Medimagazin logo

Sağlık hizmeti sunumunda basamaklandırma sistemi düşünülüyor mu? Bakan Koca’dan açıklama

Aile hekimlerinin vatandaşları doğru branşlara yönlendirmeleri için bir çalışma yürütüldüğünü ifade eden Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, "Ayrıca hastalarımızın arayıp durumunu anlatacağı, doğru danışmanlık alarak doğru branşa müracaat etmesini sağlayacak bir çalışma planladık. Gerek gerçek sağlık profesyonelleri ile gerekse yapay zeka tabanlı yönlendirme sistemleri ile bu konudaki iş yükünü azaltacak bir sistem için çalışıyoruz. Önemli mesafe katettiğimizi düşünüyorum." dedi
Sağlık hizmeti sunumunda basamaklandırma sistemi düşünülüyor mu? Bakan Koca’dan açıklama
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, dün basın mensuplarının, "Sağlık hizmeti sunumunda basamaklandırma sistemi düşünülüyor mu?" sorusu üzerine yaptığı açıklamayı paylaştı.

Açıklamasında hekimden randevu alma konusunda dünyada benzeri olmayan bir uygulamanın söz konusu olduğunu ifade eden Koca, "Vatandaşımız, ilk defa muayene olacağı zaman, bir sevk olmadan, kendi talebiyle örneğin endokrinoloji kliniğinden randevu alabiliyor. Oysa hastanın ihtiyacının bir endokrinolog olmasını bilmesini beklemek doğru değil." açıklamasını yaptı.

Bunun hastanelere katlanan iş yükü olarak döndüğünü belirten Koca, şunları kaydetti:

"Gerekli çözümleri geliştiriyoruz. Vatandaşımızın sağlık ihtiyacının hangi branşta olduğunu bilme zarureti yok. Bir sağlık profesyonelinin onu yönlendirmesi daha doğru. Bu bakımdan aile hekimlerimizin rolünü çok önemli görüyorum. Aile hekimleri vatandaşlarımızı doğru branşlara yönlendirebilir. Bununla ilgili bir çalışmamız var.

Ayrıca hastalarımızın arayıp durumunu anlatacağı, doğru danışmanlık alarak doğru branşa müracaat etmesini sağlayacak bir çalışma planladık. Gerek gerçek sağlık profesyonelleri ile gerekse yapay zeka tabanlı yönlendirme sistemleri ile bu konudaki iş yükünü azaltacak bir sistem için çalışıyoruz. Önemli mesafe katettiğimizi düşünüyorum."

saglik bakani
saglik hizmeti sunumu
basamaklandirma sistemi
Yorum (11)
Ekrem BİR
amerikayı yeniden keşfetmişiz.herşeyi̇ tersten yapıyoruz yıllar önce gelmesi gereken sistem şimdi çok zor gelir artık vatandaş doğrudan uzman hekime, yan dalcıya gitmeye alıştı hele bu seçim döneminde bunu kısıtlayamazlar.
6
Cevapla
ar ge
mevcut sistemde vitaminlerimi ölçtürmek istiyorum diye endokrinoloji polikliniğine hastalar kolaylıkla gelebiliyor ve gerçekten ihtiyacı olan hastalar randevu alamayıp hekime ulaşamıyorlar. özellikle yandal branş başvurularının daha iyi organize edilmesi gerektiği düşüncesindeyim.
18
Cevapla
Cookie Monster
"arz" ımızdır: bizim hastane idarecilerinin bir kısmını "yapay zekâ" istihdam edilerek kadroya alsınlar: daha hızlı ve kolay çözüm üretilir..........
6
Cevapla
HALİT YAŞAR
önce arabayi atin önüne bağla yillarca seyret sonra da yumurta kapiya dayaninca da vatandaş nereye gi̇deceği̇ni̇ bi̇lmek zorunda deği̇l deyi̇p günü kurtarmaya ve sağlik çalişanlarina ezi̇yete devam et...artik daha ne di̇yeyi̇m ben si̇ze...
6
Cevapla
kazım türkmen
yan dal randevularını mhrs üzerinden kapatırsın, yan dal yönlendirmeleri yalnızca ana dal uzmanı tarafından yapılır ve olay çözülür. bunun için ekstra açıklamaya izaha gerek var mı gerçekten ya ?
15
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir