Türk Sağlık-Sen, Antalya 112 Acil Servisinde görevli sağlık personeline ''Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği'' uyarınca yiyecek yardımı yapılması başvurusunu reddeden Antalya Valiliği'nin işleminin iptali istemiyle dava açtı.
Davayı görüşen Antalya 2. İdare Mahkemesi'nin kararında, Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğin 3. maddesinde, yiyecek yardımının yemek verme şeklinde yapılacağı, bu yardım karşılığında nakdi ödeme yapılamayacağı, günün 24 saatinde devamlılık gösteren hizmetlerde çalışan memurların görevlerinin diğer yemek saatlerinde de devam etmesi halinde 3 öğüne kadar yemek verilebileceğinin belirtildiği hatırlatıldı.
Kararda, yönetmelikte, yiyecek yardımlarının, kurumların bütçelerine konulacak ödeneklerle karşılanacağının belirtilmesine rağmen, ''verdikleri hizmetin niteliği ve örgütlenme biçimindeki ayrıksı durumlar'' nedeniyle 112 Acil Servis personeline yapılacak yiyecek yardımlarının, Acil Sağlık Hizmetleri Yönetmeliği ve İl Ambulans Servisi Çalışma Yönergesi ile özel olarak düzenlendiğine dikkat çekildi.
Yiyecek yardımı giderlerinin, Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğine göre sadece merkezi idarenin gönderdiği ödenekle karşılanırken, 24 saat görev yapan 112 personelinin ihtiyaçlarının karşılanmasında döner sermaye gelirlerinden faydalanılmasına imkan tanındığına işaret edilen kararda, devlet memurlarına yapılacak yiyecek yardımlarının finansmanında kullanılacak ödeneğin, yönetmeliğe göre yemek yardımını yapan kuruluşa nakledilebildiği gibi, hizmetin görülmesi bakımından il ambulans servisine bağlı olarak 24 saat esasına göre görev yapan 112 personelinin yiyecek ihtiyacının karşılanması için döner sermaye gelirlerinden pay ayrılması ve gerekiyorsa bu payın 112 personeline yiyecek yardımı yapan kuruluşa aktarılmasının önünde de bir engel bulunmadığı belirtildi.
Kararda, şöyle denildi:
''112 acil istasyonlarının teşkilatlanması konusundaki yetersizlikler nedeniyle aslında bu istasyonlarca verilen hizmetlerin idaresi konusunda yetkili kılınan il ambulans servisince yerine getirilmesi gereken (personelin iaşe ve ibatesine ilişkin) bazı görevler hakkında 112 istasyonlarının konuşlandığı yerlerdeki idarelere de görev verilmiş olmasının, kuruluş ve işleyişiyle bir bütün olan idarenin konuya ilişkin yetki ve görevlerini ortadan kaldırmayacağı gibi, buralarda verilen hizmetin niteliğiyle, buralarda görev yapan personelin sayısı ve çalışma koşulları göz önüne alındığında 24 saat boyunca görev yapan 112 Acil Servis personeline yiyecek yardımı yapılması yolundaki talebin reddine ilişkin dava konusu işlemde hukuka ve hakkaniyet kurallarına uyarlılık bulunmadığı sonucuna varmıştır.''
-''HUKUK HAKLILIĞIMIZI İSPATLADI''-
Türk Sağlık-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci ise yaptığı açıklamada, 24 saat görev yapan 112 Acil Servis çalışanlarının yemek sorunlarının çözülmesinin önemli olduğunu söyledi.
112 çalışanlarının yemek hakkına mahkeme yoluyla kavuşabilmelerinin nasıl bir mağduriyete uğradıklarını açıkça gösterdiğini belirten Kahveci, ''112 çalışanları da sağlık çalışanıdır, Sağlık Bakanlığı'nın personelidir. Ayrıma tabi tutmak, 'size yemek vermeyiz' demek hem büyük bir haksızlık, hem de bir ekip hizmeti olan sağlık hizmetine zarar vermektir'' dedi.
112 çalışanlarının yemek sorununu çözüme kavuşturacak bir düzenlemeyi Sağlık Bakanlığı'ndan isteyen Kahveci, ''Hukuk haklılığımızı ispatlamıştır. Sıra bakanlığımızın bir düzenleme yaparak 112 çalışanlarının bu sorununu çözüme kavuşturmaya gelmiştir'' ifadesini kullandı.