MEDİMAGAZİN - Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Cerrahi Tıp Bilimleri Bölümü Kulak Burun Boğaz Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bülent Topuz, Akademik Akıl'da kaleme aldığı "Sağlıkta Reklam Yasağı; Kastı Aştı Gibi" başlıklı yazısında şu ifadelere yer verdi:
"Ülkemizde mali müşavirlik, avukatlık, veterinerlik, hekimlik gibi bazı mesleklerin reklam yapması yasak. Biz hekimlerden devam edelim;
1928 tarih ve 1219 sayılı yasa, bir hekim kendini tanıtmak için isim, mesleki unvan ve adres dışında bir bilgi kullanamaz diyor. Peki öyle oluyor mu, tabii ki hayır. Hekimler reklam tanımına girebilecek birçok paylaşımda bulunuyorlar. Sosyal medya imkanları da bunu kolaylaştırıyor. Bu durum yıllardır böyle, öyle ki reklam yasaklarının fiilen takip ve yaptırıma tabi olmaması adeta içselleştirilmiş bir serbesti ortaya çıkarmış durumda. Neticede, ipin ucu ve işin tadı kaçtı denilebilecek paylaşımlar yapıldığı bir gerçek. Bu konuda ön alması gereken TTB, gündemini sağlık ve hekimlik dışı konular ile doldurduğu için, bu boşluğun oluşmasında sorumluluğu olduğunu bir not olarak düşerek devam edelim.
Sağlık Bakanlığı bu böyle gitmez diyerek bir yönetmelik yayınladı. Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki, bakanlık yeni bir reklam yasağı getirmiyor, var olan yasağı tanımlamaya çalışıyor. Yönetmelik, hekimlerin, yukarıda da ifade etmeye çalıştığım alışageldikleri serbestiyi alt üst ettiği için onların muhalefeti ile karşılanıyor. Türk KBB BBC Derneği Başkanı sıfatımız nedeniyle meslektaşlarım bana ulaşarak, hem kendi bakış açılarından bilgilendirme yapıyorlar, hem de bizi göreve davet ediyorlar. Yönetmeliği okuyorum, avukatımız ile mütalaa ediyorum ve birçok noktada yönetmeliğin kastı aştığını, yasa ve anayasal haklar bakımından çelişkiler içerdiğini görebiliyorum."