Medimagazin logo

İlaç sektöründe pazarlama konuşuldu

Organizasyonel gelişim alanında Türkiye’nin lider danışmanlık şirketi Management Centre Türkiye’nin düzenlediği Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi 2011 dünyanın en ünlü pazarlama uzmanlarını İstanbul’da buluşturdu.
İlaç sektöründe pazarlama konuşuldu
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

İletişim Uzmanı Levent Erden’in  sürpriz konuşmasıyla açılan zirvenin ikinci gününde finans uzmanı Brett King, seyahat sektörü uzmanı Noel Toolan ve Abdi İbrahim Genel Müdürü Dr. Cüneyt Gedikli farklı sektörlerin etkileşim ekonomisinde pazarlamanın zorluklarıyla nasıl baş etmeleri gerektiğini katılımcılarla paylaştı.

 

 

İlaç sektöründe pazarlama zor ama imkânsız değil

Yeni dönemde ilaç sektöründe pazarlama tabanlı zorlukları katılımcılarla paylaşan Abdi İbrahim Genel Müdür Dr. Cüneyt Gedikli, günümüz ilaç sektörünün pazarlama denklemini şöyle anlattı: “Özellikle gelişmiş ülkelerde sağlığa harcanan para artıyor. Bunun sebepleri de nüfusun yaşlanması ve yaşlı nüfusun bakım masraflarının çoğalması, insanların sağlık bilinçlerinin gelişmesi, teknolojideki gelişmeler, teşhis kolaylığı ve tedaviye ulaşma imkânlarının artması. Tüm bunlar maliyetleri artırıyor ve ilaç sektörünün farkı da alıcının devlet ve sigorta kurumları gibi tek ve büyük müşteriler olması.”

 

Pazarlamanın en önemli adımları ilaç sektöründe atılamıyor

İlaç sektöründe kârlılıktan bahsetmenin diğer sektörlere kıyasla oldukça zor olduğunu ifade eden Gedikli, pazarlamanın en önemli unsurları olan ürün, fiyat, alan, promosyon ve müşteriler tarafında kendilerine fazla alan bırakılmadığını söyledi.

 

“İlaçta ürün elde etmek kolay değil, her ürün 17-18 senelik bir süreçte üretiliyor ve yine her ürün için 1 milyar dolara yakın para harcamanız gerekiyor” diyen Dr. Cüneyt Gedikli, fiyatı belirleyen kurumun aynı zamanda alıcı kurum olması nedeniyle ilaç fiyatlarının sıkı kontrole tabi tutulduğunun altını çizdi.

 

İlaç sektöründe halka doğrudan tanıtım yapamadıklarını ifade eden Gedikli yalnızca doktorlara ve diğer aracılara ulaşabildiklerini bunu da kongreler, eğitim toplantıları, tıbbi yayınlar, postalama ve tıbbi mümessillerin yaptığı yüz yüze ziyaretler aracılığıyla başarabildiklerini kaydetti. İlaç tanıtımı alanında bazı kuralların değişmek üzere olduğunu hatırlatan Dr. Cüneyt Gedikli cesur, güvenilir, şeffaf olmanın yanında markayla tüketici arasındaki ilişkinin bilinci ve duygusal bağ kurma gerekliliğinin markaların fark yaratmasında önemli rol oynayacağını ifade etti.

i̇laç
sektöründe
pazarlama
konuşuldu
Bu habere ilk yorumu siz yapabilirsiniz...
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir