Şirketten yapılan açıklamaya göre, 14 Kasım Dünya Diyabet Günü her yıl diyabet farkındalığını artırmak için önemli fırsat sunuyor.
AstraZeneca Türkiye de bu çerçevede toplumun diyabet hastalığına dikkatini çekmek ve hastalık farkındalığını artırmak amacıyla geçen yıl İstanbul'da başlatılan 'Diyabete Karşı Sağlıkta İnecek Var' kampanyasını bu yıl üç büyük şehre daha taşıdı. Kampanyanın geniş kitlelere ulaşması için hazırlanan video, bir hafta boyunca İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa'daki farklı toplu taşıma alanlarında da yayınlanacak.
Açıklamada görüşlerine yer verilen AstraZeneca Türkiye Ülke Başkanı Eczacı Serkan Barış, AstraZeneca olarak kronik hastalıklarla yaşayan milyonlarca insanın daha iyi bir yaşam sürmesini sağlamayı amaçladıklarını belirtti.
Barış, Türkiye'de oldukça yaygın görülen tip 2 diyabet hastalarının karşılanmamış ihtiyaçlarını karşılamak ve yaşam kalitelerini artırmak için çalışmalarını sürdürdüklerine işaret ederek şöyle devam etti:
"Bu doğrultuda küresel çapta multidisipliner yaklaşımımızla diyabet tedavisini bir bütün olarak ele alıyoruz. Bu çerçevede hazırladığımız kampanyayla toplu taşıma yolcularına, '14 Kasım Dünya Diyabet Günü'nü bir başlangıç olarak kabul et, bundan sonra toplu ulaşımda gideceğin noktadan bir durak önce in, yürüyerek diyabete karşı harekete geç' mesajını iletiyoruz. Tip 2 diyabeti olan kişiler düzenli hareket ederlerse yaşam kaliteleri artar, kan şekeri seviyeleri düşer, genel vücut işlevleri ve depresyon durumları da olumlu yönde etkilenir. Bu kampanyada yürümeye dikkat çekmemizin nedeni ise yürüyüşe çıkmanın ve günlük hayatta hareketi artırmanın kan şekerini düşürme üzerindeki etkilerine dikkat çekmek ve düzenli hareket etmenin, tip 2 diyabet tedavisine destek olduğunu vurgulamak."