Sakarya 112 Acil Yardım servisine gelen 3 bine yakın ihbar arasında, çağrı merkezindeki kadın sağlık görevlilerine evlenme teklifinde bulunanların yanı sıra, elektrik ve su arızası için arayanlar da yer alıyor.
Bazı vatandaşlar, 112 Acil Yardım servisini arayarak, ''Benimle evlenir misin?'', ''Kız arkadaş arıyorum yardımcı olur musunuz?'', ''Beraber birer çay içebilir miyiz?'', ''Okeye 4. arıyoruz gelir misiniz?'' gibi ifadeler kullanırken, telefonu açan görevli personele, ''Elektriğimiz kesildi yardım edin'', ''Ambulans var mı yarıştıralım'', ''Ambulansla birlikte 2 ekmek gönderebilir misiniz'' diyenler de bulunuyor.
Sakarya İl Sağlık Müdürü Murat Alemdar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, asılsız ihbarlar nedeniyle gerçek hastalara ulaşmakta zorluk yaşadıklarını anlatarak, günlük gelen ihbarların sadece yüzde 4'e yakınının gerçek çıktığını kaydetti.
Ambulans çıkardıkları vaka oranının çok düşük olduğunu dile getiren Alemdar, yanlışlıkla arayanların dışındaki çağrıların çoğunluğunun art niyetli olarak yapıldığını ifade etti.
Alemdar, yapılan asılsız ihbarlar nedeniyle acil vakalarda gecikme yaşanacağına dikkati çekerek, bunun gerçek hastaların ölmesine sebep olabileceğini vurguladı.
Eğitimle asılsız ihbarların azalacağına inandığını belirten Alemdar, ''Gelen tüm çağrılara yanıt veriyoruz. Ama bizim işimizde zaman çok değerli. Vatandaşlarımızın bu bilinçte olması lazım. Bu şekilde gerçek vakalara müdahale etmemiz daha da rahat olacaktır. Bu büyük oranda eğitimle olacak bir iş. Bunun için de gerekli bilgilendirmeler yapılıyor'' dedi.
''Vatandaşın ölümüne bile sebebiyet verebiliyor''
Alemdar, ihbarların kendilerini şaşırttığını anlatarak, ''Zamanla bu durumun düzeleceğine inanıyorum. Çünkü, bazen gerçek hastalara ulaşamıyoruz. Bu nedenle insanların bilinçlenmesi gerekiyor. Bizi bu hizmete ihtiyaç duyan insanların araması lazım'' şeklinde konuştu.
112 Acil Yardım Hizmetleri Şube Müdürü Dr. Semih Yıldırım da 24 saat boyunca vatandaşlara hizmet vermeye çalıştıklarını belirterek, bir hekim ve çağrı merkezindeki 4 personelin burada vatandaşların sağlık problemleriyle ilgilendiğini kaydetti.
Bazı vatandaşların ilginç isteklerde bulunduğuna dikkati çeken Yıldırım, günde ortalama 3 bine yakın çağrıdan 2 bin 900'ünün asılsız çıktığını söyledi.
Yıldırım, bu konuda duyarlı olunması gerektiğini aktararak, ''Elektrik ve su arızası için bizi arayanlar oluyor. Çok sayıda gereksiz isteklerle çağrı merkezi rahatsız ediliyor, çağrı düşüyor. Gereksiz çağrılar yüzünden gerçek hastalara ambulansımız bazen geç gidiyor. Çünkü ambulans, asılsız ihbar için uğraşıyor o anda. Böylelikle vatandaşımızın ölümüne bile sebebiyet verebiliyor bu asılsız ihbarlar. Vatandaşlarımızdan bu nedenle duyarlılık bekliyoruz'' ifadesini kullandı.