Medimagazin logo

Hastanelerde "gizli müşteri" uygulaması kabul edilemez

Türk Sağlık-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci Hastanelerde başlatılan 90 gün projesi kapsamında gizli müşteri uygulamasının başlatılmasının yanlış olduğunu ifade etti.
 Hastanelerde "gizli müşteri" uygulaması kabul edilemez
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Gizli Müşteri Uygulaması kapsamında 3 ayda hastanelerin 3 kez teftiş edileceğini belirten Kahveci " Gizli müşteri uygulaması ile İl Genel sekreterliğince belirlenecek kişiler ayda bir kez hastaneleri adeta gizli teftiş edecekler. Rapor hazırlayacaklar. Fakat bu raporların objektifliği muallak olacaktır. Objektif olmayan bir rapor nedeniyle çalışanlar mağdur edilir haklarında bir işlem tesis edilirse bunun sorumluluğunu kim alacaktır." şeklinde konuştu.

Proje kapsamındaki uygulamanın çalışanları tedirgin edeceğini belirten Kahveci "90 gün projesinde önemli bir unsurda çalışan memnuniyeti. Fakat sorumluluğu belli olmayan, sağlık hizmetlerinde tecrübesi olup olmadığı da belirsiz olan ve yazdığı raporlar nedeniyle herhangi bir sorumluluk altına da girmeyecek bir kişinin fahri müfettiş gibi hastanelerin işleyişi ile ilgili rapor hazırlaması çalışanları tedirgin edecek bir uygulamadır." dedi.

Fahri müfettişlik, gizli Denetim gibi uygulamalarda haksızlıklar ve mağduriyetlerin yaşandığını belirten Kahveci Gizil Müşteri uygulamasının da aynı sıkıntıları doğuracağını belirtti. 90 Gün projesi kapsamında yapılacak denetimlerin daha şeffaf ve objektif bir şekilde gerçekleştirilmesi gerektiğini kaydetti. Kahveci kurumun iç denetimini gerçekleştirmekle görevli denetim birimi varken böyle bir yola başvurulmaması gerektiğini de ifade etti.

Uygulamanın kabul edilemez olduğunu belirten Kahveci sözlerini şöyle sürdürdü:

90 Gün Projesi kapsamında hasta ve çalışan memnuniyetine yönelik anketlerle hastanelerde hem hastaların hem de çalışanların memnun olmadıkları durumlar tespit edilecektir. Neredeyse tüm birimler ile ilgili değerlendirme raporları hazırlanacaktır. Tüm bunlar yapılırken hastane çalışanlarını tedirgin edecek ve objektif olmayan Gizli Müşteri uygulaması hem gereksiz, hem yanlış, hem de kabul edilemez.

hastanelerde
"gizli
müşteri"
uygulaması
kabul
edilemez
Yorum (6)
kerem kaya
hööö....bir bu eksikti.....
0
Cevapla
uzm uzm
Personel ve hasta tuvaletini birleştiren 90 gün çalışmasının neresi çalışan memnuniyetini amaçlıyor anlayamadım.
0
Cevapla
sm
Çalışan memnuniyeti nedir?? neler yapılmıştır?? sonuç nedir??? biri çıkıp anlatsın lütfen.....
0
Cevapla
derman
Devlet geleneğini bilmeyen, hele hele sosyal psikolojiyi hiç bilmeyen yöneticilerin kural koyması ülkemiz adına çok üzücü. Aynı tuvaletin kullanılması proje olarak sunuluyor. Vatandaş yalnızca sağlık kurumlarından hizmet almıyor.Lütfen kural koyacaksanız, doğru yaptığınıza inanıyorsanız önce valilik ve kaymakamlıklardan başlayın. Ortak tuvalet uygulası ile, ispiyonculukla sorunları çözün görelim.
0
Cevapla
Hamdi
Özel hastanelerde hasta yakınları ve sağlık personeli zaten aynı tuvaleti kullanıyor. Devletin yapmak istediği, güya sağlık çalışanı ile hastanın eşitliği gibi bir imaj vermek. özel hastanelerde tuvaletler sürekli temizleniyor, sürekli tuvalet kağıdı bulunuyor. Peki devlet bunu yapabilecek mi? hayır. Çünkü özelde eleman işini yapmazsa ertesi gün güle güle deneceğini bilir. Devlette bunu yapabilecekmisin? hayır. O zaman kendini aldatmacadan başka bir şey değil. Devletteki şu çelişkiye baksanıza: hastanenin yöneticileri sözleşmeli, çalışan elemanların çoğu çakma kadrolu. Sözleşmeli bir adam çakılı kadrolu adama nasıl hükmedebilir? Mantıken mümkün değil, pratikte hiç mümkün değil. Yani uygulanan sistem deve mi kuş mu belli değil. Devletteki hantal işletme kafası ile devlet hastanesini özel işletme mantığına göre yönetebilmek nasıl mümkün olacak acaba? bu sistemi getirenlerin kendileri bile buna inanmıyorlar. Özel hastanedeki yöneticiler bir müfettişin gelmesini beklemeden hasta memnuniyetini zaten maksimum düzeyde dikkate alıyorlar. İşte Devlet hastanelerinde hasta memnuniyeti mantığı olmadığı (ne kadar ekmek o kadar köfte nedeniyle) ve olamayacağı için 90 günlük denetim gibi komik uygulamalarla sonuca ulaşmak mümkün değildir. Zaten şu anda tüm Türkiye'deki devlet hastanelerinde çalışan sağlıkçılar (politik yollarla yönetici konumuna getirilip havadan kazananlar hariç) sistemi iyileştirmeye yönelik hiç bir pozitif çaba harcamıyorlar. O nedenledir ki tanı tedavi giderleri sürekli artıyor. Aslında drlar konuşsalar hastaları mesela gereksiz MR çektirmeme veya az çektirme yönünde ikna edebilirler. Fakat şu an hiç kimse böyle bir çaba içine girmiyor. çünkü sağlık çalışanı halkın gözünde değersizleştirilmiştir. muhtemelen yakında fazla mr ücretleri hastanelerin döner sermayelerinden kesilip hastaneler cezalandırılmaya başlanacak, ancak bu tür bir uygulama zaten berbat durumda olan hasta bakım hizmetini çok daha kötü hale getirecektir. Düşünün ki 1 ay boyunca tüm Türkiye'de her yerde yatan hastalar evlerine gönderilmeyip taburcu edilmiyor, sistemin nasıl tıkanabileceğini görebiliyor musunuz? Devlet 90 günlük kontrol yapıp insanları cezalandırarak mevcut sorunları çözemez. Çözüm nedir? çözüm insanların emeğinin karşılığının verilebileceği özel hastane çalışma mantığının her yerde hakim olmasıdır. Sistem buraya doğru gitmektedir. Diğer bir deyişle belki muayenehaneler kapandı, ancak hastaların sağlık hizmetine bedava ulaşmaları yine de sağlanamadı. Devletin getirilen sistemin başarısızlığının nedenleri üzerinde mutlaka düşünüp hem çalışanı hem de hastayı mutlu edecek bir sonuca ulaşması gereklidir. Yoksa cezalandırıcı yaklaşımlar ile hele devlet hastanelerinde çalışanların ekonomik gelirlerini azaltıcı önlemler ile hastaların yararına bir sonucun çıkabilmesi pek mümkün değildir. Hastanelere gizli müfettiş yollamalarına gerek yok, açık müfettişler gelsinler ve çalışanlar ile açıkça konuşsunlar, çalışanlar tüm sorunları tüm açıklığıyla anlatacaklardır. ancak gizli müfettişleri şimdiki yöneticileri alaşağı etmek için bir taktik olarak gönderiyorlarsa o kısmı ayrı bir konudur. O zaman mantıklı bir politika olarak kabul edilebilir. Türk sağlık sen sendikası acaba bu uygulamaya niçin karşı çıkıyor? kimi savunuyor, mevcut yöneticileri mi yoksa dibine kadar çalışan hemşire doktoru mu orasını anlayamadım. saygılar
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir