Arama motoru optimizasyonu diğer bir deyişle SEO hizmeti web sitelerinin değerini artırma, arama motoru sonuçlarında daha üst sıralarda listelenmesini sağlama ve web sitelerinin organik trafiğini artırma noktasında son derece önemli role sahiptir. Bu yüzden web siteleri arama motoru algoritmalarına ve kriterlerine uygun olacak şekile düzenlenmelidir. Atalay Sıdar önderliğinde hizmet veren Simur Digital, web sitelerinin internet ortamındaki varlığı açısından SEO çalışmalarının ne kadar önemli olduğunun bilinciyle farklı sektörlerde hizmet veren müşterilerine web sitesinin içeriği ve genel görünümüyle bir bütün olarak SEO hizmeti sunar.
Arama motorları internet kullanıcıları tarafından bilgi ve ürün araması yapma amacıyla sıklıkla kullanılır. Bu yüzden söz konusu fonksiyonlara sahip olan web platformları açısından en büyük ziyaretçi ve potansiyel müşteri kaynağı olma özelliği taşırlar. İnternet kullanıcıları yaptıkları aramamalara ilişkin olarak çoğunlukla arama motoru sonuçlarının ilk sayfasında ve ilk sıralarda yer alan web sitelerini ziyaret etmeyi tercih ederler. Bu organik trafikten faydalanmak isteyen web siteleri SEO çalışmalarına giderek daha fazla önem vermektedirler. SEO hizmeti kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar sonucunda web sitelerinin ilgili anahtar kelimelere ilişkin sorgulamalarda arama motorları tarafından daha üst sıralarda listelenmesi ve bu kelimelerin arama trafiğinde çok daha fazla ziyaretçiyi çekmesinin sağlanması amaçlanır.
Bu açıdan değerlendirildiğine arama motoru optimizasyonu çalışmalarının internet sitelerinin tüm yönleriyle arama motoru algoritmalarıyla uyumlu hale getirilmesine yönelik çalışmaları kapsadığı söylenebilir. Diğer yandan internet kullanıcılarını hızlı ve doğal bir şekilde ulaşabileceği bir web platformu sağlanması da SEO çalışmalarının nihai amaçlarından biridir. SEO çalışmaları web sitelerinin daha kolay kullanılabilmesi, daha anlaşılabilir olması ve ziyaretçilere gereksinim duyduklarını sağlayabilmesi noktasında önemli bir görev üstlenir.
SEO danışmanlığı nedir? Neden önemlidir?
Herhangi bir ürünün ya da hizmetin pazarlanması ve çok daha fazla sayıda insana ulaşması ve ulaştığı kişilerin elbette hedef kitle olmasının istendiği durumlarda profesyonel SEO çalışmalarından yararlanılması gereklilikten öte bir zorunluluktur. Web sitesi özelinde, doğru bir SEO çalışması yapıldığında söz konusu ürün ve hizmetlerin hedef kitleye diğer bir deyişle potansiyel müşterilere son derece hızlı ve konforlu bir şekilde ulaştırılması mümkündür.
Pazarlama amacı dışında bir web sitesine sahi olunsa bile marka ya da işletme görünürlüğünün aynı zamanda marka değerinin ve web sitesinin organik trafiğinin artırılması için profesyonel SEO danışmanlığı hizmetlerinden yararlanılması gerekir.
Arama motoru optimizasyonu çalışmaları site için SEO ve site dışı SEO olarak iki farklı başlık altında kategorize edilir. Site içi SEO web sitesi tasarımı, yazılımı ve web sitesindeki mevcut içeriklerin iyileştirilmesine yönelik kapsamlı bir çalışma süreci olarak tanımlanabilir. Site dışı SEO ise web sitesi ziyaretçilerine pek çok farklı kulanma yoluyla web sitesi trafiği sağlama böylece web sitesi görünürlüğünü artırma aşamasında en etkili yöntem olma özelliğine sahiptir. Doğru ve kapsamlı arama motoru optimizasyonu çalışmaları yapılması halinde web sitelerinin çok daha görünür olmasını ve organik hit sayısının artırılmasını sağlama imkanı elde edilebilir.
SEO analizi nasıl yapılır?
SEO analizi web sitelerinin arama motorlarına ne kadar uyumlu olduğunu gösterme amacıyla gerçekleştirilir. Yapılan çalışmalar sonucunda web sitelerinin SEO açısından eksikleri tespit edilerek gerekli önlemler alınır. SEO analizinin kolayca gerçekleştirilebilmesi için dikkat edilmesi gereken belirli noktalar vardır.
SEO analizi yapılırken ilk olarak ilgili web sitesinin Google arama motorundaki görünürlük düzeyi araştırılmalıdır. Web sitesiyle ilgili olarak arama motoru sonuç sayfalarında inceleme yapılması sonraki adımların çok daha etkili bir şekilde belirlenmesini sağlar. Sıralamada kaçıncı sırada olduğu belirlenen web sitesinin sıralamasını yükseltmek için yapılması gereken çalışması daha doğru bir şekilde planlanır.
SEO analizi sürecinde her bir ürün açıklamasında meta açıklaması ve web sitesinde URL yapılanması olması konusunda gereken özen gösterilmelidir. Eğer web sitesinde bu anlamda bir uyumsuzluk bulunuyorsa URL optimizasyonu için gereken çalışmaların tamamlanması gerekir. Diğer yandan meta açıklamalarının SEO kriterlerine uygunluk gösterip göstermediği kontrol edilmeli ihtiyaç halinde söz konusu uygunluğun sağlanması için gereken önlemler alınmalıdır.
SEO analiz sürecinde web sayfalarının başlık ve alt başlıkları kontrol edilerek web sitesindeki ana başlıkların H1, diğer başlıkların H2, H3… şeklinde ilerlediğinden emin olunmalıdır. Backlink çalışmasıyla diğer sitelerden alınan linklerin kalitesi ve web sitesinin amacına hizmet edip etmediği kontrol edilmelidir. Linklerin yönlendirmeyi doğru web sitesine yapıp yapmadığına da özen gösterilmelidir.
Kullanıcıların karşısını web sitesindeki linkler nedeniyle 404 hatası çıkıp çıkmadığı incelenmeli, bozuk linkler varsa tespit edilmeli ve web sitesinden kaldırılmalıdır. Web sitesi görsellerinin SEO açısından arama motoruyla uyumluluğu incelenerek görsellerin URL altyapılarının ve alt etiketlerinin kontrol edilmesi optimizasyon çalışmalarının en önemli adımlarından biri olarak kabul edilir.
Web sitesindeki metin ve içeriklerle ilgili olarak yapılan analiz kapsamında içeriklerdeki anahtar kelime kullanımı ve içeriklerin özgünlüğü gibi SEO açısından kritik konular gözden geçirilmelidir.