Medimagazin logo

JAMA: Sosyal medyada ilaç tanıtımı yapan doktorların çoğu ilaç şirketlerinden para alıyor

ABD'deki çeşitli kurumlardan tıp araştırmacıları tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, sosyal medya platformu X (eski adıyla Twitter) üzerinden ilaç tanıtımı yapan doktorların önemli bir kısmının ilaç üreticileri tarafından maddi olarak tazmin edildiğini ortaya çıkardı.
Kaynak: MEDİMAGAZİN
JAMA: Sosyal medyada ilaç tanıtımı yapan doktorların çoğu ilaç şirketlerinden para alıyor
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

MEDİMAGAZİN - JAMA'da yayımlanan çalışma, X'te ilaçları onaylayan doktorların çoğunun ilaç üreticilerinden ödeme aldığını ortaya koydu.

Araştırmacılar bu ödemeleri takip etmek için Medicare ve Medicaid Hizmetleri Merkezleri tarafından yönetilen Açık Ödemeler web sitesini kullandı. Bu platform, kullanıcıların ABD'de onay için ödeme alan doktorları ve bunların arkasındaki şirketleri belirlemelerine olanak tanıyor.

ABD'de ilaç reklamları yasal

Diğer birçok gelişmiş ülkenin aksine ABD, ilaç şirketlerinin sosyal medya da dahil olmak üzere çeşitli kanallar aracılığıyla ürünlerinin reklamını yapmalarına izin veriyor. Dahası, sağlık çalışanlarının bu reklamlarda yer alan ilaçları desteklemek için ödeme kabul etmeleri de yasal.

Araştırma ekibi, çalışmaları için birincil platform olarak X'e odaklandı. İlaç onayları yayınlayan 28 doktor belirlediler ve onay geçmişlerini keşfetmek için Open Payments web sitesindeki isimlerini çapraz referans aldılar.

Çoğu ödeme alıyor

İncelenen 28 doktordan 26'sı ilaç üreticilerinden, 24'ü ise özellikle destekledikleri ilaçlarla ilgili ödemeler almıştı. Ödemeler genellikle “konuşma” veya “danışmanlık” ücreti olarak kategorize edilmiş ve pek çok destek sponsorlu referanslar şeklinde olmuştu.

Çalışmaya katılan doktorlardan sadece birinin, destekledikleri ilacın araştırma ve geliştirmesine katkıda bulunmuş olması dikkat çekiciydi.

Bazıları ücretli onay uygulamasını etik dışı olarak görse de, araştırma ekibi tarafından vurgulandığı üzere bu uygulama yasal ve ruhsat statüsünü etkilemiyor.

Araştırma, sağlık çalışanları ile ilaç şirketleri arasındaki ilaç destekleri alanındaki karmaşık ilişkiyi vurguluyor ve şeffaflık ve sosyal medya platformlarında paylaşılan tıbbi tavsiyelerin güvenilirliği ile ilgili soruları gündeme getiriyor.

sosyal medya
doktor
ilac tanitimi
Yorum (2)
Kamil tad
x te olsa iyi, ilaç firmaları ve endüstri destekli uzmanlık dernek kongrelerde belirli ilaçları savunmayanlara konusma bile vermiyorlar, bir sene bir ilac savunan "hoca" seneye diğer ilacı savunuyor.standart uzmanlar da bunlar gerçek sanıyor, tüm uzmanlari geniş perspektifden bakabilmelerini umarım
2
Cevapla
se
i̇laç/ tedavi̇/uygulama/ameli̇yat gi̇bi̇ i̇nsanlara bi̇lgi̇ veri̇ci̇ ya da i̇yi̇ ni̇yetli̇ bi̇le olsa sosyal medya ortaminda paylaşilmasi uygun deği̇l. hele sponsorlu paylaşimlar tamamen yasak olmali. reklam tanitim yapilacaksa di̇ğer platformlar zaten kullaniliyor.
1
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir