Medimagazin logo

Telefonla randevu alan hastaya VIP muamele

Sağlık Bakanlığı, telefonla ALO 182’den randevu alan hastaya VIP muamele yapıyor. 41 ilde uygulamaya geçen Merkezi Hastane Randevu Sistemi'nden muayene sırası alan hastalar kuyruğa girmeden doktora görünüyor. Yapılan tetkik ve tedavilerde de özel ilgi gösterilen hastalar, eve gittikten sonra 182 personeli tarafından aranıp memnun olup olmadıkları soruluyor.
Telefonla randevu alan hastaya VIP muamele
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Hastanelerde, sabahın erken saatlerinde sıraya girmeden kaynaklanan yoğunluğu azaltmak için devreye konulan randevu sistemi 41 ilde sorunsuz işliyor. 182’yi arayan vatandaşlara belirledikleri şehirden, istedikleri hastaneden ve tercih ettikleri hekimden randevu veriliyor. Şu ana kadar sadece Ankara’da 20 bine yakın hasta telefonla randevu alıp tedavisini yaptırdı. 20 bin vatandaştan sadece biri olan Halil Gençay, telefonla randevunun sağlık hizmetlerinde yaptığı devrimi şaşkınlık ve mutlulukla anlattı. 4 yaşındaki oğlu için Ankara Meslek Hastalıkları Hastanesi’nden muayene randevusunu ALO 182’den aldığını belirten Gençay, bir gün sonra belirlediği doktorun kapısına gittiğini söyledi.
Sırada bekleyen hastalardan ayrı olarak bir kayıt masasında kendisine provizyon verildiğini aktaran Gençay, “Telefonla randevu alanlarla ayrı ilgileniyorlarmış. Ben hiç sıra beklemeden doktorun odasına girdim. Meğer telefonla randevu alanlar ayrı tutuluyormuş. Sıra ne olursa olsun.” dedi.

Tedavinin ardından eve geldiğinde akşam saatlerinde 182’den arandığı bilgisini veren Gençay, şu değerlendirmeyi yaptı: “Randevu aldığım doktora muayene olup olamadığımı sordular. Doktorun ilgisinden memnuniyetimi sordular. Sıra bekleyip beklemediğimi sordular. Merkezi randevu sistemine 5 üzerinden kaç puan verdiğimi sordular. Ben de gördüğüm özel muameleye 5 üzerinden 5 puan verdim.”

Ankara’nın İl Sağlık Müdürü Yard. Doç. Mustafa Aksoy, 23 Mayıs tarihinde uygulamanın başladığı telefonla randevu sistemiyle vatandaşların sabah erken saatlerde sıraya girme zahmetini bitirdiklerini aktardı. Telefonla randevu alanların saatinde hastanede bulunmalarını isteyen Aksoy, saatinde gelmeyenlerin sistemin sağlıklı işleyebilmesi için sıranın en arkasına geçmek zorunda kalacağı uyarısında bulundu. Aksoy, “Randevu alanlar sırada kaç kişi beklerse beklesin saati geldiğinde öne alınıyor. Bütün vatandaşlarımızı bu sistemden faydalanmaya davet ediyorum.” diye konuştu.

2 DAKİKADA RANDEVU
Hasta kuyruklarına 12 Eylül referandum ayarından sonra merkezi randevu sistemi de büyük bir rahatlık getirdi. Vatandaşlar ev, iş, ankesör veya cep telefonlarından 182 Sağlık Bakanlığı Merkezi Hastane Randevu Sistemi'nden, Çağrı Merkezi'ni dakikası 9 kuruştan arayabilecek.


T.C kimlik numarası karşılığında canlı operatörler, vatandaşa en uygun ya da hastanın istediği hastaneye yönlendirecek. Randevu iptali de randevu gününden önce yine 182 numaralı telefon aranarak yapılabiliyor. Görüşmenin süresi ise yaklaşık 2 dakika. Ayrıca, randevu alanlar, cep telefonlarına gönderilecek kısa mesajla da randevunun saati, günü ve hastanesini hatırlatacağı sistem yakın zamanda devreye girecek. Bununla birlikte randevu alanlara provizyon kağıdı da telefonla verilecek.

telefonla
randevu
alan
hastaya
vip
muamele
Yorum (3)
Yok daha neler
randevu almayan ama erken gelen sırada 2saat bekleyen hastayı değilde sonradan gelen hastayı hop hemen içeri alıyorsunuz. Burada bir adaletsizlik ve kavga-gürültü sebebi var. Sistemin sakatlığından kaynaklı. Ayrıca 1 saat aralığı için kaç randevu veriliyor? 10 dakikada yoksa 20 dakikada bir mi? Gün içinde hastaya küçük cerrahi girişim veya ayaktan tedavi uygulayacak doktor için, bu doktor tarafından belirlenen gün ve gün içindeki saatler için randevu verilmemesi uygulaması var mı? Bir de 182 hasta telefonu yerine mesela 183 numarası ile mesai sonrasında sağlık sisteminin merkezinde duran ve onsuz sağlık sisteminin çökeceği doktorları arayıp da hastalardan memnunmuydunuz? size sözlü-fiziki saldırı oldumu? Hastalar insani ve ahlaki kurallara uydu mu? falan filan türü sorular. Ayrıca karkola giden, maliye müdürlüğüne giden,hapishanede yakınlarını ziyerete giden, tapu ve kadastro müdürlüğü, nüfus müdürlüğüne giden, çocuğu okula giden ler de mesai sonunda aranıp verilen hizmetten ve ilgiden memnun kalınıp kalınmadığı neden sorulmuyor? Tüm ülkedeki tıp dışı meslek ve iş sahipleri ile kamu kurum kuruluş memu-işçileri avrupa standırdında hizmet sunma seviyesine geldi de bir biz tıp sektörümü bu yakın denetime gereksinim duyuyor? Denetim ve taciz seviyesine ulaşan feedback, üstelik bunu birçoğu doktorlara saldırganlık gösteren hastalar üzerinden yapılmasına karşı değiliz ancak bunun sadece doktorlara yapılması ayrımcılıktan başka bir şey değildir. Ben kendim bu taciz seviyesine ulaşan uygulamalarının sedece doktorlara uygulanıp bizim gibi hizmet veren diğer meslek gruplarınan uygulanmamasını kınıyorum ve yetkilileri uygulamada adalete davet ediyorum. Kendisine söyleneni veya okuduğunu anlamayacak kadar olan kişilerin hiç de az olmadığı, artniyetli ve öfkelilerin hiç de az olmadığı, sağlık sektöründeki bir aksaklığın tek sorumlusu olarak doktoru görecek kadar anlama-kavrama problemi olanların doktora karşı saldırganlaşanların hiç de az olmadığı bir toplumda bize bu yapılanlar adaletsizlitir. Bir memurunu-işçini denetlemezken aynı statüdeki bir diğer memur-meslek sahibi olan doktorlara uygulanan bu sıkı markaj bize karşı öfke-nefret dolu yöneticilerimiz mi var sorusunu getiriyor.
0
Cevapla
Ruhi Bunalım
Tabi canım. Doktor acil ameliyata girmez, sizden daha acil olan gelipte sıranızı alamaz hatta doktor WC ye de gitmez. Bekler sizi. Ne ala. Zaten hapşuranı bile artık ambulanslar taşıyor. Ben 5 üzerinden 10 bile veririm bu sisteme.
0
Cevapla
selen yaman
Ne ala ne ala...yok artık daha neler.Böyle parodi görülmemiştir .Şöyleki kendi adına randevu alınan doktorun bu hadiseden haberi bile olmuyor.Ne günlere kaldık!!!Madem sağlıkta dahi randevu var ben de bankada, PTT de, karakolda, okulda randevulu sistem istiyorum heyyttt
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir