Medimagazin logo

Vatandaş sağlıkta dönüşümü anlamamış

Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi’ne (SABİM) son 3 yılda 1 milyon 720 bin 353 kişi başvurdu
Kaynak: HABERTÜRK - Şükran ÖZÇAKMAK / AHT
Vatandaş sağlıkta dönüşümü anlamamış
Abone Ol:
Medimagazin google abone ol

Başvuruların yüzde 65’i sistemi anlamadığını söyledi, yüzde 15’i tedavi yardımı istedi, yüzde 15’i sistemi, yüzde 5’i sağlık çalışanını şikâyet etti.

Sağlıkta Dönüşüm Projesi’ni sıfır hatayla hayata geçirmek, sağlık sisteminde yaşanan sorunların yerinde ve eşzamanlı çözülmesi için kurulan Sağlık Bakanlığı’na ait 184 İletişim Merkezi’ne (SABİM) son 3 yılda 1 milyon 720 bin 353 kişi başvurdu.

Her yıl katlanarak artan başvuruların yüzde 65’i, prosedür ve işleyişi anlayamadığı için bilgi talep etti, yüzde 15’i tedavi konusunda yardım istedi. 2010 yılında 303 bin 948 kişi SABİM hattını ararken, 2001’de bu sayı 635 bin 795 oldu. 2012 yılının ilk 8 ayında yapılan başvuru sayısı 780 bin 610’a ulaşarak arttı.

HABERTÜRK’ün sorularını yanıtlayan Sağlık Bakanlığı, kendilerine ulaşan personel şikâyetlerini değerlendirip çözümleme yoluna gittiklerini ancak şikâyet doğrultusunda hiçbir sağlık personeline soruşturma açılmadığını ve cezai işlem yapılmadığını açıkladı. 

sabi̇m
sağlıkta dönüşüm
Yorum (5)
doktor
Sabime yapılan haksız şikayetlerden bile savunma veriyorken nasıl oluyor da soruşturma açılmamış oluyor anlayamadım.Sağlık çalışanlarına üst düzeyde mobing yapılıyor.
0
Cevapla
eskidendoktordu
yalanın bu kadarı olur.kaç kişiye sabim şikayetleri yüzünden savunma isteyip soruşturma açtığınızı çok iyi biliyoruz
0
Cevapla
Frankie Bellevan
vatandaş sağlıkta dönüşümü yakında çok iyi anlar.anlar anlamasına da;acı bir şekilde anlar.anlaması için biraz daha zamana ihtiyacı var. o zaman vatandaşa mevcut durumu cemaziyelevvelinden başlayarak anlatırız. mevcut durumla ilgili şikayeti olan,kaliteli sağlık hizmeti alamadığından yakınan vatandaşa anlatmaktan dilimizde tüy bitti ama onlar hala anlamamakta ısrarcı. ama yakında onlarda anlayacaklar.
0
Cevapla
Ahmet Yılmaz
Valla biz de anlamadık..Sağlıkta dönüşüm adı altında sağlık sistemi allak bullak oldu
0
Cevapla
DR
'Başvuruların yüzde 65’i sistemi anlamadığını söyledi, yüzde 15’i tedavi yardımı istedi, YÜZDE 15 İ SİSTEMİ,YÜZDE 5 İ SAĞLIK ÇALIŞANINI şikâyet etti.' demek ki; vatandaşın sağlık hizmetlerinden memnuniyet oranı % 74 ise,sağlık çalışanından memnuniyeti % 222 olmalı . yani vatandaş sağlık çalışanından memnun ama sistemden şikayetçi . yani sağlık çalışanı üzerine düşeni fazlasıyla yapıyor. o halde HAKKIMIZI İSTİYORUZ.
0
Cevapla
Yorum Yaz
0/300

Bu haberler de ilginizi çekebilir