İSTANBUL-Abdi İbrahim açıklamasına göre, hayata geçen proje kapsamında tüm Abdi İbrahim çalışanları, Türkiye genelinde bilinçli ilaç kullanımına yönelik farkındalık yaratarak Türkiye'de ilaç kullanımı alışkanlıklarını belirlemeye çalıştı ve ilaç kullanımı konusunda bilinçlendirme faaliyetinde bulundu.
Abdi İbrahim çalışanlarının aktif katılımıyla 62 ilde, 10.500 kişilik bir örneklem üzerinde yaklaşık 1.400 saat akılcı ilaç kullanımı konusunda görüşmeler gerçekleştirildi. Akılcı İlaç Anket Projesi kapsamında 17 soru soruldu. Sorularda, katılımcıların demografik özelikleri yanında ilaç kullanımı ve saklama alışkanlıkları gibi alt başlıklar da irdelendi.
Proje kapsamında Türk halkının ilaç kullanım alışkanlıklarına dair bilgiler edinilmesi hedeflendi. Yapılan anket ile elde edilen veriler, bağımsız bir araştırma şirketi tarafından rapor haline getirilerek kamuoyuna sunulacak.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Abdi İbrahim Kurumsal İletişim Direktörü Yasemin Öngören, şunları kaydetti:
"İlaç kullanımında davranış değişikliği yaratmak ve bilinçli ilaç kullanımını yaygınlaştırmak hedefiyle başlattığımız kampanyayı 2013 yılında da sürdürüyor olacağız. Gerçekleştirdiğimiz anket projesi, ilaç sektöründe yapılmış ve bilinçli ilaç kullanımına dair veriler içeren en geniş kapsamlı araştırma olma özelliğini taşıyor.
Projenin Abdi İbrahim çalışanları tarafından hayata geçirilmiş olması ise konunun Abdi İbrahim olarak ne kadar içselleştirildiğinin göstergesidir. Kısa süre içerisinde çalışanlarımızın gönüllü elçiler olarak görev aldığı bu projede elde edilen verilerin, ilaç kullanımı konusunda halkımızın bilinç düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlayacağı inancındayız."
-Kampanyanın 2012'deki etkisi sınandı-
Bu arada, 2012 yılında hayata geçen Akılcı İlaç projesinin tüm paydaşlar nezdindeki etkisi projenin 360 derece iletişim faaliyetleri sonrasında ölçümlendi. Akılcı İlaç Kullanımı reklamlarının beğeni oranının yüzde 85, Abdi İbrahim hakkındaki görüşlere olumlu etkisinin yüzde 79 ve halkın bilinç düzeyi üzerindeki olumlu etkisinin ise yüzde 73 olduğu tespit edildi.
-Kamuoyu bilgilendirilecek-
Kampanyanın 2013 yılında devam edecek olana ikinci ayağında proje için özel tasarlanan bilgilendirici broşürler, poşetler ve stickerlar aracılığıyla kamuoyuna ulaşılacak. Diğer digital medya kanallarıyla da geniş kitlelere erişim sağlanırken, kampanyanın sürdürülebilirliğinin sağlanması hedefleniyor. Abdi İbrahim, kampanya kapsamında doktor ve eczacı işbirliğinde, görsel ve basılı malzemelerle sağlık kuruluşlarının da desteği ile kamuoyuna mesajlarını ulaştırmaya ikinci yılında da devam edecek.