ANKARA-Kamu idarelerinin, hizmet sunumu için örgütlenmiş kuruluşlar olduğu kaydedilen Genelgede, kamu idarelerinin kuruluş amaçlarına uygun olarak sundukları hizmetlere erişimi kolaylaştırmalarının, hizmet yarışı mantığı içerisinde hangi hizmeti, nerede, hangi şart ve sürede sunacaklarına dair kurumsal taahhütlerde bulunmaları ve taahhütlerine uymalarının, çağdaş yönetim anlayışının bir gereği olarak ortaya çıktığı vurgulandı.
Genelgede, Bakanlar Kurulunca kabul edilen 31.07.2009 tarihli Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara ilişkin Yönetmeliğin Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Yönetmeliğin bürokrasinin azaltılması ve idari isleyişin basitleştirilmesinin dayanağını oluşturduğu ve bununla kamu hizmetlerinin kolay erişilebilir, kaliteli, etkin, verimli ve ekonomik bir şekilde sunulması hedeflendiği bu kapsamda Sağlık Bakanlığınca yayımlanan genelgelerle söz konusu Yönetmeliğin bütün kamu idarelerine yüklediği sorumluluklar gereği, merkez ve taşra birimlerine hazırlattırılan kamu hizmet envanter tabloları ile kamu hizmet standart tablolarının Sağlık Bakanlığı kurumlarının internet sayfaları ve hizmet kapılarında ilan ettirildiği belirtildi.
Kamu idarelerinin hizmet sunum süreçleri devamlılık arz ettiğinden ve özellikle de Sağlık Bakanlığının 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunan bir kurum olmasından dolayı; bu süreçlerin kolaylaştırılması, devlet ve vatandaşa yönelik hizmet yüklerinin azaltılması, hizmete erişimin daha hızlı ve daha etkili hale getirilmesi amaçlarını güden “Bürokrasinin Azaltılması ve İdari Basitleştirme” çalışmalarının da süreklilik göstermesi gerektiği vurgulanan Genelgede, Merkez ve İl Sağlık Müdürlüklerindeki çalışmaların performans ve kaliteden sorumlu yöneticiler tarafından koordine edileceği , bu ekiplerin olmadığı birimlerde ise birim amirinin uygun göreceği bir yardımcısının sorumluluğunda yürütülmesine devam edileceği kaydedildi.
Diğer taraftan, bu güne kadar yapılan çalışmaların etkilerinin sahada izlenmesi ve varsa aksaklıkların giderilmesine yönelik olarak şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da
Bakanlıkça zaman zaman yerinde izleme ve denetlemeler yapılacağı belirtilen Genelgede aynı çalışmaların Başbakanlık tarafından da yapıldığı ve bunlara ilave olarak, Bakanlığımızca hazırlanıp www.sgb.saglik.gov.tr adresinde Web uygulamaları baslığı altında erişime açılan Denetim Formu kullanılarak Bürokrasinin Azaltılması ve İdari Basitleştirme Çalışmalarının, Kamu Hizmetlerinin Sunulmasında Uyulacak Usul ve Esaslara İliskin Yönetmelik hükümleri uyarınca yürütülüp yürütülmediğinin kontrol edileceğine dikkat çekildi.
Genelgede Denetleme Formu ile ilgili bilgilere de yer verildi. Buna göre; Merkez birimlerinden; bünyesinde daire başkanlığı bulunanlar, daire başkanlığı düzeyinde ayrı ayrı, diğer birimler ise bütün birim için bir forum kullanılacak ve en az birim amir yardımcısı tarafından denetimler yapılacaktır. Bu şekilde düzenlenen forumlar elektronik ortamda arşivleşecek.
İl müdürlüklerinde; performans ve kaliteden sorumlu il müdür yardımcısı tarafından şube, birim ve toplum sağlığı merkezleri düzeyinde çalışmalar denetlenerek, doldurulan forumlar elektronik ortamda arşivlenecek. Toplum sağlığı merkezlerinde ise; toplum sağlığı sorumlu hekimi tarafından, hastane, ağız ve diş sağlığı merkezleri ile aile sağlığı merkezleri düzeyinde, yukarıda erişim adresi belirtilen formdan yararlanılmak suretiyle çalışmalar denetlenerek bu forumlar ayrı ayrı doldurulacak ve il müdürlüğüne (kaliteden sorumlu il müdür yardımcısına) elektronik ortamda iletilecek.
Merkez birimlerde, birim amirleri ve görevlendirecekleri yardımcıları; taşra birimlerinde ise il müdürleri ile performans ve kaliteden sorumlu il müdür yardımcıları ve toplum sağlığı sorumlu hekimleri, sorumlulukları altındaki birimlerin denetim formlarını değerlendirerek ilgili Yönetmelik gereği işlemlerin yerine getirilmesi hususunun takipçisi olacak. Denetlemeler 2011 yılı için Ağustos ve Aralık aylarında iki dönem halinde yapılacak.
Merkez ve Taşra birimlerinin çalışmaları Sağlık Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından periyodik olarak izleneceği ve Bakanlık tarafından istenmediği sürece bu denetim forumları ne yazılı ne de elektronik Strateji Geliştirme Başkanlığına gönderilmeyeceği belirtilen genelgede bürokrasinin Azaltılması ve İdarenin Basitleştirilmesi çalışmaları bundan sonra da aynı şekilde Kamu Hizmetlerinin Sunulmasında Uyulacak Usul ve Esaslara İliskin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde yürütüleceğinden söz konusu Yönetmeliğin ilgili maddelerinde yer alan, kamu hizmetlerinin ilk kademede ve vatandaşa en yakın yerde sunulması, kamu hizmetlerinin elektronik ortamda sunulması, sunulan kamu hizmetleri hakkında vatandasın internet sayfaları aracılığı ile bilgilendirilmesi hizmet standartlarının oluşturulması ve internet sayfaları ile hizmet kapılarında vatandaşa duyurulması, özürlülerin hizmete erişimini sağlayıcı ve kolaylaştırıcı tedbirlerin alınması, basvuru sahibinden bilgi ve belge istenmesi hususunda 8 ve 9 ncu maddelerde belirtilen ilkelere uyulması, hizmet talep edenlerin mali yükümlülükler hakkında bilgilendirilmesi, Kurum içi ve kurum dışı yazışmaların yapılmasında Yönetmeliğin 11 nci maddede belirtilen ilkelere uyulması, yazışmalarda elektronik ortamın da kullanılması ve başvuruların kabulü ve sonuçlandırılmasında 12 nci maddede belirtilen ilkelerin göz önünde bulundurulması önem taşıdığı vurgulandı.