Medimagazin logo

Genel Sekreter: Hastaya 'hoş geldiniz' demek için eğitim alıyoruz

Kütahya Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği'nde görev yapan personele, hastanelerin daha iyi yönetilip kurumsallaşabilmesi için profesyonel bir ekip tarafından eğitim verildi.
Genel Sekreter: Hastaya 'hoş geldiniz' demek için eğitim alıyoruz
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Eğitim seminerinde liderlik, kurumsallaşma, halkla ilişkiler, insan kaynaklarının yönetimi, zaman ve stres yönetimi gibi konulara ağırlık verildi.

Yaklaşık 40 kişi etkili sunum teknikleri, beden dili, zaman ve stres yönetimi, hitabet ve diksiyon konularında eğitimler aldı.

Eğitim açılışında konuşan Kütahya Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Op. Dr. Mithat Ekici, "Sizler basit insanlar değilsiniz. Sizler seçilerek gelen ve bazı özelliklere sahip insanlarsınız. Onun için hastane yönetimine geldiniz. Bizler 600 bin nüfuslu Kütahya ve çevresinin sağlık sorunlarını çözmek ve sağlık hizmeti verecek bir ekibiz ve bunun sorumluluğunu taşıyoruz. Bu göreve gelmekle büyük bir fırsatı yakalamış oluyoruz. Böyle bir fırsat herkesin eline geçmez. Bunu çok iyi değerlendirmemiz lazım. Hastanın duası, kabul edilen dualar arasındadır. Hastalarımızın dualarını almak, onların acılarını, ızdıraplarını ve kaygılarını gidermek kadar güzel bir hayır olabilir mi? Bu ekip doğuma gelen annenin sıkıntılarını, ameliyathane ve yoğun bakım kapısında üzüntüyle ve umutla bekleyen insanların kaygılarını, hastaneye gelirken acaba bana nasıl davranılacak, orada başıma neler gelecek endişesiyle yollara düşen insanlarımızın da duygularını hissedebilen, kendi içinde yaşatabilen bir ekiptir.Arkadaşlar bizler hastaneyi modern cihazlarla donatabiliriz. Yeni birimler açabiliriz. Bunları yapmak çok kolay. Elimizde imkanlarımız var. Fakat gelen hastalarımızı, çalışan personelimizi memnun etmek, onlara iyi davranmak çok kolay fakat başarması çok zor bir iştir. İnsanları idare etmek zordur. Hastalarımız öncelikle kendisinin insan yerine konulup konulmadığını, kendisine iyi davranılıp davranılmadığına bakar. Onun için bizim ve personelimizin davranışları çok önemlidir. İnsanların hastanelerimize rahatlıkla ve isteyerek gelmelerini, hastanelerimizde sıcak bir ortamda olduklarını hissetmelerini sağlamak için davranışlarımızı düzeltmeliyiz. Her gelen hastamıza “Hoş geldiniz, size nasıl yardımcı olabilirim” diyebilmeliyiz ve yardımcı olmalıyız. İşte biz bu eğitimleri bunun için alıyoruz. Arkadaşlar günü birlik çalışma yerine kurumsallaşarak daha etkin, verimli ve sürekli hizmet verebilmeyi sağlamalıyız. Hastanede her çalışan arkadaşım, hastalara karşı ve kendi arkadaşlarına karşı ne gibi görev ve sorumlulukları olduğunu bilmelidir. Tüm personel birlik, beraberlik ve dayanışma içinde bulunarak hizmet vermelidir. Eğer böyle yaparsak işlerimiz zor değil kolay olur. Hastalarımız da rahat eder bizler de rahat ederiz" dedi.

 

genel
sekreter:
hastaya
'hoş
geldiniz'
demek
için
eğitim
alıyoruz
Yorum (28)
ali karacay
“Hoş geldiniz, size nasıl yardımcı olabilirim” yaa çok güldürdünüz beni siz komedimisiniz yoksa marsdanmı geldiniz, arkadaşlar siz nerede yaşıyorsunuz bakkal dükkanı işletir gibi hastane yönetilmez kendinize gelin, anlıyorum sizi birilerine yaranmak ensenizin okşanmasını istiyorsunuz ama bizi alet etmeyin düşün yakamızdan sayın yönetici adı altında çalışan sözde doktorlar...
0
Cevapla
se
Sağlık çalışanlarının hak- hukukuna saygılı olur, emeğini hakkıyla öderseniz hasta memnuniyeti için güler yüz eğitimine gerek kalmaz..Emek bizim, ahkam kesmek idarecilerin oldu, gölge etmeyin ve lütfen susun!
0
Cevapla
postenflamatuar
Doktor poliklinik kapısından giren hastasına “Hoş geldiniz, size nasıl yardımcı olabilirim" der. Hasta: teşekkürle doktor bey/hanım. Siz nasıslsınız der. Hekim de ben de iyiyim teşekkürler. Buraya hangi şikayetler geldiniz efendim, sıkıntınız nedir acaba diye sorar. Hasta başlar anlatmaya ve şimiden 2 dakika doldu! Hekim hastaya efendim sizi muayene masaına alalım ki maenenizi yapalım der. Baştan savma muayen 30-40 saniye sürer. Ama hekim CEO nun dediği gibi hastanın "insan yerine konulup konulmadığını, kendisine iyi davranılıp davranılmadığına bakacağını" bildiğinden hastayı insan yerine koyup muayenesini yapar ve 4-5 dakika süre. Muayenesini yaparken ayrıca anamnezin geri kalan kısmını tamamlar. Sonra Tekrar oturulur hastaya buldular hakkında bilgi verilir. Hastalığı konusunda temel bilgiler verilir, öneriler de bulunur ve reçetesi düzenlernir ki bu 4-10 dakika kadar sürer. Ortalama 15 dakika bir hastaya ayrılır. Yaşlı özürlü hastalarda, komplike hastalarda süre 30- 40 dakikaya da uzayabilir. Tetkik istenecekse öğleden sonra ayrıca hasta için ortallama bie 8-10 dakika daha gider. Bir hekim CEO nun tavsiyelerine uyarsa gün bitmeden başhekim tatarfından aranır: DOktor bey hastalar kapımı aşındırıyor. Muayee etmeyip hastalarla sohbet ediyorsunuz ve hastalar saatlerce sizi bekliyormuş. Lütfen öyle yapmayalım. Bu devam ederser size mobbing ve soruşturmalar bizzat CEO tarafından başlatılır. Ayrıca dışarıda hastalara insanca muamele yaptığınız için homurdanan hastalar size sözlü sataşır, küfür eder ve fiziksel saldırıya geçer. O CEO ile ona bağlı yöneticiler ise sizi yalnız bırakır, mahkemeler saldırganı ödüllendirir. Yediğiniz kür dayak, aşağılanma da size kar kalır. O homurdanan hayvan aynısını markette, sokmakta, otoparkta yapsa orda çalışanlar adamı haşat eder de kimse o çalışanlara niye yaptın demez iyi yaptın der. Onun için sağlıkl sisteminin hekimi pratik uygulamaları ile baytar yerine koyduğunu aklınızdan çıkarmayacaksınız. Siz baytarsanız baktıklarınız ne oluyor artık siz düşünün. Tedbiri elden bırakmayın. Huysuz, öfkeli ve bazen de kuduz olan müşterilere çok dikkat edin. Onlar siz öldürse bile onlara ceza yok çünkü onların ceza ehliyeti yok. Yalnız onların zarar göreceği her malpraktiste trilyonları gözden çıkamanız lazım. Trilyonlarınız var mı diye sormuyorum. Trilyonunuz olsa burada, dingonun yerinde, 1 dakika durmayacağınızı biliyorum çünkü.
0
Cevapla
murat çelikten
valla doğruya doğru, o kadar cerrahi riski 30-40 tl için alacağım, her hastaya puan gözüyle baktıracaksınız ne kadar çok muayene o kadar para diyeceksiniz sonra da hoşgeldiniz, geçmiş olsun deyip hastayı karşılayacağız öylemi? en az 30 bin tl verin bak noluyor hastaya muamelemiz yok öyle 3 kuruşa 5 köfte önce emek sömürüsünden vazgeçin ve performansı kaldırıp en az çalışan uzman hekime bile aile hekimine verdiğiniz ücreti verin adaleti sağlayın ondan sonra konuşalım. boş lafa karnımız tok.
0
Cevapla
bekir özeren
hastaya hoşgeldiniz denmez, denmesi de doğru değildir. hastane tatil veya dinlenme mekanı veya ticarethane değildir, ayrıca hasta misafirlik için de gelmemiştir. hastaya geçmiş olsun, buyrun demek daha uygundur. ben, hastalarıma hitabımı hiç değiştirmedim, değiştirmeyi de düşünmüyorum.
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir