Isparta Devlet Hastanesi Başhekimi Opr. Dr. Ramazan Okutan, ''Hastaları hasta hakları birimi hakkında bilgilendirmemize rağmen hala sorunlarını bizimle çözmeye çalışıyorlar'' dedi.
Opr. Dr. Ramazan Okutan, hastaların çoğunun yaşadığı sorunlarla ilgili olarak başhekimliğe başvurduğunu belirtti.
Kötü muamele, geç muayene, bıçak parası, doktorların ilgisizliği, saatlerce bekleme, sıra anında yaşanan sıkıntılarla ilgili hastaların hasta hakları ihlali nedeniyle hasta hakları birimine başvurması gerektiğine işaret eden Okutan, ''Hastaları hasta hakları birimi hakkında bilgilendirmemize rağmen hala sorunlarını bizimle çözmeye çalışıyorlar. Bu da hem onlar için hem de bizim için sıkıntı yaratıyor'' diye konuştu.
Hasta hakları birimince değerlendirilmeye değer görülen sorun ve şikayetlerin İl Sağlık Müdürlüğüne gönderildiğini ve internet üzerinden Sağlık Bakanlığı yetkililerinin de sorunu görebildiğini belirten Okutan, bu sistemle sorunların daha kolay çözüldüğünü kaydetti.
Hastalara hasta haklarıyla ilgili sürekli olarak bilgi verdiklerini ifade eden Okutan, ''Yatan hastalarımıza ulaşıyoruz ve kendilerine yaşadıkları sorunları hasta hakları birimine aktarmalarını istiyoruz. Hatta kendilerine hastanemizle veya bizimle ilgili sorunları olup olmadığını soruyoruz. Personel değerlendirmesi yapıyoruz, onların görüşlerini alıyoruz. Çözülebilecek sorunları kendi içimizde çözüyoruz'' dedi.
Ramazan Okutan, geçen yıl hasta hakları ihlali konusunda bin 42 başvuru yapıldığını, bunlardan 56'sının yazılı olduğunu bildirdi.
6 şikayetle ilgili idari işlem başlatılarak gereğinin yapıldığını kaydeden Okutan, şikayetler arasında bıçak parası konusunun da bulunduğunu ancak ispat edilemediği için işlem yapılamadığını, sadece ilgili hekimi uyardıklarını söyledi.