Medimagazin logo

"Hastalara ''yüksek''ten bakılmayacak"

Sağlık Bakanlığı hastanelerine sempatik bakış açısı kazandıracak yazılar asılacak, hastalarla bire bir iletişim kuran personelin giysilerinde ise ''Sizin için varız'', ''Yalnız değilsiniz'', ''Bana sorabilirsiniz'' gibi ifadeler bulunacak.
Kaynak: AA
"Hastalara ''yüksek''ten bakılmayacak"
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol


Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Başkan Yardımcısı Ahmet Çakır, hastanelerdeki yeni uygulamaları genelgeyle duyurdu.

Hizmet kalitesinin iyileştirilmesi, olumsuz duyguların ve psikolojik gerginliğin azaltılarak sağlıklı ilişkiler kurulabilmesi ve aidiyet duygusunun geliştirilebilmesi amacıyla acil servis, hastane, poliklinik ve klinik girişleri, kayıt-kabul, karşılama-yönlendirme birimlerine kolayca okunabilen yazılar asılacak.

-''Bizim için değerlisiniz''-

Asılacak yazılar, birimlerde verilen hizmete uygun olacak.

Hastane giriş çıkışları, karşılama-yönlendirme, kayıt-kabul birimlerine ''Hoş geldiniz misafirimizsiniz'', ''Hizmete ulaşmanızı kolaylaştıralım'', ''Bizim için değerlisiniz'', ''Sizin için buradayız'', ''Sizin için varız'', ''Sağlığınız için doğru yerdesiniz'', ''Geçmiş olsun şifa dileklerimizle'', acillere ''Hayat kurtarmak için buradayız'', hasta hakları ve sosyal hizmet birimine ''Yalnız değilsiniz'', ''Güveniniz bize güç verir'', poliklinikler ve koridorlara ''Emin ellerdesiniz'', giriş ve koridorlara ''Sağlık çalışanları sizin dostunuzdur'' yazıları asılabilecek.

-Giysiler iletişimi kolaylaştıracak-

Karşılama-yönlendirme, bilgi işlem, kayıt-kabul, temizlik, yemekhane ve kat sekreteri personelinin giysilerinin ön veya arkalarına da iletişimi kolaylaştıracak, personelde aidiyet ve sorumluluk duygusu oluşturacak ifadeler bulunacak.

Bu yazılar, ''Bana sorabilirsiniz'', ''Sizin için buradayız'', ''Size nasıl yardımcı olabilirim'', ''Sizi dinliyoruz'', ''Sizin için varız'', ''Yalnız değilsiniz'' şeklinde olabilecek.

-Hastalara ''yüksek''ten bakılmayacak-

Sağlık Bakanı Recep Akdağ'ın talimatıyla karşılama-yönlendirme, halkla ilişkiler, danışma, kayıt-kabul, numune kabul, tetkik, rapor, sonuç alma ile sekretaryalarda hastalarla çalışanlar arasında iletişimi engelleyen yüksek banko, camekan, pencere ve bariyer gibi düzenlemeler kaldırılacak.

Buralarda hastalarla yakınlarının oturarak rahatça hizmet alabilecekleri uygun yükseklikte hizmet alanları oluşturulacak.

Bakanlık, bu düzenlemelerin yapılması için hastanelere 15 Ekim tarihine kadar süre tanıdı.

Bu düzenlemeleri verilen tarihe kadar yapamayan hastane yönetimleri gerekçelerini bakanlığa bildirecek.

hasta hakları
hastarla ilgili düzenleme
hastanelere düzenleme
türkiye kamu hastaneleri kurumu
ahmet çakır
Yorum (9)
harun
keşke,keşke,keşke doktor olmasaydım.
0
Cevapla
dr yalçın
sizin için burdayız yazısını kum torbası şeklinde hazırlatırsanız çok değerli hastalarınız daha rahat edeceklerdir.
0
Cevapla
bil deha
sen seçmenlerinden oy alacaksın diye biz milletin elini eteğinimi öpecez. bakkal oluyorum var mı ötesi . sizin bize yaşattıklarınızdan ötürü öbür dünyada inşallah karşılığını görürsünüz. buradan beddua etmekten başka bir şey gelmiyor elimden........
0
Cevapla
ea
insanlar gelirken randevu alıyor geldiklerinde vizite ücreti isteniyor memluniyetliklerini iletiyorlar memlun olmazlarsa şikayet ediyorlar calıstıgım kurum performansıma gore beni degerlendiriyor calıstıgım kurumun 182, 183, 184, 113, 171, 112 gibi telefon hatları var gelen insanlar benim sayemde calısıyorsun deyip iyi muamele gostermemi bekliyor yazıya gore devamlı alttan alan zorundaymısım ben ne iş yapıyor olabilirim?
0
Cevapla
Md
Sloganları görünce ilkokul yıllarım canlandı gözümde. Halkımızın zeka düzeyi ile dalga geçer gibi.
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir