Medimagazin logo

Doktor empatiyi vurguladı: Destek de geldi olumsuz eleştiri de

Kıdemli asistanken hastasıyla yaşadığı bir anıyı paylaşan X kullanıcısı, takipçilerinden hem olumlu hem de olumsuz eleştiri topladı
Kaynak: MEDİMAGAZİN
Doktor empatiyi vurguladı: Destek de geldi olumsuz eleştiri de
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

X sosyal medya hesabında İlyas Sahin @ilyassahinMD isimli kullanıcı, hastasıyla yaşadığı bir olayı hesabından paylaştı. Tweetinde hekimlerin hastalarına gösterdiği empatiye vurgu yapan Sahin'in tweetine gelen yorumlarda hekimlerin bazıları takdir ederken bazılarıysa "3-4 dk'da kiminle nasıl empati kuralım" ifadelerini kullandı. 

Sahin, "Hasta ile empati kurabildiğimiz ölçüde sağlıklı bir doktor-hasta ilişkisi oluşacaktır. Hiç unutamadığım ve bana ders olan bir örneği paylaşayım" sözleriyle paylaştığı anısında şu ifadelere yer verdi: 

"Kıdemli asistan iken, yaşlı bir hastamız dahiliye servisine 'kanama' şikayetiyle yatırılmıştı. Kanamanın kaynağını bulmak için kolonoskopi önerilmişti. Ancak Gastro servisinin hasta ile yaptığı konuşma, sorumlu asistan ve hocanın da denemesi yeterli olmamıştı. Hasta, tetkiki reddediyor ve 'sonucu ne olursa yaptırmayacağım' diyordu. Ana dili İngilizce olmayan ve pek de düzgün olmayan İngilizcemle, ekipteki tek kişi olarak 'bir de ben hastayla konuşayım' dedim. 'Zamanını boşa harcama ama sen bilirsin' cevabı beni yıldırmadı. 

Odaya girip on dakika sonra hastanın onayını aldığımı söylediğimde ekip şok olmuştu. Nasıl ikna ettiğimi merak ediyorlardı. Aslında hasta ile çok detaylı bir konuşma yapmamıştım. Hastaya durumun ciddiyetini basitçe anlatıp, 'annem olsaydın seni kolundan tutup kolonoskopiye götürürdüm' dedim. Hasta 'gerçekten mi?' diyerek 'hadi zaman kaybetmeyelim' dedi. Fikrini ne değiştirdiğini sorduğumda, 'Diğerleri beyinleriyle konuştu, sen ise kalbinden konuştun' diyerek hala unutamadığım çok anlamlı bir cevap verdi. Evet, belki çok süslü kelimeler bilmiyordum ama o hasta ile daha başarılı kurabildiğim empati, hastanın güvenini kazanmama ve doğru tanı ve tedaviye yönlendirmeme vesile olmuştu. 

Şimdi öğrencilerime bu ve benzeri örnekleri anlatarak, empati kurmanın hekimlikte, özellikle kanser gibi insanlar için çok zorlu bir hastalıkta ne kadar önemli olduğunu anlatmaya çalışıyorum. Bunu her zaman sağlayabilmemiz mümkün olmasa da elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışmalıyız. Tabii ki bunun sağlanması için doktor-hasta mahremiyeti, beraber geçirdikleri süreler vs. gibi birçok koşul optimal olmalıdır…"

Kullanıcıya gelen bazı tepkiler şöyle:

 


 

doktor
Yorum (5)
dr
değerli arkadaşım empati önemli ama dozuda önemli, yeri de önemli, her yerde her zaman sınırlı empati olmaz, hele acil servisler de empati ne kadar olur kocaman soru işareti.
4
Cevapla
Köyün Delisi
ne kadar ekmek, o kadar köfte... a bu arada teşvik falan ile hadi yine iyisiniz.....
1
Cevapla
uzm.dr
doktor beyin anlattığı şey bizim ülkede olsa ve kolonoskopi sırasında olumsuz birşey yaşansaydı hasta yakınları medyaya çıkıp anneanemiz turp gibiydi biz istemememize rağmen onu zorla işleme aldılar ve başımıza bu geldi diye medyada rezil ederlerdi.
7
Cevapla
nevzat kulukçu
ne okumuşumuz ne cahilimizde kaliteli düşünebilen çok az. 3,5 pislik hasta yüzünden doktorlar tüm hastalara pislik gözüyle bakarken; 3,5 suratsız ve ilgisiz doktor yüzünden hastalar doktorlara cephe alıyor. şu genelleme işinden bir vazgeçsek her şey daha güzel olacak.
4
Cevapla
empati
delikli demir icat oldu, mertlik bozuldu. 5 dakkada bir hasta,dışarısı ana baba günü, canı isteyen kapıyı açıp içeri dalıyor, hakaret küfür kıyamet dayak gırla. cimer mahkeme sırada... eee bu ortamda empati zor. bunlar bi düzene girse empatinin kralı bizde....
2
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir