Medimagazin logo

Selçuk Tıp müfredatını değiştiriyor

Selçuk Üniversitesi (SÜ) Tıp Fakültesi’nde düzenlenen ’Eğitim Komisyonu Toplantısı’nda eğitim sorunları tartışıldı.
Selçuk Tıp müfredatını değiştiriyor
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

KONYA-Toplantıya Dekan Prof. Dr. Oktay Sarı ile Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Hilmi Cevdet Altınyazar, Başkoordinatör Prof. Dr. İlknur Uysal ve yardımcıları, dönem koordinatörleri ve komisyonda bulunan öğretim üyeleri katıldı.

Toplantıda tıptaki eğitimin durumu değerlendirildi ve seçmeli dersler ile derslerin içeriği konuşuldu. Derslerin içeriği tartışılarak, iletişim, tıp hukuku, tamamlayıcı tıp, ağız ve diş sağlığı, bilim felsefesi, beslenme, akupunktur, kaplıca tedavisi, hijyen, alternatif tedavi yöntemleri gibi konularında alanında uzman akademisyenlerin ders vermesine karar verildi.

Toplantıya başkanlık eden Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Oktay Sarı, gelecek yıl öğrencilere verilecek derslerin içeriğinin zenginleştireceğini ve akademisyenler ile öğrencilerin görüşleri alınarak program oluşturulacağını, seçmeli derslerin konulacağını söyledi.

Tıp eğitiminde çeşitli değer, tutum, davranış ve becerilerin kazandırılmasına yönelik uygulamaların eğitim programları içerisinde paylarının artırılması gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Sarı, “Fakültemizde mezuniyet öncesi öğrencilerimizi ne kadar iyi yetiştirirsek, ülkesine ve milletine o kadar faydalı olacağına inanıyoruz. Mesleki becerinin yanı sıra farklı uzmanlık alanlarında da bilgi sahibi olmanın başarıda önemli rolü vardır. Bilgi ve kültür birikimine sahip öğrencilerin mesleklerinde daha başarılı ve mutlu olacağını düşünüyorum. Özellikle iletişim, tıp hukuku ve bilim felsefesi gibi dersler, öğrencilerimize büyük katkı sağlayacaktır” dedi.

2013-2014 eğitim-öğretim yılında ders içeriklerinin toplumun ihtiyaçları göz önünde bulundurularak güncellenmesi, tamamlayıcı tıp yöntemleri ile iletişim derslerinin konulması planlandı.

selçuk
tıp
müfredatını
değiştiriyor
Yorum (22)
aile hekimi
Türkiye de tıp eğitimi tamamen değişmelidir.4 yıl temel tıp eğitiminden sonra doktor adayları istediği bir branşa yönlendirilmeli ve uzmanlaştırılmalıdır.Aile hekimi uzmanı veya acil tıp uzmanı olmak için 6 yıl tıp okuyup üzerine 3 veya 4 yıl uzmanlık eğitimi almaya gerek yoktur.Çok tercih edilen bir branş için de merkezi sınavla uzmanlık eğitimine yönlendirilebilir.Bir göz uzmanının kadın hastalıkları ve doğum stajına ne ihtiyacı var.Temel tıp mikrobiyoloji,biyokimya,histoloji,farmakoloji uzmanı olmak için klinik branşlardan bir sürü staj görmeye gerek var mı?Acil tıp uzmanı ve aile hekimi uzmanı açığı bu şekilde kapatılır.Diğer branşlar için ayrı ayrı eğitim müfredatı oluşturulabilir.Fizik tedavi uzmanılğı için ortopedi,nöroloji,romatoloji yeter.Göz,cildiye gibi eğitimlere gerek yok...
0
Cevapla
y.yılmaz
Aile hekimi arkadaş senin bu söylediğin eski komünist ülkelerin tıp üniversiteleri eğitime zerre kadar katkısı olmayan son derece anlamsız bir öneri
0
Cevapla
tıpçı
Aile hekimi arkadaşın önerisi Japonya modeli. Herkesin uzman olması yönünde bir model. Faydalı yanları çok. Tartışılabilir.
0
Cevapla
aliye
Amerikada tıp eğitimi 4 yıl ve daha da kısaltmayı düşünüyorlarmış ilgili haber http://www.medimagazin.com.tr/ana-sayfa/dis-haberler/tr-tip-egitimi-kisaliyor-1-76-43573.html yani bizde 4 yılda tıp bitirip aile hekimi-pratisyen yetiştirip sonra 2-3 senede uzmanlık verilebilir.
0
Cevapla
cemal turk
Sayin y.yilmaz o begenmediginiz komunit rejim tip anlayisi tipa bir cok alanda onculuk etmistir.dahasi kucumsesdiginiz sistem Küba'da ortalama yasam suresi ,anne olim hizi ve 5 yas alti olum hizinda ABD ile denktir bunu toplum sagligi makalelerinde bulmaniz mumkundur zira cok bilinen bilgilerdir. Saygilarimla...
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir