Saydan yaptığı yazılı açıklamada, İTS’de son bir aydır sıkıntılar yaşandığını, örneğin ilaçların bir eczanenin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebildiğini iddia etti. Bu durumda ilacın kime kayıtlı olduğunu görmenin ve hatayı düzeltmenin mümkün olamadığını savunan Saydan, şunları kaydetti:
“İlaç Takip Sistemi online sayfasında, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamıyor. Sendika olarak bunun sebebini araştırdığımızda, ülkemizde üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren İTS’nin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesi sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendik. Devlette devamlılık esastır. Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alınan bu sistemde elbette ihale ile şirketler değişebilir.
Ancak TEİS olarak soruyoruz, bu sözleşmeler yapıldığında sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? İhaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken destek işlem menüleri ne zaman hizmete açılacak?”