Bu yeniliklerle faaliyet gösterdiği sektörlerde hareketlilik yaratan Mikro-Gen’in son dönem çalışmalarının ayrıntılarını öğrenmek için Pazarlama Müdürü Utku Zorbaz ile konuştuk.
Son dönemde gerçekleştirdiğiniz yeniliklerden bahseder misiniz?
U.Z: Aslında son birkaç yılda çok büyük değişimler yaşadık hem kendi içimizde hem de sektöre kazandırdıklarımızla. Temelini atıp büyük yatırımlar yaptığımız İngiltere pazarından geri dönüşleri almaya başladık. İlk defa buradan açıklayacağımız çok büyük bir gurur yaşadık geçtiğimiz hafta sonu. Mikro-Gen markaları artık İngiltere’nin ve tüm dünyanın en büyük perakende zincirlerinden olan Tesco’da.
Çok sevindirici bir haber. Peki, nasıl gerçekleşti, biraz bundan bahseder misiniz?
U.Z: İngiltere pazarına uzun yıllardır yatırım yapmaktayız. Bu yatırımlar sonrasında içeriğinin Dünya Sağlık Örgütü ve unicef tarafından belirlenen standartlarla oluşturulup pazara verilen Nutrigen Vitamixin ve Ferromix’in İngiltere Sağlık Örgütü (NHS) tarafından tavsiye listesine girdi. Bu tavsiye listesinde kendi kategorisinde 3 üründen 2’ini oluşturan nutrigen ürünleri listede yer alan tek Türk markasının yansımaları olarak bizlerin ve ülkemizin gurur kaynağı oldu. Bu başarının ardından özellikle Londra’nın en prestijli sağlık noktalarından olan Nutri Centre ile olan birlikteliğimiz güç ve hız kazandı. Bu gelişmelerden sonra Tesco’ya giriş sürecimiz hızlandı ve güzel haberi geçtiğimiz hafta aldık.
İngiltere’den başka yurt dışında faaliyet gösterdiğiniz ülkeler var mı?
U.Z: Şu anda birçok farklı zincir ile görüşmekteyiz. Özellikle Polonya, Almanya, Hollanda ve Amerika’da yer alan önemli ve yeni perakende zincirleri bunlar. Büyük bir kısmıyla anlaşma sağlayacağımızı ve Mikro-Gen markalarına ulaşabilecek tüketici sayısını katlayacağımızı düşünüyorum. Aslında bizlerden bağımsız olarak birçok ülkede Mikro-Gen ve Vivatinell markaları satılıyor. İngiltere’den sonra Azerbaycan’da da güçlü bir iş ortağımız var. Arap ülkelerinde, Türkî Cumhuriyetlerde ve çok kısa bir dönem içerisinde hemen hemen tüm Avrupa’da Mikro-Gen ve Vivatinell markaları raflarda yerini alacaktır.
Vivatinell dediniz. Vivatinell’de sizlerin bir markası mı?
U.Z: Elbette, Kozmofarmasötik olarak nitelendirdiğimiz tedavi edici kozmetik markaları Vivatinell özel markalarıdır. Örnek vermem gerekirse revigen, acnecinamide, enjoy güneş kremleri ve t-oral ağız terapisti Vivatinell markasının önemli alt markalarıdır.
Türkiye’ye dönersek son dönemde yaşadığınız Türkiye pazarındaki değişimleriniz nelerdir?
U.Z: Son dönemde oldukça yoğun bir mesai harcadık bu dönüşümleri gerçekleştirebilmek için. Daha önceleri sadece eczanelerde satılan Mikro-Gen ve Vivatinell markaları artık büyük zincir ve prestijli kozmetik noktalarında yerini almaya başladı. Real, Carrefour, Tesco-Kİpa’dan sonra geçtiğimiz hafta Migros ile de anlaşma sağlayarak raflardaki yerimizi almaya başladık. Tüm bu büyük zincirlerle daha fazla tüketiciye ulaşıp, onların da ‘Yaşam Kalitelerini Arttırmak’ istemekteyiz. Tüm bunlardan sonra 3 farklı kulvarda satış sistemimizi yenilememiz gerekti. Eczane, kozmetik ve içecek farklı dinamikleri olan alanlar. Tüm bu alanlarda başarılı olabilmek için daha dinamik ve donanımlı satış kadroları oluşturmaya başladık. Artık pazara yeni ve farklı bir perspektifte bakıyoruz.
İçecek üretmeye ve zincirlerde yer almaya ne zaman başladınız? Neden kozmetik ve eczane kanalında bu kadar marka ve ürüne sahipken bir de içecek sektörüne girdiniz?
U.Z: Son dönemde modern yaşam fonksiyonel içecekleri hayatımıza soktu. Modern yaşam her ne kadar yaşamımızı zenginleştirip kolaylaştırsa da besin değeri düşük ve kalorisi yüksek içeceklerle doldu taştı. Bu da sigaradan sonra obeziteyi dünyanın en büyük sağlık sorunu haline getirdi. Son yapılan çalışmalar göstermektedir ki Türkiye’de nerdeyse her 10 kişiden 6’sı aşırı kilolu veya obez. Alınan kalorilerin de bir çoğu maalesef içeceklerden geliyor. Bizlerde bu konu üzerine yıllardır çalışıyorduk. Bunun sonucunda tüm dünyada sağlıklı bir şekilde zayıflattığı kanıtlanmış yeşil çay özlü Activin T form içeceklerini yaptık. Böylece bireyler sadece lezzetli ve kalorisiz bir içecek içmekle kalmıyorlar aynı zamanda tok tutan, metabolizmayı hızlandıran ve kilo vermeye yardımcı olan 21. yüzyılın içeceğidir. Bunlar yetişkinler için geliştirdiğimiz içecek grubumuz. Bir de bunlara ek olarak nutrigen drink it çocukların faydalı içeceklerini geliştirdik. Çocukların geleceğini korumak, sağlıklı nesillere sahip olabilmek için geliştirilmiş, yeni yayınlanan ve okullarda içecek satışını kısıtlayan tebliğlere uygun, kalorisiz yani şişmanlatmayan, çocuğun vitamin ve mineral ihtiyacını karşılayan yeni bir kategori açtık: Faydalı içecekler kategorisi.
Nedir faydalı içecekler?
U.Z: Faydalı içecek besin değeri yüksek ve kalorisi azaltılmış içeceklere verilen isimdir. Geçtiğimiz ayda yaşadığımız kantinlerde satılan içeceklere getirilen kısıtlamalar ülkemizde yeni bir dönemi açtı. Artık okullarda çocukları kilo almaya sevk edecek yüksek kalorili ve besin değeri düşük içecekler satılmayacak. Bunlara alternatif olarak içerisinde 12 vitamin ve 10 mineral barındıran ve sadece 1 kalori olan, şişmanlatmayan nutrigen dirink it ailelerin yeni gözdesi olacaktır diye düşünüyoruz. Çünkü bugünün çocukları bizlerin geleceği. Sağlıklı bir nesil yaratmak hepimizin görevi. Bu noktada üzerimize düşen görev çocukları dengesiz beslenme ve aşırı kilo almaya sevkedecek alışkanlıklardan uzak tutmaktır. Tüm dünya da olduğu gibi artık ülkemiz sağlık bakanlığı ve ilgili tüm bakanlıklar bu konu üzerinde çalışmaya başlamıştır. Biz de üzerimize düşen görevi yapmaktayız.
Konu mikro-gen olunca bir çok yenilik ve marka söz konusu oluyor. Son olarak söylemek istediğiniz bir şey var mı?
U.Z: Bireylerin yaşam kalitesini arttırmak için başlayan tüm bu yatırım ve yenilikleri devam ettirmek niyetindeyiz. Zaten Mikro-gen adına 7 farklı buluş patentine sahibiz. T-oral ağız terapisti bu özgün buluşların başında gelmekte ve ağızda diş eti rahatsızlıklarını ve ağız içi yaralarını geçiren, çok güçlü etkiler oluşturmaktadır. Farklı ihtiyaçlara farklı çözüm sunmak olarak nitelendirdiğimiz ürün yaratma felsefemizi devam ettirerek birçok ürünü önümüzdeki dönemde de tüketiciler ile buluşturmak istiyoruz.