Medimagazin logo

Hizmet Puanına Nasıl ve Ne Zaman İtiraz Edilir?

Bakanlığımıza bağlı tüm sağlık personeli hizmet puanını PBS’de (Personel Bilgi Sistemi) ayrıntısı ile birlikte görebilmektedir. Hizmet puanlarına itirazlar her yıl 1 – 31 Ocak ile 15 Mayıs – 15 Haziran tarihleri arasında yapılır.
Hizmet Puanına Nasıl ve Ne Zaman İtiraz Edilir?
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol
Bakanlığımıza bağlı tüm sağlık personeli hizmet puanını PBS’de (Personel Bilgi Sistemi) ayrıntısı ile birlikte görebilmektedir. Hizmet puanlarına itirazlar her yıl 1 – 31 Ocak ile 15 Mayıs – 15 Haziran tarihleri arasında yapılır.

Ancak, Bakanlığımız Atama ve Nakil Yönetmeliği’nin ek’inde (Ek.6) belirtilen ilkeler doğrultusunda hazırlanan PDC den dolayı hizmet puanına yapılacak itirazlar ile 5258 sayılı Aile Hekimliği Pilot Uygulaması Hakkında Kanun gereği Aile hekimliği uygulamasına geçen illerde hizmet puanına ilişkin itirazlar il sağlık müdürlüklerince her zaman kabul edilir. Hizmet puanına itirazlar, itiraz formu ile il sağlık müdürlüğüne yapılır. İl sağlık müdürlüklerince kimlik bilgileri ve askerlik bilgilerine ilişkin itirazlar İKYS sistemine aktarılır.

Diğer itirazlar ise Bakanlığa gönderilir.

Personelin, Bakanlık kayıtlarında eksik olduğunu düşündüğü veya hizmet puanı itirazına sebep olan hizmet bilgileri ile ilgili – şayet elinde var ise - Bakanlığa bilgi ve belge göndermesi, hem itirazını doğrulayacak hem de bazı durumlarda Bakanlıkta eksik bulunabilecek belgelerin tamamlanmasını sağlayacaktır.

Bakanlık Hizmet Puanı İtiraz Komisyonunca değerlendirilerek kabul edilen itirazlar sonucu yeniden hesaplanan hizmet puanlarına ilişkin gerekli düzeltmeler PBS’ye yansımaktadır. Bu işlem tebligat yerine geçer.

Bakanlık Hizmet Puanı İtiraz Komisyonu, 1 – 31 Ocak başvurularını nisan ayının sonuna, 15 Mayıs – 15 Haziran itiraz başvurularını ise temmuz ayının sonuna kadar sonuçlandırır.

Hizmet Puanı İtirazı Alınmayacak Personel

Bakanlığımıza bağlı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde görev yapmakta olan eğitim personeli (Klinik şefi, klinik şef yardımcısı, başasistan, asistan) ile asaleten başhekim ve başhekim yardımcısı olarak görev yapmakta olan personel ile ilgili yapılan herhangi bir işlemde hizmet puanları değerlendirilmediğinden bu unvanlardaki personelin hizmet puanı itirazları alınmamaktadır.

Ancak, sayılan bu unvanlardaki personelin uzman veya pratisyen tabip olarak atanmaları durumunda itirazları alınmaktadır.

Hizmet Puanı Nasıl Öğrenilir

Sağlık Hizmetleri sınıfında çalışan personelimiz hizmet puanlarını PBS(Personel Bilgi Sistemi)’ne ait olan adresindeki “Personel Bilgileri” başlıklı alana girerek öğrenebilirler. Bu alanda “Hizmet Puanı” başlıklı alanda sadece toplam hizmet puanını ve hesaplanma tarihini, “Detaylı Hizmet Puanı” başlıklı alanda ise toplam hizmet puanını, hesaplanma tarihini ve bu toplam hizmet puanına ait detay bilgileri olarak; çalıştığı birim, o birimde çalışması karşılığı aldığı hizmet puanı, birimde çalıştığı yıl, ay, gün sayıları, o birime ait il, ilçe, köy ve diğer puanları, puan türü bilgisi, unvanı ve o birimde çalışmasına ait kısa açıklama bilgileri görülebilmektedir.

Kaynak: http://personel.saglik.gov.tr

hizmet
puanına
nasıl
ve
ne
zaman
i̇tiraz
edilir?
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir