Antibiyotiklere dirençli 'süper bakteri geni' bulundu

Çinli bilim adamları, insanlarda antibiyotiklere dirençli bir süper bakteri geni buldu.
Antibiyotiklere dirençli 'süper bakteri geni' bulundu

South China Morning Post'un haberine göre, bilim adamları, salgın hastalık potansiyeline sahip bazı bakteri örneklerinde de rastlanan geni "ürkütücü" sözleriyle nitelendirirken, Güney Çin Tarım Üniversitesi'nden Hua Liu, "MCR-1" adı verilen genin, kendi kendini eşleyebilen, kromozomdan ayrı bir DNA parçası olan plazmidler üzerinde keşfedildiğini bildirdi.

Araştırmacılar, plazmidler üzerinde bulunması nedeniyle farklı bakteri grupları arasında kolayca hareket edebilen genin idrar yolları hastalıklarıyla diğer enfeksiyonlara yol açan "E.coli" ve zatürreye neden olan "Klebsiella Pneumoniae" arasında geçiş yaptığına dair kanıt elde edildiğini bildirdi.

Sonuçları Lancet dergisinde yayınlanan araştırmayı değerlendiren Birmingham Üniversitesi Mikrobiyoloji Bölümü Profesörü Laura Piddock da kolistin içeren ve çiftlik hayvancılığında yaygın biçimde kullanılan bir antibiyotik sınıfı olan polimiksinlere karşı acilen sınırlama getirilmesi çağrısında bulundu.

Piddock, "Polimiksinlerin kullanımı bir an önce en aza indirilmeli ve gereksiz kullanımı durdurulmalı" ifadesini kullandı.

Çin, dünyada tarım ve hayvancılıkta en fazla kolistin üreticisi ve kullanıcısı ülkelerden biri.

antibiyotik direnci