Bilindiği gibi 290 bin kişi yabancı dil sınavına girdi. ÜDS sınavının kaldırılıp yerine bu derece zor bir sınavın yapılması birçok kişiyi mağdur etti.
Ben tıp literatürünü okuyup anlayacak kadar İngilizcemi geliştirmişken bu sınavda 50 nin altında kaldım. Benimle birlikte 220 bin kişide 50’nin altında kaldı. Bu durum gelecek aylarda çeşitli problemler getirecektir. TUS sınavına girecek doktorlar giremeyecektir. Yardımcı doçent veya doçent olmak isteyenler olamayacaklar. Doktora yapmak isteyenler doktorasını yapamayacaktır. Kısaca akademik anlamda ilerleme duracaktır.
Ülkemizde bu derece akademisyene ihtiyaç varken bu derece akademik YDS sınavına gerek yok. Amaç iyi derecede İngilizce bilenleri bir yerlere getirmekse YDS sınavını da kaldırsınlar TOEFL sınavını geçen akademik kariyer yapabilsin.
Şu an ben bir doktor olarak doktorluğumu ve kendi alanımda yapacağım çalışmaları bir kenara bırakıp ingilizceye çalışmam gerekecek bu sınavdan 65’in üzerinde alabilmem için ama bunu neden yapayım, ben ingilizce öğretmeni veya tercümanı değilim ki.
Şu an 240 bin kişi 60 barajının altında, bu insanlardan devlet akademik anlamda faydalanamayacak. İngilizcesi orta düzeyde olup çok iyi akademik çalışmalar yapan birçok akademisyen var.
Ülkenin ingilizce problemi ilkokuldan başlanarak çözülmeli. Temelde iyi bir ingilizce eğitimi sonrasında böyle zorlu sınavlar yapılabilir. Birden bu denli sınavın zor olması doğru değil. Mesela ilkokul, lise veya üniversitede hocaların öğrencilerin yapamayacağı kadar zor sınav yapmaları öğrencilerin başarısını artırmaz tam tersi öğrencilerin derslerden kalarak yol katetmelerine engel olur. YDS sınavı da aynı şekilde birçok insan YDS sınavına takılmış durumda bence. Bu yüzden ÜDS geri getirilmeli veya YDS sınav formatı tekrar gözden geçirilmelidir. Aksi taktirde zor günler bizi bekliyor. Sonuç olarak tekrar vurgulamak istiyorum ki zor sınavlarla eğitim kalitesi artmaz. Eğitim sistemiyle kalite artar.
Uzm Dr. S.A