Medimagazin logo

Rekabet Kurulu: Doktorlar tanıtım bağımlısı

İlaç sektörünü mercek altına alan Rekabet Kurulu’nun raporundan “Doktorlar tanıtım bağımlısı oluyor. En büyük silahı düşük fiyat uygulamak olan jenerik ilaç firmaları da orijinal ilaç satan firmalar gibi davranarak yüksek tanıtım harcamaları yapıyor” tespiti çıktı.
Kaynak: HÜRRİYET
Rekabet Kurulu: Doktorlar tanıtım bağımlısı
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Rekabet Kurumu’nun bugün Antalya’da düzenlenecek olan zirveyle açıklayacağı İlaç Sektörü Raporu’nda önemli tespitler yer aldı. İlaç sektöründe faaliyet gösteren firmaların talebi etkilemek amacıyla fiyat rekabeti yerine doktor tanıtımına yöneldiğini belirleyen kurum, bu yöntemin da doktorları marka bağımlığına jenerik ilaç firmalarını ise yüksek tanıtım harcamasına ittiğini açıkladı. Rekabet Kurumu Başkanı Prof. Dr. Nurettin Kaldırımcı’nın açıklayacağı raporda şu tespitlere yer verildi:

TÜKETİCİ DUYARLI FİYATA DEĞİL

“İlaç harcamasının sınırlı bir kısmına katılan nihai tüketici fiyata duyarlı değil. Bu durumda, firmalar da talebi etkilemek amacıyla fiyat rekabeti yerine, doktorlara tanıtımlara ve eczacılara promosyon/kampanya uygulamaya yönelmektedir. Doktorlar, nihai karar verici konumunda olmakla birlikte, fiyatlar konusunda bilgili ve dolayısıyla fiyata duyarlı değildir. Eczaneler ise doğal olarak karlılığına göre davranmakta ve eşdeğer ilaç uygulaması dahilinde takdir hakkını kullandığında, kendisine en uygun alım koşullarının uygulandığı ürünü tercih etmektedir.En büyük silahı düşük fiyat uygulamak olan jenerik ilaç firmaları da orijinalci firmalar gibi davranarak yüksek tanıtım harcamaları yapabilmektedir. İlaç firmaları bakımından, fiyat rekabetinin etkileri sınırlandırılmakta ve bu alana yönlendirilebilecek kaynaklar etkinsiz kullanılmaktadır.”

rekabet
kurulu:
doktorlar
tanıtım
bağımlısı
Yorum (18)
zafer ayhan
Hekimler reçete yazarken bile ilaç reklamı yapmak zorunda bırakılmaktadır. Hâlbuki; 1-Tıp eğitimi boyunca hastalıkların tedavisinde ilaç isimleri değil etken maddeler öğretilir. 2-SUT'de (sağlık uygulama tebliği ) ilaç firma isimleri değil etken maddeler yer almaktadır. 3-İlaç raporlarında, ilaçların firma isimleri değil etken maddeler yazılması zorunludur. 4-Sağlık bakanlığımızın yayınladığı akılcı ilaç rehberlerinde ilaç firma isimleri değil, etken maddeler yer alır. 5-Gene; reçete yazma ile ilgili Sağlık Bakanlığımızın yayınladığı rehberde ilaç firma isimleri değil etken madde yazılmasının daha doğru olduğu belirtilmektedir. 6-Bilimsel kongrelerde ve dergilerde ilaçların etken maddelerini yer almak zorundadır. 7-Sağlık Bakanlığına ait kuruluşlarda ilaç firma isimlerinin yer aldığı takvim-saat gibi reklam içerikli materyallerin kullanımı yasaklanmıştır. 8-Hekimlere; İlaç firma isimleriyle ilgili hiç bir resmi eğitim verilmemiş ve verilmemektedir. Tüm bunlara rağmen e-reçete uygulamasında hekimlerin ilaç firma isimleriyle reçete yazmaları istenmekte ve etken madde girişiyle reçete yazılmasına müsaade edilmemektedir. Devlet tarafından ücreti karşılanan ilaçların reçetelenmesinde hekimlerin firma isimleri yazması sonucunda o firmaların rekabetinin bir aracı olarak kullanılmasının hiçbir haklı gerekçesi olamaz. Ayrıca; etken madde adıyla reçete yazılması; en azından % 25 oranında bir ilaç tasarrufu sağlayacak, hekim, yazdığı ilacın içeriğinin ne olduğu bilinciyle advers etki görülmesi ihtimalini de azaltabilecek,ayrıca bu konudaki suistimaller de asgari seviyeye indilebilecektir. Hala ve ısrarla SGK tarafından ilaç etken madde isimleriyle reçete yazılmasının engellenmesinde neden ne olabilir sorusuna haklı bir yanıt bulmakta çok zorlanıyorum!!!
0
Cevapla
SB
Tanıtım bağımlısı, bu terimi ilk defa duydum.
0
Cevapla
dr who
etik çerçevede kaldığı sürece, tanıtımın dışına çıkılmadıkça, taraflar birbirlerini istismar etmedikçe ürün tanıtıcı promosyonların bir sakıncası yok..eğer bunun bir sakıncası varsa diğer bütün ticari ürünlerinde reklamları yasaklanmalı, çünkü ilaç sektörüyle kıyaslandığında bunların reklam giderleri çok çok daha fazla..ama şunu da gayet iyi biliyoruz ki bizde etik sınırların çıkıldığı durumlarda maalesef çok yaşanıyor..
0
Cevapla
aydin sinal
yil 1971 hocam rahmetli Prof.Sükrü Kaymakcalan:Klinik farmakolojiyi iyi bilin,receteye ilaclarin jenerik isimlerini degil farmakolojik isimlerini yazin,tabiki piyasadaki tek olan ilaclar haric,yoksa ilac sirketlerinin oyuncagi olursunuz"demisti.Hemen cevap yetistirecekler icin aciklama;Aspirin.Bayer diye degilde ASS 500mg.yazmak herhalde zor olmasa.
0
Cevapla
postenflamatuar
frankfurta selamlar selam yolluyorsun, Almanyada oturuyorsun, turist gibi yorum yapıyorsun. Türkiyeye fransız kalmışsın. Türkiyede reçetelere etken madde, farmakolojik isim yazılamıyor. Türkiyede siyasiler eliyle ta 1923 ten beri sağlık sistemi berbat edilmiş. sağlık sistemi hakkında alakasız yorumlarda bulunuyorsun ki daha reçetelerin nasıl yazıldığını bilemeyecek kadar sistemden bihabersin. Yıllardır uzak kaldığın ve yetersiz bilgi sahibi olduğun türiyedeki sağlık sistemi hakkında doktorları hedefe koyan yorumlar yapmamak zor olmasa gerek. Cahil cesareti ise ayrı birşey.
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir