Medimagazin logo

Bakanlık: Hasta hakları birimi fiziki saldırıların önüne geçiyor

Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Hasta Hakları Şube Müdürü Mehmet Kaymakçı, Hasta Hakları biriminin sağlık kuruluşlarının emniyet supabı olduğunu, sağlık çalışanlarına yönelik fiziki ve sözlü saldırıların önüne geçtiğini söyledi.
Bakanlık: Hasta hakları birimi fiziki saldırıların önüne geçiyor
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

     Kaymakçı Konya'da AA muhabirine yaptığı açıklamada, sağlık kurumlarında 2004 yılından bu yana yaklaşık 900 bin personele hizmet içi eğitimin verildiğini belirtti.


     81 ilin Hasta Hakları İl Koordinatörleri toplantısını Konya'da il sağlık müdürlüğünün organizasyonunda gerçekleştirdiklerini ve üç gün sürdüğünü ifade eden Kaymakçı, şu bilgileri verdi:


     ''Sağlık Bakanlığımızın 2023 vizyonu çerçevesinde hasta hakları olarak 'biz ne yapabiliriz?', hasta hakları konusunda nelerin eklenebileceğini görüştük. Toplantımızda hasta hakları konusunda sorunların en aza indirilmesi noktasında neler yapılabileceğini tartıştık. Hasta hakları olarak kendimize vizyon belirlemeye çalışıyoruz.


     İnsanlar artık hakkını biliyor, öğrendikten sonra hakkını aramaya başladılar. Bugün en temel sorunumuz hastayla sağlık çalışanları arasındaki ilişki düzeni. Hastanelerimizde hastayla hekimler ve sağlık çalışanları arasında iletişim sorunu yaşıyoruz. Profesyonel sağlık hizmeti veriyoruz, ancak şu anda iletişim konusunda profesyonel değiliz. En büyük sıkıntımız iletişim. Eğitimlerimizde üzerinde durduğumuz konuların başında da iletişim sorunu geliyor. Hasta hakları uygulamasını sağlık çalışanları da hastalarımız da biliyor.''
    
     -''BU BİRİMDE SORUNLAR ÇÖZÜLÜYOR''-
    
     Sağlık çalışanı ve hasta yakınları arasında iletişim sorunu yaşandığına işaret eden Mehmet Kaymakçı, ''Sağlık kuruluşlarına sıkıntılı hasta geliyor, gergin hasta geliyor. İletişim kazası mutlaka olur. Hastalarımız iletişim kazasının olmaması için Hasta Hakları Birimi'ne yönlendiriliyor. Bu birimde sorunlar çözülüyor. Hasta hakları biriminin bulunduğu kurumlarda şiddet daha az yaşanıyor. Bunda da birimdeki arkadaşların büyük başarısı var. Sağlık Bakanlığı olarak amacımız hasta ve insan odaklı yaklaşım. Biz hastalar için varız. Hastayı memnun etmek için varız'' diye konuştu.


     Kaymakçı, hasta hakları biriminin sağlık kuruluşlarının emniyet supabı olduğuna dikkati çekerek, sözlerine şöyle devam etti:


     ''Şube Müdürlüğü olarak yaptığımız araştırmalara ve gözlemlere göre hasta hakları birimi sağlık çalışanlarına yönelik fiziki ve sözlü saldırıların önüne geçiyor. 2004 yılından bu yana hasta adına sorununu çözecek muhatap var. İstatistiklere göre hasta hakları birimine gelmiş 100 kişiden 85'nin sorunu birimde görevliler tarafından çözülüyor. Geçen yıl hasta haklarıyla ilgili 142 bin 623 başvuru yapıldı. 121 bin 32 başvuru hasta hakları birimleri tarafından yerinde çözüldü, 21 bin 591 başvuruda kurulda görüşüldü. 142 bin başvurunun yüzde 85'ini birimlerdeki görevli arkadaşlarımız çözmüşler.''

bakanlık:
hasta
hakları
birimi
fiziki
saldırıların
önüne
geçiyor
Yorum (41)
dr silver
bırakın allahınızı seversenizzz yaaa nefret ettirdiniz bizi bu meslektennnnnn
0
Cevapla
İG
Hasta hakları birimi fiziki saldırıların önüne geçiyor ne demek. Önünde gidiyor demek mi? Bence bunu demek istiyor. Yani doktorlara yapılan fiziki saldırıların pişdarı Hasta hakları Birimi... Bu göz önünde görünen. Kaçak güreşmeye başlayan da bakanlık...
0
Cevapla
yavuz uzi
boşuna kurulan bir birim zaman mekan ve eleman israfı ......tam bağımsız olmalı ve çalışanında hakkını koruyan bir birimde olmalı ,sadece hastanın biraz gazını alma görevi oluyor.
0
Cevapla
murat
benim halkim vahsi batı usulu calisir..once vurur sonra cıngar cıkartır daha sonra sikayet eder en son da oturur dinler..o birimde subap degil olsa olsa sibop olur hekim arkadaslara. birim cunku sorusturma dilekcelerinin kabul mercii hizmetini vermekte pratikte.
0
Cevapla
Nurcihan
Hasta Hakları Birimi kurulmadan önce insanlar sorunlarına tek çözümü saldırgan davranışlarda buluyordu.Şimdi birimler alternatif oldu, insanlar sorunlarını legal yoldan çözmeye çalışıyor.Fakat bu arada tüm ajitasyonunu birim sorumlusuna yansıtıyor. Hastalarla gerçekten ilgilenen sağlık çalışanına zaten sorun çıkarmıyor hastalar (her yerde sorun çıkarmaya hevesli kişiler hariç)
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir