Medimagazin logo

İlaç geliştirmek zorlaşıyor gelecek ortaklıkta görünüyor

<p> İlaç geliştirme konusunda dünyanın önde gelen gruplarından olan Bayer, MS, hemofili ve tüm kanser tiplerine uygun yeni ilaçlar geliştirmek için araştırma yapıyor</p>
İlaç geliştirmek zorlaşıyor gelecek ortaklıkta görünüyor
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

İlaç geliştirme konusunda dünyanın önde gelen gruplarından olan Bayer, MS, hemofili ve tüm kanser tiplerine uygun yeni ilaçlar geliştirmek için araştırma yapıyor.

Geçen yıl yeni ilaç geliştirme projelerine 2.8 milyar Euro yatırım yapan Bayer’in İlaç Geliştirme Müdürü Andreas Busch, ilaç geliştirmenin artık daha da zorlaştığını vurgulayarak, “Ancak biz bu mücadeleci ortamdan memnunuz. Çünkü ilaçların geliştirilemediği hastalıklarla daha çok ilgileniyoruz” dedi. Busch, sağlık ürünlerinin diğer faaliyet alanlarına göre krizden daha az etkilendiğini belirtti.

Türkiye, ‘Yaratıcı Girişim’de

Avrupa’nın en hızlı büyüyen ilaç pazarı olan Türkiye, büyüklük olarak ise AB ülkeleri arasında 6’ncı sırada yer alıyor. Son 5 yılda kişi başına yapılan ilaç harcamasının ikiye katlandığı Türkiye’de Bayer, kutu olarak 2’nci, satış cirosu olarak ise 7’ncilik kürsüsünde bulunuyor. Türkiye’nin ‘Yaratıcı İlaçlar Girişimi’ (IMI) ve ‘Avrupa İlaç Endüstrileri ve Birlikleri Federasyonu’na (EFPIA) üye olduğunu bildiğini söyleyen Prof. Busch, “Avrupa Birliği tarafından ‘Ortak Teknoloji Girişimi’ olarak yeniden yapılandırılmasına karar verilen ‘Avrupa Teknoloji Platformları’ndan bir tanesi olan IMI, Avrupa Komisyonu ve EFPIA’nın eşit oranda yaptığı katkı ile oluşturduğu bir ortaklık. AB Komisyonu, bu program için bütçesinden toplam 1 milyar Euro aktarıyor” diye konuştu. Busch ayrıca, bu programa katılan firmaların da toplamda 1 milyar Euro katkı yaptıklarını ve Türkiye’nin de bu oluşumda yer alarak ilaç Ar-Ge’sine para yatırdığını dile getirdi.

10 yılda 10’a katlanacak

İlaç geliştirme maliyetlerinin son 10 yılda oldukça büyük artış gösterdiğini söyleyen Andreas Busch, bu nedenle gelecekte büyük şirketlerin Ar-Ge’de ciddi ortaklık yoluna gidebileceğini belirtti. Busch, Johnson&Johnson gibi sağlık ürünü geliştiren firmalar ile olan ortaklıklarının buna güzel bir örnek olduğuna işaret ederek, şöyle konuştu: “Bu, hastalıklara daha kısa sürede çözüm bulunması açısından önemli. Onkoloji gibi önemli bir konuda pek çok rakip firmanın ortaklık yoluna gittiklerinde daha verimli sonuçlara ulaşılabileceğini görmek zor değil. Biz de bu nedenle ortaklık sayımızı 10 yıl içinde 10 katına çıkarmayı düşünüyoruz.”

Türkiye’de 2 bin hastayla klinik çalışma yürüttük

AVRUPA’nın en hızlı büyüyen ilaç pazarı olan Türkiye’nin Bayer için de kilit pazar olduğunu belirten Bayer Türk CEO’su Sebastian Guth, “Türkiye’de oldukça güçlüyüz ve büyümeye odaklanmış durumdayız” dedi. Türkiye’de yenilikçi ilaçları kapsayan büyüme stratejileri olduğuna dikkat çeken Guth, bunun teknolojik kaynakları paylaşma imkânını artırması açısından önem taşıdığını söyledi. Guth, şöyle devam etti “Özellikle sağlık alanında Türkiye’de kayda değer klinik çalışmalar yürütüyoruz. Bayer Schering Pharma şimdiye dek Türkiye’de 2 binden fazla hastanın dahil olduğu 19 klinik çalışma gerçekleştirdi. Halen farklı terapötik alanlarda 1500 hastanın katıldığı birçok klinik çalışma yürütüyor ve onkoloji, hematoloji, kardiyoloji ve diagnostik görüntüleme alanlarında da faz çalışmaları yapmayı planlıyoruz.”

Yeni ilaç 1 milyar Euro

YENİ bir ilaç molekülü geliştirmenin 12-13 yıllık araştırmayla mümkün olduğunu söyleyen Bayer Uluslararası Ar-Ge Müdürü Dr. Kerstin Crusius, bunun da 1 milyar Euro’luk bir bütçeyle gerçekleştiğini belirtti.

Hürriyet

i̇laç
geliştirmek
zorlaşıyor
gelecek
ortaklıkta
görünüyor
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir