlık kuruluşlarıbirleşme/dönüşüm talebinde bulunamaz. Birleşme işlemi tamamlanan özel sağlık kuruluşlarıtekrar ayrılma talebinde bulunamaz. Başvurusu Bakanlıkça uygun görülen özel sağlık kuruluşları, Bakanlıkça verilen izin kapsamında; birleşme/dönüşüm işlemlerini iki yıl içinde tamamlar. Asgari dört klinisyen uzman kadrosu sağlanmak kaydıile tıp merkezine birleşme/dönüşüm halinde ise iki yıl içerisinde ön izin belgesi alınmak ve ön izin tarihinden itibaren üçyıl içerisinde ruhsatlandırılmak zorundadır. Bu süre içerisinde sağlık kuruluşu, faaliyetine mevcut kapasitesi ile devam edebilir veya faaliyetini askıya alabilir ve Müdürlüğe tebligat adresi bildirerek kuruluşbinasınıboşaltabilir. Birleşme/dönüşüm suretiyle; tıp merkezi olarak faaliyet gösterecek olanlar, A veya B tipi tıp merkezi olarak, poliklinik olarak faaliyet gösterecek olanlar ise A tipi poliklinik olarak ruhsatlandırılmak zorundadır. Ancak, il dışındaki özel sağlık kuruluşu ile birleşme talebi halinde başvuru, Planlama ve İstihdam Komisyonuna sunulur. Komisyon başvuruyu, Bakanlıkça belirlenen planlama ilkeleri çerçevesinde sağlık kuruluşu hizmeti sunulmasıiçin öngörülen asgari nüfus ve/veya ilde verilmesi hedeflenen sağlık hizmetleri ile uzman/tabip dağılımıyönünden daha az yoğunluklu bölgeleri öncelikle dikkate alarak değerlendirir. Başvuru uygun görülür ise Bakanlıkça birleşme/dönüşüme izin verilir.
(10) Tıp merkezi ve poliklinikler tek başına veya (a) bendi kapsamındaki kuruluşlarla birleşerek özel hastaneye dönüşebilir. Özel hastaneye dönüşüm talebiyle Bakanlığa başvuru süresi 31/12/2013 tarihi bitiminde sona erer. Başvuru, Planlama ve İstihdam Komisyonuna sunulur. Komisyon başvuruyu, Bakanlıkça belirlenen planlama ilkeleri çerçevesinde sağlık kuruluşu hizmeti sunulmasıiçin öngörülen asgari nüfus ve/veya ilde verilmesi hedeflenen sağlık hizmetleri ile uzman/tabip dağılımıyönünden daha az yoğunluklu bölgeleri öncelikle dikkate alarak değerlendirir. Başvuru uygun görülür ise Bakanlıkça özel hastaneye dönüşüme izin verilir. Özel hastaneye dönüşümde, başvuru tarihinden itibaren ön izin işlemleri ilgili mevzuatına göre yürütülür. Bu süre içerisinde sağlık kuruluşu, faaliyetine mevcut kapasitesi ile devam edebilir veya ruhsatlandırılıncaya kadar faaliyetini askıya alabilir ve Müdürlüğe tebligat adresi bildirerek kuruluşbinasınıboşaltabilir.
(11) Onuncu fıkra kapsamındaki kuruluşların özel hastaneye dönüşebilmeleri için kadrolu uzman sayısı, o il için Bakanlıkça izin verilecek hastane yatak sayısının asgarî1/3’üoranındaki sayıda olmasıgerekir. Bakanlıkça belirlenen planlama ilkeleri çerçevesinde Planlama ve İstihdam Komisyonu görüşü alınarak, o ilde kamu sağlık hizmetlerinin gördürülmesi için yeterli uzman bulunması halinde, özel hastaneye dönüşecek bu kuruluşlara kadrolarında bulunmayan; anestezi ve reanimasyon uzmanı, laboratuvar uzmanı ve radyoloji uzmanı kadrosu verilebilir veya kuruluşlar bu ihtiyacını 6 ncı maddeye göre kadro devralma yoluyla temin edebilir.”
MADDE 27 –AynıYönetmeliğin geçici 9 uncu maddesinin üçüncüfıkrasıyürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 28 –AynıYönetmeliğin geçici 10 uncu maddesinin birinci fıkrasıaşağıdaki şekilde ve üçüncüfıkrasında yer alan “on sekiz aylık süre”ibaresi “belirtilen süre”şeklinde değiştirilmiştir.
“(1) 17/7/1964 tarihli ve 506 sayılıSosyal Sigortalar Kanununun geçici 20 nci maddesi kapsamındaki bankalar, sigorta ve reasürans şirketleri, ticaret odaları, sanayi odaları, borsalar veya bunların teşkil ettikleri birlikler personeli için kurulmuşbulunan sandıklara ait sağlık birimleri, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılıSosyal Sigortalar ve Genel Sağlık SigortasıKanununun geçici 20 nci maddesinde belirlenen sürenin sonuna kadar faaliyet gösterir. Belirtilen süre sonunda kapatılmadığıtespit edilen birimler ilgili Sağlık Müdürlüğünce kapatılır.”
MADDE 29 –AynıYönetmeliğe aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“Konaklama tesislerinde halihazırda çalışan hekimler
GEÇİCİMADDE 11 –(1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce son bir yıl içerisinde en az altıay konaklama tesisinde çalıştığınıbelgeleyen fakat başka herhangi bir özel sağlık kuruluşu kadrosunda bulunmayan hekimler, bu madde kapsamında konaklama tesisi bünyesinde kurulacak sağlık kuruluşu veya sağlık ünitesinde bir defaya mahsus olmak üzere çalışabilir. Bu hekimler ilgili sağlık kuruluşuna ilave kadro hakkıvermeyip kadro dışıgeçici statüdedir.”
MADDE 30 –AynıYönetmeliğin EK-1/a’sında yer alan “1- Tıp Merkezlerinde Ruhsatname Başvurusu İçin Gerekli Belgeler”başlığı“1- A ve B Tipi Tıp Merkezlerinde Ruhsatname Başvurusu İçin Gerekli Belgeler”şeklinde ve aynıkısmın 3, 4, 6 ve 11 inci maddeleri ile “2- Polikliniklerde Ruhsatname Başvurusu İçin Gerekli Belgeler”kısmının 12 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“3) Binanın yapıkullanma izni belgesinin onaylıörneği”
“4) Yangına karşıgereken tedbirlerin alındığına ilişkin olarak ilgili mevzuata göre yetkili mercilerden alınmışolan belge,”
“6) Tıp merkezi ticaret şirketi tarafından açılacak ise, şirket ortaklarınıgösterir ticaret sicili gazetesinin aslıveya Müdürlük onaylıörneği ile şirket ortaklarından tabip olanların tabip olduklarınıbelgelemek üzere tabip ortakların diplomalarının, varsa uzmanlık belgelerinin Müdürlükçe tasdikli suretleri, tıp merkezi gerçek kişi/kişiler tarafından açılacak ise tıp fakültesi diploma/diplomalarıve varsa uzmanlık belgelerinin Müdürlükçe tasdikli suretleri,”
“11) EK-5’e göre tıp merkezinde çalışacak asgari sayıdaki uzman/tabiplerin diplomaları/uzmanlık belgeleri, tabip odasıkayıt belgesi ile hizmet sözleşmeleri; tabip harici sağlık çalışanlarının hizmet sözleşmeleri ve diplomalarıveya Müdürlük tasdikli suretleri,”
“12) Poliklinikte çalışan hekimlerin tabip odasıkayıt belgeleri,”
MADDE 31 –AynıYönetmeliğin EK-1/b’sinde yer alan “Sağlık Kuruluşunun Devrinde Ruhsatname İçin Gerekli Belgeler”kısmının 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“2) Sağlık kuruluşunun devrinin yapıldığınıgösteren devir sözleşmesi yanında devralan ticaret şirketi ise, şirket ortaklarınıgösterir ticaret sicili gazetesinin aslıveya aslıgörülerek Müdürlük onaylıörneği ile şirket ortaklarının tabip olduklarınıbelgelemek üzere tabip ortakların diplomalarının, varsa uzmanlık belgelerinin Müdürlükçe tasdikli suretleri, tıp merkezi hariçdiğer sağlık kuruluşlarıiçin şirket ortaklarının tamamının tabip olduklarınıbelgelemek üzere ortakların diplomalarının, varsa uzmanlık belgelerinin Müdürlükçe tasdikli suretleri,”
MADDE 32 –AynıYönetmeliğin EK-1/c’sinde yer alan “Sağlık Kuruluşunun Başka Yere Nakli Durumunda İstenecek Belgeler”kısmının 3 üncümaddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“3) Tıp merkezi için, yapıkullanma izni belgesinin ilgili belediye veya Müdürlükçe onaylıörneği; poliklinik için, müstakil binada ise sağlık kuruluşu kaydıolan, müstakil binada değil ise binanın yapıkullanma izni belgesinin onaylıörneği;”
MADDE 33 –AynıYönetmeliğin ekinde yer alan EK-2/a, EK-2/b ve EK-2/c ekteki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 34 –AynıYönetmeliğin ekinde yer alan EK-5’te yer alan Tıp Merkezi bölümünün “II- Uzman Tabip”, “III-Tabip”ile poliklinik bölümünün “II-Uzman Tabip/Tabip”satırlarıaşağıdaki şekilde değiştirilmişve aynıekin Tıp Merkezi bölümünün “VIII-Fizyoterapist”satırıile poliklinik bölümünün “VI-Fizyoterapist”satırıyürürlükten kaldırılmıştır.
“II-UZMAN TABİP
Hasta kabul ve tedavi edeceği, asgarîsayıda her uzmanlık dalında en az bir uzman tabip bulunur.”
“III-TABİP
Acil ünitesi bulunan sağlık kuruluşunda bir pratisyen tabip veya klinik olmayan uzmanlık dallarından bir uzman tabip çalıştırılır. Mevcut kadrolu uzman tabipler, mesul müdürce düzenlenen nöbet listesine göre acil ünitesinde pratisyenlik yetkisini de kullanarak nöbet tutabilir.”
“II-UZMAN TABİP/TABİP
Hasta kabul ve tedavi edeceği, asgarîsayıda en az bir uzman tabip/tabip bulunur.”
MADDE 35 –AynıYönetmeliğin ekinde yer alan EK-6’nın “1. Bölüm: Faaliyete Esas Bilgiler”tablosunun “Faaliyetine Esas Bilgi ve Belgeler”kısmının “5- Şirket ortaklarında tabip/uzman/diştabibi olmayan var mı?”satırıaşağıdaki şekilde değiştirilmişve aynıkısmın sonuna aşağıdaki satır eklenmiştir.
“
5- A ve B tipi Tıp merkezi hariç sağlık kuruluşunun işleteni şirket ortaklarında tabip/uzman/diş tabibi olmayan var mı? Tüzel kişiler tarafından açılan A ve B tipi tıp merkezlerinde tabip ortaklığı %51’ in altında mı? |
|
|
5 gün |
Aykırılık giderilinceye kadar faaliyet durdurulur. |
”
“
22- Cerrahi müdahale biriminde yapılan cerrahi işlemler esnasında anestezi uzmanı veya teknisyeni var mı? |
|
|
Cerrahi müdahale biriminin faaliyeti eksiklik giderilinceye kadar durdurulur ve mesul müdür uyarılır.
|
İkinci kez tekrarında ilgili birimin faaliyeti 3 gün süreyle durdurulur. Üçüncü kez tekrarında ise cerrahi müdahale birimi kapatılır. |
”
MADDE 36 –AynıYönetmeliğin ekinde yer alan EK-6/a’nın “1. Bölüm: Faaliyete Esas Bilgiler”tablosunun 10 uncu satırıaşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“
10-Muayenehanedeki matbu evraklar ve tanıtıma yönelik uygulamalar 1219 sayılı Kanun’a, Tıbbi Deontoloji Nizamnamesine ve Yönetmeliğin 29 uncu maddesinde belirtilen esaslara uygun mu?** |
|
|
Süre verilmez. 1 gün kapatılır.
|
Muayenehanenin faaliyeti 5 gün süreyle durdurulur. |
|
”
MADDE 37 –Bu Yönetmelik yayımıtarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 38 –Bu Yönetmelik hükümlerini Sağlık Bakanıyürütür.
EK-2/a
T.C.
SAĞLIK BAKANLIĞI
TIP MERKEZİ RUHSATNAMESİ
Ruhsat No :
Tarih ve Sayı :
Adı :
Tipi :
Adresi :
Sahipliğin Adı :
Poliklinik Sayısı :
Gözlem Yatak Sayısı :
Acil Gözlem Yatak Sayısı :
Mimari Proje Onay/Revizyon Tarihi :
Tıp Merkezleri ile ilgili mevzuat hükümleri dâhilinde yukarıda adı yazılı tıp merkezinin Faaliyet İzin Belgesi ile birlikte hasta kabul ve tedavi etmek üzere faaliyet göstermesi için işbu ruhsat verilmiştir.
ONAY
EK-2/b
T.C.
SAĞLIK BAKANLIĞI
POLİKLİNİK RUHSATNAMESİ
Ruhsat No:
Tarih:
Adı :
Tipi :
Adresi ve Telefonu :
İşleteni :
Çalışma Saatleri :
Hasta Kabul ve Tedavi Edeceği Uzmanlık Dalları:
Hizmet Birimleri (Uzmanlık dallarının gerektirdiği poliklinik odası haricindeki):
1) Laboratuvarlar:
2) Radyoloji görüntüleme cihazları:
3) Sözleşme ile satın alınan tıbbi hizmetler:
Yukarıda adı ve adresi belirtilen polikliniğin hasta kabul ve tedavi etmek üzere faaliyet göstermesi Sağlık Bakanlığınca uygun görülmüştür.
ONAY
EK-2/c
Ruhsat No :
Tarih ve Sayı :
TIP MERKEZİ FAALİYET İZİN BELGESİ
Adı :
Tipi:
Adresi :
Sahipliğin Adı :
Çalışma Saatleri :
HASTA KABUL VE TEDAVİ EDECEĞİ UZMANLIK DALLARI:
Kadrolu Uzmanlık Dalları :
HİZMET BİRİMLERİ (Uzmanlık Dallarının Gerektirdiği Poliklinik Odası Haricindeki):
1) Laboratuarlar :
2) Radyoloji Görüntüleme Cihazları :
3) Sözleşme ile satın alınan tıbbi hizmetler :
4) Koordineli çalışacağı hastane/hastaneler :
5) Diğer hizmet birimleri :
Revizyon Onay Tarih-Sayı :
Özel Tıp Merkezleri ile ilgili Mevzuat hükümlerine göre hasta kabul ve tedavi etmek üzere yukarıda yazılı özel tıp merkezinin faaliyet göstermesi için …/…/…. tarihinde iş bu belge düzenlenmiştir.
ONAY