Bu gerçeği fark eden Demedya, eczanelerde 'Eczane Yayın Sistemi'ni (EYS) uygulamaya koydu. Demedya Yönetim Kurulu Başkanı Ediz Egeli, EYS ile duyurulan ilaçların ve ürünlerin yüzde 50 oranında daha fazla satıldığını söyledi.
Dijital içerik görüntüleme sistemleri konusunda şirketlere çözüm üreten Demedya, 2007 yılında test kuruluşlarına başlamış ve 5 ayda 100 eczaneye ulaşarak, Avrupa'nın en büyük 3. ağı haline geldi. Şirket, 2007 yılından bugüne toplam 2 milyon 600 bin saat kesintisiz yayın yaparak, tamamen ölçülebilir bir mecra olmuş.
EYS'nin reklam verenlerin ihtiyaçlarına cevap verdiğini belirten Egeli, bu yöntemin Türkiye'de hızla büyüdüğünü, şu anda 21 il ve ilçede 500 ekrana ulaştıklarını dile getirdi. Egeli, satış noktalarında tüketiciye ürünü alma isteğini oluşturduğunu dile getirdi. Reklam materyallerinin EYS'de yer almasıyla etkisinin daha da arttığını söyleyen Egeli, "Dermo kozmetik, kişisel bakım ürünleri, besin destekleri ve benzeri ürünler tüketiciyle en uygun yerde buluşma imkânı buluyor. Eczacı ve firmalar açısından baktığımızda ise reçete gerektirmeyen bu tür ürünlerde yüzde 50'nin üzerinde satış artışı görüyoruz. Eczane yayın sisteminde bulunan ve satış artışı yüzde 300 olan ürünler var." dedi.