Bağırsak bakterileri zihinsel sağlığın anahtarı mı? Yeni araştırma Lactobacillus'u öne çıkarıyor

Yeni bir araştırma, bir bağırsak bakterisi olan Lactobacillus'un stresi yönetmedeki ve potansiyel olarak depresyon ve anksiyeteyi önlemedeki rolünü ortaya koyuyor. Brain, Behavior and Immunity dergisinde yayınlanan bu keşif, yeni ruh sağlığı tedavilerine yol açabilir

MEDİMAGAZİN - Virginia Üniversitesi Tıp Fakültesi'ndeki araştırmacılar, fermente gıdalarda ve yoğurtta bulunan bir bakteri olan Lactobacillus'un stres yönetimi ve olası depresyon ve anksiyetenin önlenmesindeki rolünü deşifre ederek önemli bir atılım gerçekleştirdi. Bu bulgu, Lactobacillus'un rolünü, insan vücudunun içinde ve üzerinde yaşayan çok sayıda mikroorganizmayı içeren diğer mikrobiyotadan ayırması bakımından dikkat çekiciydi. Bu mikrobiyota bağışıklık fonksiyonu, sağlık ve zihinsel refah için büyük önem taşıyor.

Alban Gaultier ve ekibi tarafından yürütülen çalışma, bağırsakta yaşayan Lactobacillus'un bağışıklık sistemini modüle ederek ruh hali bozukluklarını nasıl etkilediğini vurguluyor.

Bağırsaklar, sağlık ve hastalıkta önemli rol oynayan bakteriler, mantarlar ve virüsler de dahil olmak üzere trilyonlarca mikroorganizmaya ev sahipliği yapmaktadır. Hastalık veya kötü beslenme gibi faktörlerin neden olduğu bu mikrobiyotadaki bozulmalar, kanser de dahil olmak üzere çeşitli hastalıklarla ilişkilendirilmiştir.

Eksikliği depresyonu şiddetlendiriyor

Araştırma, hastalıklarla savaşmak için bağırsak florasını, özellikle de Lactobacillus'u manipüle etme potansiyelini vurguladı.

Gaultier'in laboratuvarı tarafından yapılan önceki çalışmalar, Lactobacillus'un laboratuvar farelerinde depresyonu tersine çevirebileceğini göstermişti, ancak altta yatan mekanizmalar belirsizdi.

Son bulgular, Lactobacilli'nin davranışı nasıl etkilediğini açıklığa kavuşturuyor ve bu bakterilerin eksikliğinin depresyon ve anksiyeteyi şiddetlendirebileceğini gösteriyor. Stres tepkisini düzenleyen ve depresyonu önlemeye yardımcı olan interferon gama adlı bir bağışıklık aracısının seviyelerini korurlar. Bu içgörü, Lactobacillus seviyelerini optimize etmek için özel olarak formüle edilmiş probiyotik takviyeler yoluyla ruh sağlığı koşullarını önlemek ve tedavi etmek için yeni yöntemler geliştirmek için bir temel sunuyor.

Yeni tedavi çalışmalarını hızlandıracak

Araştırmacı Andrea R. Merchak'a göre, bu sonuçlar probiyotiklerin geliştirilmesini ilerletmek için yeni araçlar sağlayarak yeni tedavilerin keşfini hızlandırıyor. Şimdi odak noktası, sağlıklı Lactobacillus ve interferon gama seviyelerinin korunmasının anksiyete ve depresyonu önlemek ve tedavi etmek için nasıl kullanılabileceğine kayıyor.

lactobacillus