Medimagazin logo

Özeller Sağlık Bakanından ne istedi?

Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu ile görüşen OHSAD, özel hastanelerin tamamına, mevcut kadrolarının yüzde 20’si kadar ek hekim ve branş ilavesine izin verilmesini talep etti
Kaynak: MEDİMAGAZİN - HELİN AYGÜN
Özeller Sağlık Bakanından ne istedi?
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

İSTANBUL-Özel Hastaneler ve Sağlık Kuruluşları Derneği (OHSAD), Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu ile bir araya geldi. OHSAD, kapatma cezaları, kadro ve branş ihtiyaçları, sağlık hizmetleri lisans satış ihaleleri, ruhsat askı süreleri gibi konularda taleplerini iletti.

Bakan Müezzinoğlu, OHSAD yönetim kurulu toplantısına katıldı. Toplantıda OHSAD Genel Başkanı Dr. Reşat Bahat, Türkiye’de sağlık sektörünün son 10 yıllık gelişimini istatistiklerle sundu. Ayrıca, OHSAD’ın talep ve önerileri Bakan Müezzinoğlu’na yazılı olarak iletildi.

 

Raporda neler var?

Bakan Müezzinoğlu’na sunulan raporda dile getirilen talepler özetle şöyle:

 

- Özel hastane kapatma cezaları

Özel hastaneler, verdikleri sağlık hizmetinin kamusal özelliği sebebi ile çok temel gerekçeler haricinde kapatma cezaları ile tecziye edilmemelidir. Son dönemde Özel Hastaneler Yönetmeliği’nin 39. maddesi sebebi ile birçok özel hastane kapatma cezası almıştır. Halen onlarca özel hastane, bu kapatma cezalarının yürütmesini durdurmak için idare mahkemelerinde dava sürecini takip etmektedir.

Kanun düzeyinde düzenlenmiş hiçbir dayanağı olmayan Özel Hastaneler Yönetmeliği’nin 39. maddesinin kaldırılması ve bu yapılırken, mezkûr madde nedeni ile idare tarafından müeyyide kararı verilmiş, ancak henüz uygulanmamış cezaların da yapılacak değişikliğin kapsamına alınması gerekir. Burada kapatma kararı hakkında mahkemelerce verilmiş ara karar veya kesinleşmiş karar ayrımı yapılmamalıdır. Yapılacak değişiklik, idari kararın henüz uygulanmamış olmasını yeterli bulmalıdır.

 

- Özel hastanelerin kadro ve branş ihtiyaçları
Bilindiği gibi 15.02.2008 tarihli Özel Hastaneler Yönetmelik Değişikliği ile yeni özel hastane açılması planlama kurallarına bağlanmıştır. OHSAD olarak, yeni özel hastane açılmasının planlama kurallarına bağlanmasına herhangi bir itirazımız olmadığı gibi, bu uygulamayı desteklediğimizi ifade ediyoruz.

Ancak 15.02.2008 tarihli Yönetmelik değişikliği, mevcut çalışan ruhsatlı özel hastanelerin yeni hekim ve branş ilavelerini de kısıtlamaktadır. Mevcut ruhsatlı özel hastanelerin tamamı bu uygulamadan negatif etkilenmiş, özellikle hekim kadrolarını henüz tamamlamadan yönetmelik değişikliğine yakalanan hastaneler, son derece mağdur olmuştur.  

Bu sebeple, OHSAD olarak ruhsatlı özel hastanelerin tamamına, mevcut kadrolarının yüzde 20’si kadar ek hekim ve branş ilavesine izin verilmesini talep ediyoruz. Özel hastanelerde 14 bin civarında uzman hekim istihdam edildiği düşünüldüğünde, bu sayı 2 bin 800 civarında olacaktır. 130 bin civarındaki tüm hekim sayısı içinde yüzde 2 gibi oldukça önemsiz olan bu oran, Türkiye’nin sağlık hizmeti planlamasını etkilemeyeceği gibi, özel hastaneleri branş ve kadro açısından rahatlatacaktır.

 

- Sağlık hizmetleri lisans satış ihaleleri

15.02.2008 tarihli Özel hastaneler Yönetmelik Değişikliği ile yeni özel hastane açılışı ile teknolojik yoğunluklu cihaz, branş ve ünite ilaveleri planlama kapsamına alınmıştır. Planlama kapsamında yeni açılacak özel hastane ve ünite sayısı mahdut olacağından, birden fazla talipli arasında hangisinin lisans sahibi olması gerektiği ve nasıl bir tercih yapılacağı konusu gündeme gelmiştir.
663 sayılı Kanun Hükmündeki Kararname ile bu seçimin “açık arttırma ile belirlenecek bedeller” karşılığında verilmesi hükme bağlanmış ve bu doğrultuda hazırlanan “ Sağlık Hizmetleri Lisans Yönetmeliği ”  30.11.2012 tarihinde yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
OHSAD olarak, bu uygulamaya karşı olduğumuzu ifade etmek zorundayız.  Lisans İhalesi ile ilgili mevzuatın değiştirilmesini ve Özel Hastaneler Yönetmeliği Ek Madde 4’te olduğu gibi, noter huzurunda kura çekilerek hak sahibinin belirlenmesini ve lisans süre kısıtlamasının kaldırılmasını talep ediyoruz.

 

- Uyum süreleri

Son yedi yıldır enflasyon oranında dahi artmayan SUT fiyatları, fark kısıtlamaları, kamu ve özel sektör arasında eşit uygulanmayan muayene katılım payı gibi konular, özel hastaneleri finansal açıdan son derece zor durumda bırakmıştır.

Özel Hastaneler Yönetmeliği değişikliklerine belli bir süre içinde uyum sağlanması şartı, zaten zor durumda olan özel hastanelerin birçoğunun çok cüzi bedellerle satılması sonucunu doğuracaktır.
Bilindiği gibi, 27.05.2012 tarihli Özel Hastaneler Yönetmeliği Değişikliği ile maksimum yedi yıllık uyum süreleri öngörülmüştür.

OHSAD olarak, bu maddenin kaldırılmasını veya en azından uyum süresi sonunda gerçekleştirilmesi mümkün olmayan şartlardan muaf tutulmalarını talep ediyoruz.

 

- Ruhsat askı süreleri

Bir yandan gelişen modern tıbbi uygulamalara uyum sağlama ihtiyacı, diğer yandan Özel Hastaneler Yönetmeliği değişikliklerine uyum sağlama gerekliliği, birçok özel hastaneyi başka binalarda hizmete devam etme arayışına sokmuştur. Değişik sebeplerle hizmet verememeleri nedeni ile ruhsatlarını askıya alan hastanelerin, yeni bir hastane binasına geçmeleri için Yönetmelik’te verilen süre maksimum iki yıl olup, bu süre yetersizdir.         İki yıl içinde yeni bir arsa bulunması, imar plan tadilatlarının yapılması, hastane binasının projesinin çizilmesi, Sağlık Bakanlığından ön izin alınması, yeni bina inşaatının tamamlanarak, ruhsatlandırma ve sonrasında faaliyet izin belgesi hazırlanması sürecinin tamamlanması mümkün değildir.
Bu sebeple, ruhsat askı süresinin en az yedi yıla çıkarılmasını talep ediyoruz.

 

- “Özel Sağlık Kuruluşları Genel Müdürlüğü” ihdası

Bilindiği gibi, 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü kaldırılmış, yerine görev kapsamı genişletilen Türkiye Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü ihdas edilmiştir.

Özel Sağlık kuruluşları, 663 sayılı KHK öncesinde Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde görev yapan genel müdür yardımcıları ile sorunlarınaçözüm ararken,  hâlihazır durumda sadece iki daire başkanı ile muhatap olabilmektedir. Daire başkanları, tüm iyi niyet ve gayretlerine rağmen iş yükü sebebi ile süreçlerin uzamasının önüne geçememektedir.

Talebimiz, Sağlık Bakanlığı bünyesinde Özel Sağlık Kuruluşları Genel Müdürlüğü ihdas edilmesi ve bu Genel Müdürlüğün yeterli sayıda daire başkanlığı ile hizmet vermesidir.

özeller
sağlık
bakanından
ne
istedi?
Yorum (8)
dr yalçın
bıkmadınız milletin parasını söğüşlemekten.beyefendiler sadece hizmet peşindeler.o yüzden de yeni özel hastane açılmasına karşılarmış, sadece kendi hastanelerine kölelik kadrosu verilmesi gibi son derece makul talepleri varmış.böylece sömürecekleri daha fazla doktorları olacakmış.neyse daha fazla yazmayayım.
0
Cevapla
Kaliteci
-Bugün dünye kalite standartlarından,hasta güvenliğinden, hekim çalışma koşullarından bahsederken, -Hala daha Kadro kısıtlaması olması, -OHSAD'ın da ne suya ne sabuna karışmaz yaklaşımı ile, 'Kadro kısıtlamasına karşı değiliz ama % 20 artırmanızı talep ediyoruz.'şeklinde yaklaşımını anlamak mümkün değil. -Hastanecilik sonuçta nitelikli bir otelcilik hizmeti olduğundan, her hastane kalite standartlarını tutturmak için ihtiyaç duyduğu kadar hekimi çalıştırabilmelidir. -Serbest çalışmada bunun kısıtlanması hasta güvenliği açısından son derece tehlikelidir ve söz konusu bile olmamalıdır. -Özellikle yoğun çalışan Kadın doğum kliniklerinde yatak sayısı ile orantılı olarak alınmış 1-2 Kadın Hastalıkları ve Doğum doktor kadrosunun yeterliliğinden bahsetmek mümkün müdür? -Doğum, Ameliyat, Septik, Poliklinikler, nöbetler, hasta vizitleri, tıbbi kayıt, vakka tartışmaları, çalışma saatleri, izin, hastalık gibi durumlar düşünüldüğünde, -Standartlar açısından en az 6 Kadın Hastalıkları ve doğum uzmanına gereksinim olduğu aşikardır. -Bu durumda en azından çoğu atıl durumda olan emekli hekimlere, 65 yaşına gelmeleri beklemeden kadro dışı çalışma hakkı verilmesi,Sağlık bakanlığından istenecek subjektif ölçülere dayalı % 20 kadro artırımından daha gerçekçi bir yol olduğu ortadadır.
0
Cevapla
Dr. Cihan
TIP VE DAL MERKEZLERİNİN KAPATILMASINA NİYE SES ÇIKARMIYORSUNUZ? ÇÜNKÜ ZİNCİR HASTANELERE DEVİR EDİLECEKTE ONDAN DEĞİL Mİ? SİZİ GİDİ SİZİ...
0
Cevapla
mehmet demirdelen
Devlet sırf oy kaygısı ve halkın gözünü boyamak için SGK anlaşmaları yaptı. SGK bir anlaşma yapıyorsa elbette yaptırımı da olur. Sen hem Devleti kazıkla, hem işlem yapmadan işlem yap, hem gereksiz işlemlerle faturaları şişir, hem çalıştırdığın doktora ödeme yapma, ezerek çalıştır, hem de git bakana ağla. Başka derdiniz Özel Hastane sahipleri? Başka derdiniz? Hekimler sizin köleniz değil. Hastalar da müşteriniz değil. Siz hizmet sunuyorsununz. Hizmeti sunanı ve hizmet sunulanı istismar etme hakkınız yok. Sayın Bakan siz de hastane sahipliği yaptınız. Ya serbest piyasa şartlarını oluşturun ve lütfen doktoru, halkı ve SGK'yı özel sermaye sahiplerine ezdirmeyin. Muayenehaneciliği serbest bırakın, hekimlere işletme hakkı verin, sorunların çoğu kendiliğinden çözülür. Serbest rekabet ve liberal platformda her şey kendiliğinden çözülür.
0
Cevapla
Yavuz BAHADIR(UzmDr)
Özel Hastanelerde hakkı verilmeyen yüzlerce binlerce doktorun iki eli OHSAD'ın ve sabık bakanın yakasındadır. Her şeyi kendilerine yontan Özel Hastane Patronlarına yedikleri yetmemiş. Ek Kadro istiyor efendiler. Hastane veya muayenehane açma hakkı yok edilmiş hekimleri köle olarak çalıştırmak için ek kadro! Devletle özelin paslaşması neticesinde ırgat yapılan on binlerce uzman doktor. ŞU "KALİTE" DENİLEN ANLAMSIZ BİRİMLERİ ORTADAN KALDIRMAK İÇİN BİR KAMPANYA YAPMAK ŞART OLDU. Hangi taşı kaldırsan altından ya yengeç ya da kaliteci çıkıyor. Ne işe yararlar bilen var mı? Hep onların sesi çıkıyor. Sanki filozoflar mübarek. %20 kadro ilavesi verin ki, o kadar doktorun daha el emeğini sömürelim diyen aşağıdaki kaliteciye daha çok sözüm var da şimdilik bu kadar yeter.
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir