SAMSUN (İHA) - Samsun'un Vezirköprü İlçe Devlet Hastanesi'nde yatarak ve ayakta tedavi gören hastalara hakları ve yasal sorumlulukları anlatılıyor.
Vezirköprü Devlet Hastanesi Hasta Hakları Kurul Üyesi Sadettin Yılmaz ve Hasta Hakları Birim Sorumlusu Sağlık Memuru Ahmet Kartal, hastanede yatan ve ayakta tedavi olmaya gelen hastalarla her gün birebir görüşmeler yaparak yasal sorumluluklarını anlatıyor. Hasta memnuniyetinin asıl hedef olduğunu belirten Ahmet Kartal, Hasta Hakları Birimi'nin hastalar ve sağlık çalışanları arasında bir nevi köprü görevi gördüğünü söyledi. Kurulan birimle amacın hastaların sağlık sektöründen en iyi hizmeti almalarını sağlamak ve oluşabilecek sorunlara anında ve yerinde çözüm üretmek olduğunu hatırlatan Kartal, "Personelimiz ve hastalarımızın hasta hakları konusunda duyarlı olmaları gerekiyor. Bizler kurul olarak olaşabilecek sorunları dinleyerek kusuru tespit edip çözüm getirmek için çaba göstereceğiz. Hasta Hakları Birimi'nin doktor ile hasta arasında oluşan yanlış anlaşılmaları ortadan kaldıracak ve hizmet kalitesinin artmasını sağlayacaktır " diye konuştu.
Hasta Hakları Kurul Üyesi Selahattin Yılmaz da hastaların karşılaştıkları olumsuzluklar ve önerilerini sağlık kuruluşuna internet vasıtasıyla veya 7 gün 24 saat açık olan ücretsiz alo 184 nolu Sağlık Bakanlığı Bilgi İletişim Merkezi'ni arayabileceklerini ifade ederek, her iki tarafa da eşit mesafede durduklarını ve tarafsız olduklarından hiç kimsenin şüphesinin olmaması ve herkesin üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesi gerektiğini dile getirdi.