American Journal of Preventive Medicine (AJPM)’nin ekim ayında yayımlanan ek sayısında, geleceğin doktorlarının hastaların ve toplumun değişen sağlık ihtiyaçlarına en üst düzeyde hizmet edebilmesi için, tıp eğitiminde halk sağlığı ve koruyucu hekimlik uygulamalarına daha fazla yer verilmesi gerektiği bildirildi.
Söz konusu ek sayının, Amerikan Tıp Okulları Birliği (AAMC) ile Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi (CDC) tarafından organize edilen “Patients and Populations: Public Health in Medical Education” adlı toplantı sonrası yayımlandığı kaydedildi. Söz konusu toplantının 2010 yılında yapıldığı ve halk sağlığı ve akademik tıp birlikleri arasındaki mutabakatı güçlendirmek amacıyla düzenlendiği ifade edildi.
Ek sayının editörleri AAMC’den Dr. Rika Maeshiro ile Northeastern Ohio Universities College of Medicine’den Dr. Denise Koo ve Dr. C. William Keck tarafından hazırlanan giriş yazısında, tıp eğitiminde geçmişte toplum sağlığının ve koruyucu hekimlik uygulamalarının sıklıkla yer almadığı dile getirildi. Yazıda, sağlık çalışanlarının sadece sağlık hizmeti vermekle yükümlü olmadığı, aynı zamanda sağlığı korumaya yönelik de yükümlülüklerinin olduğu, bunun, akademik tıp ve halk sağlığı çevrelerinin süreklilik gösteren bir önceliği olduğu vurgulandı.
Editörler, doktorların bu konularla daha iyi ilgilenme ve karmaşık toplum sağlığı konularında, başarılı olma zorunluluğuna dikkat çektiler. Söz konusu karmaşık toplum sağlığı problemleri arasında artmakta olan kronik hastalık batağının, süregelen sağlıkta eşitsizliğin, tedavi hizmetlerinin finansmanının koruyucu hizmetlere yönelik finansın önüne geçmesinin yer aldığını ifade ettiler.
Tıp Enstitüsü Başkanı Dr. Harvey V. Fineberg, yazdığı bir yorumda, tıp ve toplum sağlığının sağlık ve sağlık hizmetleri mücadelesinde birbiriyle yarıştığını ve birçok girişimcinin toplum sağlığının prensipleri, değerleri, deneyimleri ve analitik bakış açısını günlük tıp uygulamaları ve tıp eğitimine soktuklarını söyledi. Girişimcilerin toplum sağlığını, günlük mesleki uygulamalarını ve koruyucu hekimlik uygulamalarını tıp eğitimine nasıl entegre ettikleriyle ilişkili detayların söz konusu dergi ekindeki makalelerde yer aldığına dikkat çekildi.
AAMC’nin Baş Akademik Sorumlusu Dr. Jonh E. Prescott tarafından yazılan yazıda, bu eğilimin daha geniş bir şekilde vurgulanması gerektiği belirtilirken, gelecekte daha iyi hekimler yetiştirmek için eğitimlerinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğine işaret edildi. Geleceğin doktorlarının sistem tabanlı uygulamalarda deneyimli, hasta merkezli hizmete odaklı kalifiye takım üyeleri olmaları gerektiği kaydedildi. Doktorların, toplum sağlığını geliştirmek için hizmet etmeleri gerektiğine vurgu yapıldı.
Kaynak: www.medicalnewstoday.com