MEDİMAGAZİN - Daily Mail'deki habere göre NHS verilerinin analizi, online pratisyen hekim (GP) randevularının Temmuz ayında %1,8'den Ağustos ayında %2,1'e yükseldiğini ortaya koyuyor. Bu dijital değişim, tüm randevuların yaklaşık dörtte birini oluşturan telefonla yapılan önemli sayıdaki GP randevularını hesaba katmıyor. Rakamlar, yüz yüze muayenelerin daha önce görülmemiş bir şekilde düştüğü pandemi sonrasında bile azalan yüz yüze randevulardaki düşüşün altını çiziyor.
Sanal konsültasyonlarda semptomlar gözden kaçabilir endişesi
Hasta savunucuları, sanal konsültasyonlar sırasında semptomların gözden kaçabileceği endişesini dile getiriyor ve yaşlı bireylerin çevrim içi ve video teknolojisinde gezinirken karşılaştıkları zorlukların altını çiziyor. Yaşlı hastalar için bir savunuculuk grubu olan Silver Voices'tan Dennis Reed, internet ve uygulamalarına aşina olmayanlar için potansiyel teknolojik engelleri vurgulayarak, çevrimiçi randevulara yönelik artan baskıya ilişkin endişelerini dile getirdi.
Çevrimiçi ve görüntülü görüşme randevularındaki artış, yüz yüze görüşmelerdeki düşüşle aynı zamana denk geldi ve Nisan ayında %70 olan randevu oranı Ağustos ayında %67,9'a düşerek son bir yılın en düşük seviyesine geriledi. Bu arada, Ağustos randevularının %26,5'i telefonla, %1'i ise ev ziyareti şeklinde gerçekleşmiş olup, bu rakamlar son aylarda nispeten sabit kaldı.
Hastaların tercihlerine göre değişiyor
Rebuild General Practice kampanyası adına konuşan Dr. Rachel Ward, video randevulara yönelik karışık tepkileri kabul etti. Bazı hastalar sanal konsültasyonların esnekliğini ve verimliliğini takdir ederken, diğerleri yüz yüze ziyaretleri tercih ediyor.
Royal College Of General Practitioners'ın başkan yardımcısı Dr. Victoria Tzortziou Brown, bazı hastaların ve pratisyen hekimlerin yüz yüze konsültasyonları tercih ederken, diğerlerinin uzaktan bakımı pratisyen hekim hizmetlerine erişim için uygun ve etkili bir yol olarak gördüğünü belirtti.
NHS tutumu
NHS İngiltere kılavuzuna göre pratisyen hekim muayenehaneleri, sanal konsültasyonları tercih etmek için önemli klinik nedenler olmadığı sürece, hastaların yüz yüze randevu tercihlerine saygı göstermelidir. Bir NHS sözcüsü, hastaların erişimini arttırmaya yönelik kararlılığın altını çizerek, Mayıs ayında uygulamaya konulan ve pandeminin yarattığı zorlukların ortasında hastalara ve pratisyen hekim muayenehanelerine benzeri görülmemiş bir destek sağlayan birinci basamak erişim kurtarma planına işaret etti.
Sonuç: Dijital ve geleneksel sağlık hizmetlerinin dengelenmesi
Çevrimiçi pratisyen hekim randevularındaki artış, dijital platformların giderek hasta bakımının ayrılmaz bir parçası haline geldiği sağlık hizmetlerinde çok önemli bir anın altını çiziyor. Bu değişim önemli kolaylıklar sunarken, teknolojik yeterlilik veya tercihe bakılmaksızın kaliteli sağlık hizmetlerinin herkes için erişilebilir kalmasını sağlamak için ele alınması gereken zorlukları ve endişeleri de beraberinde getirmektedir.