İngiltere'de yapılan araştırmada 3, 5 ve 7 yaşındaki 11 binden fazla çocuğun uyku düzeni ve okuldaki başarısı incelendi.
Düzenli yatma saatleri olmayan ya da saat 21.00'den sonra yatağa giren çocukların okuma ve matematik becerilerinin olumsuz etkilendiği görüldü.
Bilim adamları, yeterince uyumamanın vücudun doğal ritmini ve beynin yeni bilgileri öğrenme becerisini bozabileceğini vurguladı.
Araştırmaya imza atanlardan Amanda Sacker, en düzensiz dönemin 3 yaş olduğunu, neredeyse 5 çocuktan birinin farklı saatlerde yatağa girdiğini belirtti.
Londra Üniversitesi'nden Sacker, 7 yaşından itibaren ise çocukların yarısından fazlasının uyku saatlerinin düzene (19.30 ve 20.30) girdiğini ifade etti.
Düzenli uyuma zamanını oturtamamış çocukların okuma, matematik ve uzamsal farkındalık testlerinde daha az başarılı olduğunu vurgulayan Sacker, olumsuz etkiye kız çocuklarında, erkeklerden daha fazla rastlandığını açıkladı.