Medimagazin logo

Çalışma: Sosyal medya kullanımı, estetik cerrahiye ilgideki artışla bağlantılı

Boston Üniversitesi Chobanian & Avedisian Tıp Fakültesi'ndeki araştırmacılar tarafından yürütülen yeni bir çalışma, artan sosyal medya kullanımı ile kozmetik cerrahiye artan ilgi arasında doğrudan bir ilişki olduğunu ortaya koydu. Çalışma, Snapchat ve Instagram gibi platformların etkisinin altını çizerek, bu uygulamalarda geçirilen aşırı saatleri ve fotoğraf düzenleme araçlarının kullanımını kozmetik prosedürlere olan ilgideki artışla ilişkilendiriyor.
Kaynak: MEDİMAGAZİN
Çalışma: Sosyal medya kullanımı, estetik cerrahiye ilgideki artışla bağlantılı
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

MEDİMAGAZİN - Boston Üniversitesi Chobanian & Avedisian Tıp Fakültesi tarafından yapılan ve Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology'de yayımlanan çalışma, bireylerin Snapchat ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında geçirdikleri süre ile kozmetik cerrahiye olan eğilimleri arasında güçlü bir ilişki olduğunu ortaya koydu.

Araştırma ayrıca FaceTune, Lightroom veya SnapSeed gibi fotoğraf düzenleme uygulamalarının cerrahi veya cerrahi olmayan kozmetik prosedürlerle ilgili arzuları şekillendirmedeki etkisini de vurguluyor.

Dermatoloji doçenti olan ve Boston Tıp Merkezi'ndeki Boston Üniversitesi Kozmetik ve Lazer Merkezi'nin direktörlüğünü yürüten yazar Neelam Vashi, "Kaliteli bakım, kaliteli konuşmalarla başlar ve bu çalışmanın, hizmet sağlayıcıları, motivasyonlarını ve bakım hedeflerini daha iyi anlamak için bir hastanın hayatının tüm yönlerini sormaya teşvik etmesini umuyoruz" diyor.

Sosyal medya kullanımı ile estetik isteği arasında ilişki var

Ekim 2019'dan Haziran 2021'e kadar süren çalışmada, bir dermatoloji kliniğindeki hastalara sosyal medya kullanımları ve kozmetik prosedürlere yönelik kişisel istekleri hakkında anket uygulandı. Sonuçlar, Snapchat ve/veya Instagram'da günlük harcanan saat sayısı ile sosyal medyanın bireyin kozmetik cerrahi isteğini etkilediği inancı arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koydu.

Çalışmada ayrıca, selfie'leri güzelleştirmek için fotoğraf düzenleme uygulamalarının kullanımı ile kozmetik prosedürler uygulanmasına ilişkin düşünceler arasında istatistiksel bir bağlantı bulundu. Sosyal medya platformları tarafından desteklenen "selfie" kültürünün yükselişi, çarpıtılmış yüz hatlarına ve "snapchat dismorfisi" olarak bilinen, bireylerin kendilerinin filtrelenmiş ve düzenlenmiş versiyonlarını taklit etmek için kozmetik prosedürler aradıkları bir fenomene yol açtı.

Prof. Vashi bir basın açıklamasında, "COVID salgını sırasında kozmetik odaklanmada bir artış olsa da, şimdiye kadar hastaların kozmetik tedavilere katılma olasılığını artıran veya azaltan net bir bağlantı veya faktörleri vurgulayan veriler yoktu" dedi.

Sosyal medya güzellik algısını şekillendiriyor

Bulgular, sağlık hizmeti uygulayıcılarının kozmetik prosedür taleplerinin arkasındaki motivasyonları daha iyi anlamayı amaçlayarak sosyal medya kullanımıyla ilgili tartışmaları hasta konsültasyonlarına entegre etmeleri gerektiğini gösteriyor.

Sosyal medya güzellik standartlarının şekillendirilmesinde merkezi bir rol oynamaya devam ederken, çalışma dijital platformların vücut üzerindeki daha geniş etkisini göz önünde bulunduran hasta bakımına yönelik bütüncül bir yaklaşımı savunuyor.

sosyal medya
estetik
kozmetik prosedur
instagram
snapchat
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir