KIRIKKALE -Ağırtaş, kentteki bir etkinliğin ardından gazetecilere yaptığı açıklamada, yapılan asılsız çağrıların verilecek olan acil servis hizmetini geciktirdiğini belirterek, asılsız çağrılar nedeniyle ihtiyaç sahiplerinin 112 hattına ulaşmalarının engellediğini kaydetti.
112 Komuta Kontrol Merkezine 2012 yılında 422 bin 241 çağrı geldiğini, bu çağrılardan sadece 22 bin 812'sinin gerçek vaka olduğunu ifade eden Dr. Ağırtaş, şöyle konuştu:
"Kontrol merkezine gelen asılsız çağrı sayısı oldukça yüksek. Asılsız yapılan çağrılar nedeniyle operatörlerimiz gereksiz yere meşgul edilmekte ve bu da gerçek acil hasta ve yakınlarına cevap verilmesinde, vakaya ulaşılmasında gecikmeye neden olmaktadır. 2013 yılının 8 aylık döneminde gelen 279 bin 515 çağrıdan, 14 bin 923'ü gerçek vaka çağrısı olarak tespit edilmiştir. Asılsız çağrıların sayısı oldukça yüksek. Ekiplerimiz, 24 saat gelen çağrıları en ince detaylarıyla değerlendirerek en kısa sürede vakaya ulaşmayı hedeflemektedir. Bu nedenle vatandaşlarımızın daha duyarlı hareket ederek 112 Acil Servis hizmetini olumsuz yönde etkileyecek her türlü etkenden uzak durmaları gerekmektedir."