Kansere karşı T hücreleri seferber ediliyor

Kanserle mücadelede, hastanın kan hücrelerini seferber etmeyi öngören yeni bir yöntem üzerinde araştırma yapılıyor.
Kaynak: BBC TÜRKÇE - Helen Briggs
Kansere karşı T hücreleri seferber ediliyor

Bu yöntem, hastanın kanından alınan akyuvarların laboratuvar ortamında ''eğitimden geçirilip'' kanser hücrelerinin hangileri olduğunu ezberlemelerini öngörüyor.

Araştırmacılar, vücuda geri konuldukları zaman, akyuvarların bir alt grubunu oluşturan ''hafıza T hücrelerinin'' kanserli hücre avına çıkarak bir yılı aşkın süre içerisinde tümörleri yok etmesini hedefliyor.

Bu tedavi yöntemi şu an için dünya çapında sadece bir avuç hasta üzerinde denendi.

Araştırmacılar, 5-10 yıl içerisinde halihazırda deney aşamasındaki yöntemin genel onay almasını umduklarını söylüyorlar.

Amerikalı araştırma ekibi, en ölümcül kanser türlerinden biri olan melanoma sahip dokuz hasta üzerinde yeni yöntemin nasıl sonuç verdiğini bir bilim dergisinde açıkladı.

İleri derecede melanomu olan dokuz hastanın da önce ciltlerinde başlayan kanser, vücutlarının diğer bölgelerine de yayılmıştı.

Bu aşamada melanom hastalarının çoğunluğu bir yıldan kısa süre içinde ölüyor.

Dokuz hasta üzerinde denenen T hücreli tedavi yöntemi, çoğunda kanserin ilerleyişini engelleyemese de, aralarından birinde kanser giderek küçülmekle kalmadı, iki yıl aradan sonra yapılan taramalarda kanser izine rastlanmaz oldu.

Dana-Farber Kanser Enstitüsü'nün gerçekleştirdiği deneyin başkanı Doktor Marcus Butler, henüz araştırmanın ilk aşamalarında olduklarını ve çok daha büyük sayıda hasta üzerinde yeni deneylere ihtiyaç duyulduğunu söylüyor.

BBC'nin sorularını yanıtlayan Doktor Butler, ''Laboratuvar eğitimli kanser öldüren T hücreleri, kansere karşı uzun süreli etki sağlayabilir.'' dedi.

Kansere karşı akyuvarlardan faydalanmayı amaçlayan ''immunoterapi'' deneylerinde karşılaşılan bir sorun, hastaya geri enjekte edilen T hücrelerinin ömrünün çok kısa sürede sona ermesi.

kansere
karşı
t
hücreleri
seferber
ediliyor
Yorum (2)
Sinan Bodur
Vizonteledeki Yılmaz Erdoğan gibi olacak ama; vallahi de billahi de aklıma gelmişti... Bilim adamı olmak isterken, 5-10 dakkada bir hasta bakma, iş yetiştirme, evrak takibi ve medimagazinde dert yanma dışına çıkamaz olduk. Ta fakültedeyken derdim, kişiye özel kanser tedavisi bir gün olacak diye. Hastadan alınan kanser hücrelerindeki antijenlere duyarlandırılan bağışık hücreler ve antikorlar ile hastaya özel tedavi olabilir. Bu fikri o yıllarda söyledim... Hocalarımız bana sürekli N-myc, K-Ras ve p53 dedi durdu.. Bu fikri Amerikada söyleyen birisine ise "gel bu fikrini araştır" denmiştir.. Bizde ise amerikada keşfedilmiş genler papağan gibi söylenir asetatlı ders notlarında... Aman keşfedilsin de... insanlık kansere çare bulabilsin yeter ki...
0
Cevapla
wind
İyi de bu haber 2008'de New England'da basılmamış mıydı, neden şimdi tekrar çıktı bu?
0