Medimagazin logo

Çalışan memnuniyeti de kaliteyi belirleyecek

Sağlık kurum ve kuruluşlarında kaliteli hizmet sunumunun sağlanması amacıyla hastalar ile çalışanların güvenlik ve memnuniyetini esas alan kalite standartları uygulanacak.
Çalışan memnuniyeti de kaliteyi belirleyecek
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Sağlık Hizmeti Kalitesinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik, bugünkü Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Teşhis, tedavi ve rehabilitasyon ile koruyucu sağlık hizmeti sunan kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarını kapsayan yönetmelik, sağlık kurum ve kuruluşlarında kaliteli hizmet sunumunun sağlanması amacıyla hastalar ile çalışanların güvenliğini ve memnuniyetini esas alan sağlık hizmet kalite standartlarını ve bunların uygulanmasına ilişkin usul ve esaslarını düzenliyor.

Yönetmelik kapsamındaki sağlık kurum ve kuruluşları, ruhsat için belirlenen asgari şartları karşılamak kaydıyla belirlenen hükümler doğrultusunda uygulama yapmak, gerekli faaliyetleri gerçekleştirmek, kendi iç düzenlemelerini yapmak ve tedbirleri almakla yükümlü kılındı.

Sağlık kurum ve kuruluşları, Sağlık Hizmet Kalite Standartlarını esas alarak uygulamalarını gerçekleştirecek, bununla ilgili değerlendirmeyi de sağlık bakanlığı yapacak. Değerlendirmeler her dönem, Bakanlığın belirlediği tarihlerde ve yönetmelik hükümleri çerçevesinde gerçekleştirilecek.

Yeni açılan sağlık kurum ve kuruluşlarında ilk değerlendirme en erken 6 ay sonra başlayacak. Başka bir bina veya yerleşkeye taşınan ya da kapasitesini en az yüzde 50 artıranlar, yangın, sel, deprem gibi doğal afetlere maruz kalan ve hizmetlerini aksatacak düzeyde hasar gören sağlık kurum ve kuruluşları 6 ay süreyle değerlendirmeye tabi tutulmayacak.

çalışan memnuniyeti
hastane
sağlık hizmet kalitesi
Yorum (7)
A.K.
Benim rey'im belli...
0
Cevapla
kamil ömür
Çalışan memnun değilim derse hastane puanı düşecek bu alınan döner sermaye ödemesine de negatif yansıyacak.Çalışan mecburen memnunum demek zorunda bırakılıyor.Bu uygulamayla hep hasta memnuniyetinden bahsedenler yeni verilerle bakın çalışanlarımızda atıyorum %80 memnuniyet oranı var diyecekler.Helal olsun bunu yapanlara düşününlere diyorum.Adam gece yatıyor nasıl bir kriter yapayımda çalışan memnuniyeti de artsın!!! diyor aklına bu geliyor.Tebrik ediyorum.
0
Cevapla
HM
Çalışan memnuniyetini hastane puanına yansıtırlarsa o zaman çalışan memenuniyeti nasıl tavan yapıyor görün..Demedi demeyin!
0
Cevapla
volkan özdemir
Çalışan memnuniyetinin kalite puanını ve dolayısıyla elde edilecek ek ödeme miktarını etkilemesi demek; çalışanları işyerlerinden memnun olmaya mecbur etmek anlamına gelir.
0
Cevapla
cristaller
2023 e kadar (10 yılda) çalışan memnuniyetini % 30 lara çıkarmayı planlayan bahtsız zihniyet, çalışan memnuniyet anketlerini kendi doldurur... kendileri çalıp kendileri oynar. 1) burası Türkiye 2) burada Adalet yok 3) burada Hukuk yok 4) burada Hakkaniyet yok 5) üç harfli dışında varmı itirazı olan ???
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir