İskoçya'daki Stirling Üniversitesi'nden Brian Williams ve ekibinin yaptığı araştırma, paketlerin üzerindeki sağlık uyarıları ya da resimlerin sigarayı bırakma kararını çok fazla etkilemediğini gösterdi.
Araştırmacılar, paketlerin üzerindeki uyarılar ve resimler konusunda 19 binden fazla kişinin fikrini aldı.
Araştırma sonucunda, kadınların, erkeklerin, gençlerin, işsizlerin ve çalışanların uyarı ve resimlere farklı tepkiler verdiği ortaya çıktı.
Bilim adamları, kadınların estetik, gebelik ve çocuklara ilişkin uyarı ve resimlerden, erkeklerin iktidarsızlık uyarılarından etkilendiğini gördü.
Ayrıca gençlerin ve çalışanların estetikle ilgili uyarılardan daha fazla etkilendiği, kalp-damar hastalıkları ve kanserle ilgili mesajları ise 50 yaşın üzerindekilerin dikkate aldığı belirlendi.
Bilim adamları, sigarayla mücadele kampanyalarının değişmesi ve kadın ile erkeklerin endişelerine uygun uyarıların yapılması gerektiğine dikkati çekti.