Medimagazin logo

Vatandaş, en çok sağlık hizmetinden memnun

Adana'da 3 bin 637 hanede gerçekleştirilen ''Vatandaş Karnesi'' çalışmasında, halkın en çok memnun olduğu ve memnun olmadığı hizmetler belirlendi.
Vatandaş, en çok sağlık hizmetinden memnun
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

ADANA-Vatandaşların yerel karar alma süreçlerine katılımını artırmak hedefiyle AB ile Türkiye ortak finansmanıyla yürütülen ''Stratejik Yerel Yönetişim Projesi'' kapsamında yapılan ''Vatandaş Memnuniyeti Anketi'' sonuçları Adana Kent Konseyi'nin ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda duyuruldu.

Adana Kent Konseyi Engelli Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi Yrd. Doç. Dr. İsmail Güneş, bir otelde düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, vatandaş karnelerinin, salt bir veri toplama çalışması olmadığını, kamunun hesap verme yükümlülüğünü yerine getirmesini teşvik eden bir araç olduğunu söyledi.

Vatandaş karnelerinin dünyanın değişik coğrafyalarında uygulanan bir yerel yönetim aracı olduğunu belirten Güneş, ''Tıpkı bir öğretmenin okul karnelerini hazırlarken öğrencileri çeşitli konulardaki başarısına göre notlandırması gibi, vatandaş karnesinde de sağlık, eğitim, emniyet gibi alanlarda vatandaşlar hizmete ilişkin memnuniyetini karne notuna döküyor. Hizmetlerin kullanılırlığı, ulaşılabilirliği, kalitesi ve güvenilebilirliği gibi konulardaki başarı değerlendiriliyor'' dedi.

Güneş, çalışmanın Türkiye genelinde 26 kentte yürütülmekte olan Stratejik Yerel Yönetişim Projesi kapsamında desteklendiğini ifade ederek, çalışma kapsamında Seyhan, Çukurova, Yüreğir, Sarıçam ilçelerinde 132 mahallede 3 bin 637 hanede 18 yaş üzerindeki vatandaşlarla görüşüldüğünü kaydetti.

-Sonuçlar-

Anket çalışması kapsamında vatandaşlara yöneltilen sorular ''100'' puan üzerinden değerlendirildi.

Buna göre, vatandaşların 74 puanla en çok kentteki sağlık hizmetlerinden memnun olduğu belirlendi. Bunu 65 puanla eğitim hizmetleri (devlet okullarında), 65 puanla 112 Acil Sağlık hizmetleri takip etti. Vatandaşların memnun olmadığı hizmetlerin başında ise 42 puanla hava kirliliğiyle mücadele ve otopark hizmetleri geldi.

Ankette göre, halkın yüzde 29'u Adana'nın çocuk büyütmek için iyi bir şehir olmadığını, yüzde 37'si yaşlılık dönemini geçirmek için iyi bir şehir olmadığını, yüzde 44'ü engellilerin rahat edebilecekleri bir şehir olmadığını, yüzde 33'ü Adana'nın güvenli bir şehir olmadığını, yüzde 37'si yaşadıkları mahalleyi güvenli bulmadıklarını belirtti. Buna karşılık halkın yüzde 81'i Adana'da yaşamaktan memnun olduğunu kaydetti.

Vatandaşlar ayrıca kentin en önemli sorunları konusunda ilk üç sırayı işsizlik, trafik-ulaşım, altyapı-kanalizasyon konularına verirken mahallelerinin en önemli sorunları ile ilgili ilk üç sırada yol-kaldırım bakım ve onarımı, altyapı-kanalizasyon, park-bahçe yapım ve bakımı ile ilgili sorunları dile getirdi.

Toplantıya sivil toplum kuruluşu üyeleri katıldı.

memnuniyet anketi
Yorum (6)
esra
size inanmıyorum.... kesinlikle memnun değil..
0
Cevapla
Hasan Canerler
önümüzdeki günlerde seçimlerde bu memnuniyet oranı ile % 70 diyorum
0
Cevapla
Bedrettin alyamaç
Yapmayın ALLAH aşkına tecrübeli bir hekim olarak ve hastalarını dakikalarca dinleyen bir hekim olarak söyleyeyim darılmayın ama bu sisteme %90 ı beddua etmektedir hatta ben onlara beddua etmesinler diye meyve suyu ikram ediyorum ne yapiyim...
0
Cevapla
alper gül
sağlıkçılara hakaret edip yanlarına kar kalanlar,istediği ilacı istediği kadar yazdıranlar memnundur tabii...
0
Cevapla
dr o a
madem vatandaş en çok sağlıktan memnunsa neden sağlıkta bu kadar şiddet oluyor çünkü hasta hakları adı altında her şikayette vatandaşa yalakalık yapıldı ve hepinizin mağlumu şahıs tarafından bizler hekimler itibarsızlaştırıldık hasta ve yakınları bizleri yalnız zavallı ve sahipsiz kendilerini ise arkalarında sağlık bakanlığı var saçma sapan bile olsa her şikayetlerinin bakanlık ve savcılık tarafından dikkate alındığını biliyorlar bizim millet gözüne birini kestirirse çok cesaretli olur kalabalıksa karşısındakini kolay dövebileceğini kendini güçlü hissederse çabuk saldırır karşı taraf güçlü görünür yada kalabalık olursa alttan alır az önce çakallık yaparken bu sefer kusura bakma abi söylemleri başlar sağlıkta bizlerin düştüğü durum aynen böyledir vatandaş bizleri aciz ve sahipsiz görüyor sağlık bakanlığınıda arkalarında görüyor ondan dolayı en ufak bir şeyde kabalaşıyor saldırganlaşıyor acil branşlarda çalışan her hekim bu söylediklerimi iliklerine kadar hissediyordur
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir