Medimagazin logo

Doktorun yanında uzun süre kalan hasta daha mutlu

ABD’de yaklaşık 15 bin hasta arasında yapılan ankette, genel memnuniyet ve tatmin düzeyi 10 üzerinden 9,28 olarak saptandı. Az sıra beklemenin ve doktorun yanında uzun kalma süresinin memnuniyet düzeyini artırdığı ortaya çıktı
Kaynak: Doç. Dr. Çağatay Barut - MEDİMAGAZİN
Doktorun yanında uzun süre kalan hasta daha mutlu
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Elde edilen yeni bilgilere göre Amerika Birleşik Devletleri (ABD)’nde hastalar toplumdaki poliklinik hizmetleriyle ilgili genel algının aksine, doktorlarından ve polikliniklerde aldıkları tedavilerden ciddi düzeyde mutlular.

Michigan Üniversitesi Halk Sağlığı Okulunda çalışmakta olan Dr. Rajesh Balkrishnan, birçok hastanın doktorların muayeneleriyle ilişkili olarak ortalama memnuniyet belirtmesine, ulusal düzeydeki ortalama sıra bekleme süresine ve ortalama muayene süresine göre şaşırtıcı bir şekilde aldıkları sağlık hizmetinden memnuniyet durumlarının üst düzeyde olduğunu söyledi.

Dr. Balkrishnan liderliğinde yürütülen bir çalışmada, internet ortamında gerçekleştirilen bir ankete 14 bin 984 hasta katıldı ve 2004-2010 tarihleri arasındaki muayenelerini 10 üzerinden değerlendirdiler. Çalışmaya, en az 10 kere değerlendirilen doktorlarla ilgili veriler dâhil edildi.

Araştırma sonucunda, ortalama genel memnuniyet ya da tatmin düzeyi 9,28 olarak saptandı. Doktorlarla ilgili değerlendirmelerin yüzde 70’inde (toplam 10 bin 510 değerlendirme), doktora 10 tam puan verildiği gözlendi. Yüzde 15’lik bir bölümde (2 bin 291 değerlendirme) doktorlara verilen puanların 9 düzeyinde olduğu belirlendi. Yapılan değerlendirmelerin yüzde 2’sinden daha azında doktorlara verilen puanların 1-0 arasında olduğu izlendi.

Sonuçlar üzerine Dr. Balkrishnan, toplumdaki insanların doktorlarından memnun olmadığı yönündeki algının nereden kaynaklandığını anlayamadığını ifade etti. Topluma yansıyan az sayıdaki vakadaki memnuniyetsizliğin toplumdaki genel algıyı etkilediğini iddia eden Dr. Balkrishnan, toplum algısının kişisel deneyimler, manşetlerde yer alan haberler gibi birçok faktör tarafından etkilendiğini sözlerine ekledi.

Dr. Balkrishnan, doktorlara verilen yüksek puanların birçok hastanın doktorlarına güvendiği ve karşılaştıkları sorunların doktorlarının kontrolünde olmadığına inandıklarından kaynaklandığını belirtti.

Bekleme süresi kısa olan, doktorun yanında uzun süre kalan yaşlı hastaların doktorlarına daha yüksek puanlar verdikleri, bekleme süresi uzun olan ve doktorun yanında daha kısa süre geçiren genç hastaların doktorlarına daha az puan verdikleri gözlendi.

Araştırmanın sonuçları “Health Outcomes Research and Medicine” adlı dergide yayımlandı.

 

Kaynak: www.medicalnewstoday.com

doktorun
yanında
uzun
süre
kalan
hasta
daha
mutlu
Yorum (1)
ALİ YILMAZ
Performans puanımızın yükselmesi için ne kadr az sürede çok hasta bakarsak o kadar iyi!!!!!!!!!!!!!!!!
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir