Sigara içenler ile e-sigara kullanıcılarının hücrelerinde benzer DNA değişiklikleri bulundu

UCL (Londra Üniversitesi Koleji) ve Innsbruck Üniversitesi'ndeki araştırmacılar tarafından yürütülen yeni bir çalışma, sigara içme geçmişi sınırlı olan e-sigara kullanıcılarının belirli yanak hücrelerinde sigara içenlerle benzer DNA değişiklikleri yaşadığını ortaya koydu.

MEDİMAGAZİN - Cancer Research dergisinde yayımlanan bir çalışma, sigara içenlerin ve e-sigara kullanıcılarının hücrelerinde gözlemlenen epigenetik değişikliklerde çarpıcı benzerlikler olduğunu ortaya koydu.

UCL EGA Kadın Sağlığı Enstitüsü ve Innsbruck Üniversitesi'nden araştırmacılar tarafından yürütülen çalışmada, tütün ve e-sigaranın gen ifadesinin düzenlenmesinde kilit bir süreç olan DNA metilasyonu üzerindeki etkisi araştırıldı.

Genetik kodumuzun yazılımına benzeyen epigenetik modifikasyonlar yaşlanma, yaşam tarzı seçimleri ve çevresel maruziyetler gibi çeşitli faktörlerden etkilenebilir. 3.500'den fazla örneğin analiz edildiği araştırma, özellikle geleneksel sigara içimine kıyasla e-sigara kullanımının sağlık üzerindeki uzun vadeli etkilerini deşifre etmeyi amaçladı.

E-sigara tüketenlerde de aynı değişiklikler saptandı

Bulgular, sigara içenlerin ağızlarındaki epitel hücrelerinde (genellikle kansere karışan organları kaplayan hücreler) önemli epigenomik değişiklikler olduğunu ortaya koydu. Özellikle, bu değişiklikler akciğer kanserlerinde veya kanser öncesi hücrelerde daha da belirgindi ve sigarayla ilişkili epigenetik değişiklikler ile hızlandırılmış hücre büyümesi arasında bir korelasyon olduğunu düşündürüyordu.

Şaşırtıcı bir şekilde, benzer epigenomik değişiklikler, yaşamları boyunca 100'den az tütün sigarası tüketmiş olanlar arasında bile, e-sigara kullanıcılarının hücrelerinde de tespit edildi.

E-sigara daha güvenli bir alternatifmiş gibi gösteriliyor

Çalışmanın ilk yazarı Dr. Chiara Herzog, hem sigara içmenin hem de elektronik sigara kullanmanın çeşitli hücre tipleri üzerindeki etkisinin araştırılmasının önemini vurguladı.

Dr. Herzog, "Çalışmamız e-sigara ve kanser arasında doğrudan bir bağlantı kurmasa da, e-sigara kullanıcılarının bukkal hücrelerinde gözlemlenen epigenetik değişiklikler sigara içenlerdekilere benzerlik göstermektedir" dedi ve ekledi: "Bu bulgular, özellikle sigara içmeyenler arasında e-sigara kullanımıyla ilişkili potansiyel uzun vadeli risklerin daha fazla araştırılmasını gerektirmektedir."

E-sigaraların geleneksel sigara içimine daha güvenli bir alternatif olarak lanse edilmesine rağmen, çalışma sağlık üzerindeki etkilerinin uzun vadeli olarak araştırılması gerekliliğinin altını çizdi.

dna