Medimagazin logo

SABİM şikayet değil bilgi için aranıyor

Sağlık Bakanlığı'nın 184 numaralı iletişim merkezi (SABİM) daha çok bilgi edinme amaçlı aranıyor. Bu hattı arayanların yüzde 75'i hastane telefonu ya da randevu sistemiyle ilgili bilgi edinmek istiyor.
Kaynak: AA - Selma Bıyıklı Adabaş
SABİM şikayet değil bilgi için aranıyor
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

SABİM'i günde ortalama 6 bin kişi arıyor. Bu aramaların yüzde 75'i bilgi edinmek, yüzde 15'i öneri, yüzde 6'si teşekkür, yüzde 0,5'i şikayet, yüzde 3,5'i ise diğer nedenlerle yapılıyor.
    

En fazla başvuru nedenleri arasında ilk sırada yer alan bilgi edinme taleplerinin dağılımları ise şöyle:
    

Yüzde 24,4'ünü sağlık kurumu telefonu, yüzdeb 19,8'ini Merkezi Hastane Randevu Sistemi, yüzde 10,5'ini SABİM, yüzde 7,2'sini sağlık sistemi işleyişi, yüzde 7,5'ini diğer kurum telefonu, yüzde 4,7'sini SGK, yüzde 0,11'ini aşı, yüzde 0,05'ini tütün, yüzde 0,007'sini doku organ nakli, yüzde 0,9'unu diğer konularla ilgili sorular oluşturuyor.
    
     -''Şikayet için aranmıyor''-
    
     SABİM Halkla İlişkiler Daire Başkanı Ümran Benli, iletişim merkezinin 2004 yılında sağlık sistemindeki sorunların yerinde ve eş zamanlı tespiti, sorunun çözümünde etkin olacak mekanizmaların ivedilikle harekete geçirilmesi amacıyla kurulduğunu hatırlattı.
    

Bunun çözüme hızlı ve etkili ulaşmanın en ekonomik yolu olduğunu dile getiren Benli, sistemin işleyişini şu sözlerle anlattı:
    

''Bir sorunun 184 SABİM hattına iletilmesi veya şahsen başvuruyla sistem işleyişe geçiyor. SABİM operatörleri tarafından kayıt altına alınan başvuru, SABİM çözümleyicilerince değerlendirilerek illere sevk ediliyor. İllerdeki SABİM çözümleyicileri de nesnellik ilkesinden ödün vermeden, mercek altına aldıkları konuları en hızlı ve en doğru şekilde çözümlendiriyor.''
    

SABİM'in ''şikayet hattı'' olarak değerlendirilmesinin son derece yanlış olduğunu vurgulayan Benli, ''SABİM'e yapılan aramaların yüzde biri bile şikayet amaçlı değil. Halkımız bu hattı daha çok bilgi edinmek için arıyor'' diye konuştu.

sabi̇m
şikayet
değil
bilgi
için
aranıyor
Yorum (28)
zaç
Daha bir kere bile ne kendimin ne de başka bir arkadaşımın SABİM'den teşekkür için arandığını göremedim de duymadım da... varsa yoksa şikayet..Bu açıklamayı da inandırıcı bulmuyorum. Yoksa SABİM yetkilileri, şikayetlerinizi hekimimize, memnuniyetinizi kendinize mi saklayın diye düşünüyor?
0
Cevapla
her çıktıda
Madem bilgilendirme amaçlı,o zaman neden her çıktıda başvuran şikayetçiyim diye yazıyor.
0
Cevapla
Md
Hadi ordan...
0
Cevapla
ayşegül
sabimde telefonu cevaplayanların sistemle ilggli hiçbir bilgisi yokki bilgi verebilsinler,hatta insanları yanlış bilgilendirip hastaların bize saldırmasına neden oluyorlar,hasta arıyor ben başka semtte kayıtlıyım ama ben başka aile hekimine geldim ilacı mı yazmıyor diyor,görevli:isterse yazar diyor,
0
Cevapla
A.S
Bizde aynı şeyi söylüyoruz. sabim sadece sağlık danışmanlık hattı olmalı. şikayet alma hattı olmamalı. En kötü ihtimal ile şikayet varsa çok önemli iddialar dışında filtrelenerek çalışana yansıtılmamalıdır. BUNUN AKSİNİ SÖYLEYEN Mİ VAR. SİZE DANIŞMANLIK YAPMAYIN DİYEN Mİ VAR.
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir