Hatırlanacağı üzere, İstanbul’da aile hekimliğine geçiş sürecinde, İl Sağlık Müdürlüğü tarafından Aile Hekimliği 1. Aşama Uyum Eğitimleri yapılmış, bu süreçte;
· Aile hekimliği eğiticilerinin objektif ve mesleki ölçütlerle belirlenmediği,
· Eğiticilerin belirlenmelerine ilişkin hiçbir ilan veya duyuru yapılmadığı,
· Başvuru alınmadığı,
· Buna karşılık eğitici olarak görevlendirilen kimselere hizmet puanları verildiği,
· Bu puanlar ile eğiticilerin meslekte çok daha kıdemli hekimlerin önüne geçecekleri ve yerleştirmelerde haksız olarak daha avantajlı hale gelecekleri
hekimler tarafından sıklıkla dile getirilmişti.
Bu nedenle, Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü’ne başvurulup özetle;
“…aile hekimliğine geçiş sürecinde düzenlenen eğitimlerde görev yapmak üzere görevlendirilen eğiticilerin;
· hangi bilimsel ve mesleki ölçütlere göre görevlendirildiği,
· eğiticilerin kim tarafından belirlendiği,
· eğiticileri belirlerken dikkat edilen ilkelerin neler olduğu,
· şimdiye kadar eğitici olmak için kaç kişi tarafından başvurulduğu ve kaçının kabul edildiği,
· ülke genelindeki toplam eğitici sayısı
sorulmuş ve ilgili bilgi ve belgelerin gönderilmesi istenmişti.
Ancak Sağlık Bakanlığınca, yasal süre içerisinde, herhangi bir cevap verilmedi.
Oysa daha önce de pek çok yargı kararına konu olduğu gibi; 6023 sayılı Türk Tabipleri Birliği Kanunu gereğince; hekimliğin kamu ve kişi yararına uygulanıp geliştirilmesini sağlamak ve meslek mensuplarının hak ve yararlarını korumak amacıyla kurulan meslek odasına, Kanun’dan doğan hak ve yetkilerini kullanabilmesi için, bu bilgi ve belgelerin verilmesi gerekiyor.
Bakanlık ve/veya Müdürlük ise neredeyse her seferinde, benzer bir tutum sergileyerek, konunun yargıya taşınmasına neden oluyor.
Nitekim öncekiler gibi bu davada da, Ankara 10. İdare Mahkemesi tarafından, istenilen bilgi ve belgelerin meslek odasına verilmemesi hukuka aykırı bulundu ve Sağlık Bakanlığı’nın işlemi iptal edildi.
İstanbul Tabip Odası
Hukuk Bürosu