Medimagazin logo

112 çağrı merkezi "imdat" diyor

İstanbul Sağlık Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Doğaç Niyazi Özüçelik, acil servis hattına günde yaklaşık 65 bin çağrı aldıklarını belirterek, "Bunlardan sadece binine ambulans gönderiyoruz. Geri kalan 64 bin çağrı; çocuklar, telefonunu kontrol etmek isteyenler, canı sıkılan vatandaşlar tarafından yapılıyor" dedi.
Kaynak: CNNTÜRK
112 çağrı merkezi "imdat" diyor
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Özüçelik, İstanbul İl Sağlık Müdürlüğünce Bakırköy'deki 112 Acil Servis Komuta ve Kontrol Merkezinde düzenlenen basın toplantısında, İstanbul'un, Türkiye'nin afet konusunda lojistik olarak en hazırlıklı ili haline geldiğini söyledi.

İstanbul'daki yeni komuta ve kontrol merkezinin inşa halinde olduğunu bildiren Özüçelik, "Planımız, yeni binayı yıl sonuna kadar devreye sokmak. Bu komuta merkezi son teknolojiyle donatılmış olacak. Yakın zamanda İstanbul'da Sağlık Bakanlığımızın da desteklediği uluslararası düzeyde bir afet merkezi planlıyoruz" dedi.

Özüçelik, 112 acil ambulans hizmetlerindeki sıkıntılara işaret ederek, "Çağrı karşılayıcı personel, 112'de çalışan hekim ve sağlık personeli sıkıntımız vardı. Sağlık Bakanlığının son atamalarıyla yıl sonuna kadar onların da giderilmesi planlanıyor. İstanbul'da, nüfusa göre 280 istasyonumuz olması gerekirken şu anki mevcut sayı 159. Komuta merkezlerimizdeki çağrı karşılayıcı ve otomasyon sistemimizi yeniden düzenliyoruz. Son zamanlarda 112'ye ulaşma süresini 1 dakikanın, ambulansın vakaya ulaşma süresini de 8 dakikanın altına indirdik" diye konuştu.

Amaçlarının bu süreleri daha da düşürmek olduğunu vurgulayan Özüçelik, "İstanbul'da aynı dakikada 50 kişi birden 112'yi aradığında ister istemez sorun yaşanıyor. 112'ye zamanında ulaşılamamasının en önemli nedenlerinden biri bu. Bir trafik kazası ya da yangında 20 kişi aynı yeri haber vermek için arıyor. Bu da sistemi aksatıyor. Bir diğer sorunumuz da hala güvenlik şeridinin 112'ye verilmemesi" dedi.

65 bin çağrıdan 64 bini gereksiz

Özüçelik, acil servis hattına gelen gereksiz çağrılara da işaret ederek, "Günde yaklaşık 65 bin çağrı alıyoruz. Bunun çok büyük bir kısmı gereksiz çağrılar. Bunlardan sadece binine ambulans gönderiyoruz. Geri kalan 64 bin çağrı; çocuklar, telefonunu kontrol etmek isteyenler, canı sıkılan vatandaşlar tarafından yapılıyor" dedi.

112 Acil Ambulans Hizmetleri Başhekimi Dr. Metin Arslan da 112'ye yapılan gereksiz aramaların ekiplere zaman kaybettirdiğini, bu gereksiz telefonlardan pek çoğunun hayat kaybettirici olabildiğini söyledi.

Farklı numaralardan gelen binlerce gereksiz aramayı yıllardır savcılığa bildirdiklerini anlatan Arslan, ancak bir netice alamadıklarını kaydetti.

Konuşmaların ardından 112 Komuta Kontrol Merkezini gezen gazetecilere, gereksiz aramalardaki ses kayıtlarının yer aldığı CD'ler verildi.

112
çağrı
merkezi
"imdat"
diyor
Yorum (4)
hasan efe
gelişmiş ülkelerde de acil servisler bu denli meşkul ediliyor mu, sayın yatkililer bunun araştırmasını yapıyorlar mı acaba? burada sayın bakanın çok kiymetli vatandaşları mı hata yapıyor; yoksa sayın bakan mı gerçekten bu hizmeti vermekte yetersiz kalıyor. 112 ambulanslarının taxi niyetine kullanıldıklarını biliyoruz. sayın hükümet yetkilileri ''benim vatandaşım ne yaparsa yapsın mubahtır, yeterki bana oy versin'' düşüncesini kendine ilke edindikten sonra istanbul'un her muhtarlığına bir acil istasyonu kursanız yine aynı sıkıntıları yaşarsınız.
0
Cevapla
z.ç
işte böyle işsiz güçsüz düşüncesiz boş zamanlarında 112 yi arayan saçma ve gelişmemiş bir kitleye hizmet veriyoruz bu insanlara gerçek anlamda hizmet vermek ne kadar zordur.bunu ancak birebir hastayla muhatap olan doktor kesimi bilir.keşke gerizekalı olsaydık bu toplumda harala gürele yaşar giderdik.ne yazık ki zekiyiz ve herşeyin ayırdındayız.acil servislerin durumu da aynen 112 nin durumu gibi.acil servislerde akla hayale gelmeyecek saçmalıklar yaşıyoruz.yaşadıkça umutsuzluğa düşüyoruz yaşadıkça kendimize ve ülkemize ağlıyoruz.bu milleti eğitmek için bugün başlasak 200 yıla ihtiyaç vardır.112 bana akşam birini getirdi yaptığı işe kendiside inanmıyor ama ne yapsın vatandaş arayınca alıp bana getirmek zorunda kalmış.yaptığı şeyin saçma olduğunu o doktorda biliyor ama neyapsın.ya ben kime kızayım.oyuncak olduk oyuncak.
0
Cevapla
harun tezel
devletimizin parası bu kadar çok mu ki,sudan sebeplere ambulans veriyor.TAXİ=ambulans.yurt dışında hastaya ambulans vermek için birsürü öneleme yapıyorlar.hastanın ambulansa ihtiyacı olup olmadığını 2 saat sorguluyorlar.hasta yakınına önerilerde bulunuyorlar,5-10 dk da bir telefonla kontrol ediyorlar.hertürlü donanım var,ancak israf asla yok.bizde hastalık sorgulama yok,hasta karga tulumba ambulansa atılır en yakın acile atılır.çok yazık yaa.bu devletin 6 yıl tıp okumuş insanlarını taxi refakatçısı gibi kullanmak,çok yanlış.
0
Cevapla
sibel tayga
ben asıl orum,lütbu ele gelir 1000 çağrının kaçına ambulans veriliyor onu merak ediyfen onu da açıklar mısınız.999 desem doğru mu acaba?
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir