Medimagazin logo

Katarakt ameliyatı kampanyalarına tepki

Türk Oftalmoloji Derneği Başkanı Prof. Dr. Kaynak: "Ülkemizde katarakt ameliyatlarının, ne reklama ne de kampanyaya ihtiyacı var. 68 üniversite hastanesinde ve 28 tanesi eğitim hastanesi olmak üzere çok sayıda kamu hastanesinde ve geniş bir özel kurum yelpazesinde bu işlem yüzlerce göz hekimimiz tarafından en yüksek kalitede ve başarıyla yaygın olarak yapılmaktadır"
Katarakt ameliyatı kampanyalarına tepki
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol



Türk Oftalmoloji Derneği (TOD), katarakt ameliyatlarıyla ilgili yazılı ve gösel yayın organlarında yer alan kampanyalara karşı vatandaşları uyardı.

Dernekten yapılan yazılı açıklamada, kataraktın sık görülen bir hastalık olması nedeniyle bazı sağlık kuruluşları ve kişiler tarafından istismar edildiği savunuldu.

Son günlerde yazılı ve görsel medyada, "ticari kaygıların ön planda tutulduğu ve esasta yetkili olmayan bazı kişilerin kamuoyunu yanlış bilgilendirdiği" ifade edilen açıklamada, şunlar kaydedildi:  

"Bunlardan biri de katarakt ameliyatı sayısı ve bunların yüzde 80'inin gereksiz olduğu yönündeki açıklamadır. Ülkemizde gerçekleştirilen katarakt ameliyatı sayısı bazı özel sağlık kuruluşlarınca ifade edildiği gibi milyonlarca değil, 400 bin civarındadır. 2012 yılında gerçekleştirilen bu ameliyat sayısı, giderek zenginleşen ve ortalama yaşamın uzadığı bir ülkede nüfusla karşılaştırdığımız zaman yüksek değildir. Çünkü katarakt, ileri yaşların hastalığı olarak öne çıkmaktadır. Gereksiz ameliyat yapılması hususunda göz hekimi olmayan birisinin değerlendirmesini ciddiye alma olanağı yoktur. Bu husus tamamen hekimlerin tıbbi değerlendirmesi çerçevesindeki bir konudur."

Katarakt tedavisinin "ticarileştirilmesine" yönelik bazı kampanyaların kaygıyla izlendiği bildirilen açıklamada, "4 bine yakın göz hekiminin tek temsilcisi olan Türk Oftalmoloji Derneği olarak, tanıtım etiğine ve sağlık etiğine uymayan bazı kampanyaları şiddetle kınıyor ve bu alanda herkesi sağduyulu olmaya ve ticari kaygılardan uzak durmaya davet ediyoruz" ifadeleri kullanıldı.

Açıklamada, bu kampanyalarda mağdur olan hastaların ellerindeki makbuz ve belgelerle derneğe başvurmaları halinde Sağlık Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Türk Tabipleri Birliği, Reklam Kurulu, RTÜK ve yargı organları nezdinde girişimlerde bulunulacağı belirtildi.  

Açıklamada görüşlerine yer verilen Türk Oftalmoloji Derneği Başkanı Prof. Dr. Süleyman Kaynak da kataraktın sık görülen bir rahatsızlık olması dolayısıyla istismara açık olduğunu anlattı.  

Prof. Dr. Kaynak, şu bilgileri verdi:  

"Ülkemizde katarakt ameliyatlarının, ne reklama ne de kampanyaya ihtiyacı var. Ülkemizde 68 üniversite hastanesinde ve 28 tanesi eğitim hastanesi olmak üzere çok sayıda kamu hastanesinde ve geniş bir özel kurum yelpazesinde bu işlem yüzlerce göz hekimimiz tarafından en yüksek kalitede ve başarıyla yaygın olarak yapılmaktadır. Bu nedenle sanki bu alanda bir sorun varmış ve özel bir kuruluş bu sorunu çözecekmiş gibi bir algı yanılsaması yaratılmaya çalışılmaktadır. Bu ülkede bu tür hususlarda sorunu saptayacak ve çözüm bulacak otoriteler Sağlık Bakanlığı ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'dır."

katarakt
ameliyatı
kampanyalarına
tepki
Yorum (10)
baran nadi cengiz
işte bilimin sesi. hem halkımızın hem de hekimlerin hakkını savunan sayın hocamıza gönülden teşekkürler.
0
Cevapla
Adnan Öbek
SGK, "REKLAM YASAK " diyerek bir çok özel hastaneye ceza veriyordu ... Dünya Göz Hst. nin etik olmayan reklamlarına ceza verebilecek mi ? SGK bir an evvel kapatılmalı ve en büyük israf kaynağı olan bu kurum özelleştirilmelidir.
0
Cevapla
akif küpeli
Yerinde zamanında ve gerekli bir açıklama olmuş.Hocamıza çok teşşekkür ederiz....
0
Cevapla
mt
göz derneğini tebrik ediyoruz. daha aktif ve tepki verebilen bir derndk olmasını istiyoruz
0
Cevapla
dr sk
Değerli hocamıza doğru bilgilendirmeleri için tşk ederim
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir